یکشنبه, 04 آذر 1397 بازدید 9945 بار

کتاب شبیه سازی شبکه های کامپیوتری توسط نرم افزار Packet Tracer

نرم افزار Packet Tracer یک محیط شبیه سازی برای کسانی می باشد که قصد طراحی شبکه، توپولوژی، پیکربندی، بررسی مشکلات شبکه و... را دارند. از این نرم افزار برای آموزش مدارک بین المللی سیسکو مانند CCNA استفاده می گردد. این نرم افزار یک برنامه شبیه ساز یا Simulator می باشد؛ البته شایان ذکر است که بسیاری از این دستورات در این برنامه قابل اجرا نمی باشد و بعد از آشنایی با مفاهیم شبکه در این نرم افزار باید با نرم افزار مقلد Emulator که GNS3 می باشد که یک محیط واقعی برای کار می باشد سناریوهای خود را آغاز کرد.

در نرم افزار Packet Tracer می توان به راحتی ابزارهای مورد نظر را وارد کرده و سناریو و توپولوژی شبکه خود را ایجاد کرد. پس از پیکربندی شبکه می توان به بررسی و تحلیل آن پرداخت.

سیسکو برای استفاده بهتر و حرفه ای تر از محصولات خود پیشنهاد می کند در سطوح مقدماتی و ابتدایی از شبیه ساز پکت تریسر (Packet Tracer) استفاده نمایید. این شبیه ساز دوره ابتدایی سیسکو یعنی CCNA را تا حد زیادی پوشش می دهد و شما به راحتی می توانید با استفاده از این نرم افزار سرفصل های آموزشی خود را یاد گرفته و تمرین کنید. در این فرادرس بر آن شدیم زمینه برای ورود به دنیای شبکه های سیسکو را برای مخاطبان این آموزش که دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقه مند به شبکه، مدیران و تکنسین های شبکه و یا علاقه مندان به ارتقای شغلی در زمینه مذکور هستند را طوری فراهم کنیم که با صرفه جویی در زمان و پرداخت کمترین هزینه، توان ورود به این رشته داشته باشند و بتوانند با علاقه مندی بیشتر گامی به سوی تخصص در آینده نزدیک را سپری کنند.

زبان : فارسی

تعداد صفحات: 325

این مورد را ارزیابی کنید
(125 رای‌ها)

پربازدیدترین مطالب

"«قیمتی که در هنگام سفارش مشتري در پیش‌فاکتور منظور گرديده است، معتبر مي‌باشد»."