یکشنبه, 31 مرداد 1395 بازدید 9661 بار

آموزش نصب و کانفیگ DNS SERVER در ویندوز سرور

DNS یا سامانه نام دامنه به منزله دفترچه تلفن اینترنت است، و درخواست برای ارتباط با صفحات وب را تسهیل می نماید. در واقع این سرویس تضمین می کند زمانی که آدرس پایگاهی را در مرورگرتان وارد می کنید، به همانجا هدایت شوید.

DNS Server چیست

هر سایت اینترنتی روی سرور یا هاستی که به اینترنت متصل است میزبانی می‌شود. اتصال به هاست یا سرورهای اینترنتی تنها با دانستن IP این سیستم‌ها امکان پذیر است. بنابراین برای اینکه بتوانیم محتوای یک سایت مانند گوگل را مشاهده کنیم، لازم است تا شماره‌ی IP سرور آن را که شامل چهار عدد مانند x.x.x.x می‌باشد به خاطر بسپاریم.

طراحان اینترنت، سیستمی را ابداع کردند. به جای حفظ کردن IP هر سرور یا هاست، کافی است تا نامی به این سیستم اختصاص دهیم. برای مثال نشانی google.com را به 8.8.8.8 اختصاص خواهیم داد.

زمانی که آدرسی مانند www.google.com را در بخش مربوطه تایپ کرده و دکمه اینتر را بفشارید، مرورگر با ایجاد ارتباط و پینگ کردن چندین سرور، اقدام به شناسایی محل نهایی وب سایت مورد نظر شما می کند. در واقع این روند کمی پیچیده است، اما به گونه ای طراحی شده که شما را از مرورگر به وب سایت مربوطه برساند.

در فایل پیوست همین مطلب نحوه ایجاد DNS server را در ویندوز سرور آموزش داده ایم

 

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

پربازدیدترین مطالب

"«قیمتی که در هنگام سفارش مشتري در پیش‌فاکتور منظور گرديده است، معتبر مي‌باشد»."