baznashr

کوالکام انتخاب اسنپدراگون 808 در جی 4 را با شایعات حول اسنپدراگون 810 بی‌ ربط خواند

on .

جی 4 ال‌جی

اسنپدراگون 810 کوالکام تا کنون روزهای خوبی را پشت سرنگذاشته است. از میان پرچمداران اندرویدی تنها اچ‌تی‌سی این تراشه را در قلب کالبد خود قرار داده که این موضوع نیز همراه با اخبار نگران کننده‌ای از گرم شدن بیش از حد این تراشه همراه شده است. سامسونگ به کل استفاده از اسنپدراگون را کنار گذاشته و ال‌‌جی نیز اسنپدراگون 808 را روی پرچمدار خود قرار داده است. همه‌ی این مسائل کوالکام را نگران کرده است.

با وجود تمام اخبار منفی در مورد اسنپدراگون 810 کوالکام همچنان از تراشه‌ی خود حمایت کرده و آن را یکی از قوی‌ترین نمونه‌‌های موجود در بازار می‌خواند. ضمنا کوالکام تصمیم برای استفاده از اسنپدراگون 808 را در پرچمدار ال‌جی به پیش از انتشار اخبار درباره‌ی اسنپدراگون 808 می‌داند. تیم مک‌دونا، مدیر بازاریابی کوالکام در گفتگویی که در حاشیه‌ی معرفی جی 4 انجام شد به این نکته اشاره کرد که وی درصدد کاهش نگرانی ال‌جی در مورد اسنپدراگون 810 بوده است.

دونا در این خصوص گفت:

تصمیم برای استفاده از تراشه‌‌ی مناسب در جی 4 تقریبا یک سال پیش گرفته شده است.

وی همچنین مانند سایر متخصصان کوالکام، تمام شایعات مربوط به گرم شدن اسنپدراگون 810 را رد کرد.

کوالکام که در حال حاضر به‌عنوان بزرگ‌ترین کمپانی تولید کننده‌ی تراشه‌‌ی گجت‌های موبایل در جهان شناخته می‌شود، اما به موجب کنار گذاشتن تراشه‌اش از پرچمداران سامسونگ صدها میلیون دلار ضرر کرد. با وجود تبلیغات گسترده‌ای که کوالکام برای تراشه‌ی پرچمدارش کرده، این چیپ انتقادات بسیاری را به سوی کوالکام روانه کرده است. هرچند کوالکام تبلیغات گسترده‌ای در مورد اسنپدراگون 808 نکرده، اما ال‌جی این تراشه را برای استفاده در پرچمدار خود برگزیده است، از این‌رو بسیاری بر این باورند که ال‌جی اسنپدراگون 810 را کنار گذاشته و از این‌رو کوالکام مصرانه درصدد مقابله با چنین گمانه‌هایی است.

کوالکام برای اینکه قدرت اسنپدراگون 810 را نمایش دهد، بیانیه‌ای را در فوریه منتشر کرد که براساس آن شماری از تولیدکنندگان برای استفاده از اسنپدراگون 810 در پرچمداران خود اظهار علاقه کرده بودند. براساس این بیانیه، تولیدکنندگانی نظیر مایکروسافت، موتورولا، موبیلیتی، ال‌جی و سونی از اسنپدراگون 810 حمایت کرده و وعده‌ی استفاده از آن را در محصولات خود داده بودند.

هر دو تراشه‌ی اسنپدراگون 808 و 810 سال گذشته معرفی شدند و شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. در واقع این دو تراشه را باید جزو تراشه‌های پرچمدار این کمپانی خواند. اصلی‌ترین تفاوت این دو تراشه، تعداد هسته‌های مورد استفاده است. اسنپدراگون 808 دارای 6 هسته‌ی پردازشی است، در حالی که اسنپدراگون 810 از وجود 8 هسته‌ی پردازشی بهره می‌برد. اسنپدراگون 808 به‌جای استفاده از 4 هسته‌ی Cortex-A57 همچون اسنپدراگون 810 تنها از دو عدد از این هسته بهره برده است که شاید این موضوع از نظر سرعت پردازشی بعضا ملموس باشد، اما در مقابل ال‌جی با بکارگیری این تراشه قیمت جی 4 را کاهش داده که شاید در زمان فروش تمایل برای خرید این گوشی را بیش از رقبایی که تراشه‌ی گران‌تری دارند، افزایش دهد.

مک دونا نیز در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ال‌جی با انتخاب اسنپدراگون 808 در هزینه‌ی ساخت جی 4 بسیار صرفه جویی کرده است.

مک‌دونا به این نکته اشاره کرده که انتخاب اسنپدراگون 808 را می‌توان از جنبه‌ی برنامه‌ریزی تولید نیز بررسی کرد. اسنپدراگون 810 اولین تراشه‌ی کوالکام بود که روانه‌ی بازار شد و از این‌رو ال‌جی از این تراشه در گوشی‌هوشمند جی فلکس 2 استفاده کرد. جی فلکس 2 در جریان CES 2015 معرفی شد. ال‌جی سپس باید از میان اسنپدراگون 810 و 808 یکی را برای جی 4 انتخاب می‌کرد و با توجه به زمان عرضه‌ی اسنپدراگون 808 و این موضوع که جی 4 اولین گوشی است که با این تراشه روانه‌ی بازار می‌شود، ال‌جی را مجاب به انتخاب تراشه‌ی 6 هسته‌ای کوالکام کرده است.

مک دونا دو عامل کاهش قیمت و همچنین استفاده از لقب اولین گوشی عرضه شده با اسنپدراگون 808 را دلایل اصلی ال‌جی برای انتخاب اسنپدراگون 808 خوانده است. اما می‌توان این مساله را از دیدگاهی متفاوت از کوالکام دید. شاید ال‌جی با بکارگیری اسنپدراگون 810 در جی فلکس 2 به مشکلات این تراشه پی برده و از این رو ترجیح داده تا اسنپدراگون 808 را در پرچمدارش که بیشتر مورد توجه است، استفاده کند. شایعات منتشر شده در مورد تولید گرمای بیش از حد توسط اسنپدراگون 810 پتانسیل ایجاد مشکلات برای گوشی جی 4 را که از چرم و پلاستیک استفاده کرده، دارد، چراکه این دو ماده به اندازه‌ی فلز نمی‌توانند گرما را انتقال دهند. نظر شما در این خصوص چیست؟

لینک منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز