baznashr

نصب دوربین جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۱۷

on .

قرار است در سال ۲۰۱۷ ابزار تصویربرداری جدید در ایستگاه فضایی بین‌المللی نصب شود که تصاویر بهتری از محیط زیست زمین تهیه کند. با استفاده از این تصاویر، پیش‌بینی بلایای طبیعی همچون طوفان و خشکسالی بهتر و دقیق‌تر انجام خواهد شد.

یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای علم این است که توانایی نگاه کردن به کره‌ی زمین از بالا را به دست آورده‌ایم. یک دوربین فضایی جدید که با همکاری دانشگاه تروب ملبورن استرالیا (La Trobe University) و سازمان آلمانی معادل ناسا موسوم به مرکز هوافضای آلمان (DLR) ساخته شده است که ما را قادر می‌سازد تا پدیده‌های طبیعی مانند توفان، خشکسالی و را به وضوح مشاهده کنیم.

این طرح که طیف‌سنج تصویری حسگر زمین دی ال آر، (DLR Earth Sensing Imaging Spectrometer) یا DESIS نام دارد، با ابزار تصویربرداری کنونی ایستگاه فضایی بین‌المللی موسوم به سیستم حسگر زمین چند کاربره (MUSES) در ایستگاه فضایی بین‌المللی نصب خواهد شد. پیتر مور (Peter Moar) پژوهشگر دانشگاه تروب این سیستم را به عنوان یک دوربین تصویربرداری طیفی فضایی توصیف کرده است. وی همچنین گفته است:

این دوربین روش‌های نوری سازگار را با سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای پردازش تصاویر گرفته شده ترکیب خواهد کرد و در ادامه تصاویر جدید و شگفت‌انگیزی از زمین خواهد داد که سرشار از اطلاعات مفید در باره‌ی محیط زیست کره‌ی زمین هستند.

ادی کاستاویک (Eddie Custovic) مهندس و هماهنگ‌کننده‌ی پروژه‌های صنعتی در این مورد گفت:

با توجه به مساحت زیاد استرالیا، فناوری‌هایی از این دست برای مدیریت کارامد بلایای طبیعی بسیار حیاتی هستند.

نصب دوربین جدید ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۱۷

در وهله‌ی اول، گروه‌های دانشگاه تروب و DLR باید بر چالش‌های جدی که در این راه وجود دارد غلبه کنند. مور در این مورد گفته است:

ساختن ابزارهایی که در فضا کار کنند احتمالا سخت‌ترین محیط طراحی است که این گروه باید با آن روبرو شوند. به خاطر وجود خلا و پرتو‌های کیهانی فراوان شما باید در زمینه‌ای دشوار موسوم به الکترونیک فضایی هم مهارت داشته باشید. DESIS در نوامبر سال آینده در ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار خواهد گرفت و احتمالا به عنوان بخشی از یک فضاپیمای وابسته به ایستگاه فضایی خواهد بود. بعد از قرار گرفتن در ایستگاه فضایی به مدت سه ماه دوره‌ی آزمایشی را سپری کرده و احتمالا در اواسط سال ۲۰۱۷ برای اولین بار عکس‌هایی جالب از کره‌ی زمین را برایمان خواهد فرستاد.

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز