baznashr

آمار اشتباه میزان انتشار گاز CO2 در خودروهای 2016 فولکس واگن

on .

فولکس واگن آمار نادرستی درباره‌ی میزان انتشار گاز CO2 در نصف خودروهای فولکس واگن سال 2016 داده بود و حالا در این باره بیانیه‌ای صادر کرده است.

در لیست کامل مدل‌های 2016، خودروهای آئودی، سیات، اشکودا و فولکس واگن دیده می‌شود.

شرکت خودروسازی فولکس واگن بیانیه‌ای در وب‌سایت‌اش منتشر کرده و درباره‌ی اطلاعات مربوط به آن‌‌یکی ماجرای رسوایی‌اش توضیح داده است. این ماجرا به خودروهای دوگانه‌سوز دیزلی و بنزینی مربوط می‌شود که آمار میزان انتشار گازهای CO2 آنها اشتباه داده شده بود. این موضوع اهمیت زیادی دارد. زیرا مشتریان و مجریان قانون از روی این ارقام مربوط به انتشار گاز CO2 مشخص می‌کنند که این وسایل نقلیه تا چه حد گاز گلخانه‌ای وارد اتمسفر می‌کنند.

مسوولان فولکس واگن قبلا گفته بودند که تقریبا 800 هزار خودرو مشکل CO2 دارند که البته هنوز هم همین‌طور است. اما حالا این شرکت می‌گوید 430 هزار از این خودروها مدل سال 2016 هستند. در لیست کامل مدل‌های 2016، خودروهای آئودی، سیات، اشکودا و فولکس واگن دیده می‌شود. در بیانیه‌ی فولکس واگن نوشته شده که نمی‌دانند کدام خودروها از مدل‌های قبلی این مشکل را دارند.

البته آمار اشتباه میزان انتشار CO2 مشکل ایمنی ایجاد نمی‌کند. این شرکت همچنین اشاره می‌کند که با سازمان‌های مختلف اجرای قانون همکاری خواهد کرد تا مطمئن شوند که مسوولیت پرداخت مالیات CO2 کاملا به عهده‌ی آنها باشد و صاحبان این خودروها مجبور نباشند آن را پرداخت کنند. با این حال، باز هم حتما مشتریانی خواهند بود که می‌خواهند خودروهایشان را به فولکس واگن پس دهند.

منبع: VW

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز