شنبه, 16 فروردين 1399 بازدید 5600 بار

کاربرد دکمه Safe Mode در میکروتیک

کاربرد گزینه Safe Mode در میکروتیک

بطور مثال فکر کنید شما  به یک میکروتیک در یک جای دور از دسترس وصل شده اید و قرار است تغییراتی انجام دهید اگر Safe Mode را فعال کنید و سپس تغییرات خود را انجام دهید و تغییر شما باعث شود که شما دیگر به آن میکروتیک نتوانید دسترسی پیدا کنید حالت Safe Mode تنظیمات شما را بعد از 9 دقیقه دوباره به حالت قبل بر می گرداند و دیگر لازم نیست که بخاطر یک اشتباه کوچک مجبور شوید که به جایی که میکروتیک نصب است بروید. قابلیت Safe Mode بیشتر زمانی کاربرد دارد که شما به میکروتیک دسترسی فیزیکی ندارید.

وقتی با Winbox به میکروتیک وصل می شوید یک دکمه در نوار بالایی نرم افزار وجود دارد به نام Safe Mode (در تصویر زیر مشخص شده است)

کاربرد دکمه Safe Mode میکروتیک

نکته
قبل از کانفیگ میکروتیک حالت Safe Mode را فعال کنید (دکمه Safe Mode خاکستری می شود) ، پس از تنظیمات مطمئن شدید که هیچ مشکلی وجود ندارد حتما Safe Mode را به حالت قبل برگردانید تا باعث نشود که تنظیمات شما حذف شود.

در صورتی که به صورت CLI دارید از میکروتیک استفاده می کنید می توانید با زدن کلید های [CTRL]+[X] وارد حالت Safe Mode شوید و برای خروج از این حالت دوباره کلید های [CTRL]+[X] و یا از کلید های [CTRL]+[D] استفاده کنید.

این مورد را ارزیابی کنید
(74 رای‌ها)

پربازدیدترین مطالب

"«قیمتی که در هنگام سفارش مشتري در پیش‌فاکتور منظور گرديده است، معتبر مي‌باشد»."