baznashr

تماشا کنید: پرواز با جت پک برفراز ایرباس A-380 هواپیمایی امارات

on .

تماشا کنید: پرواز با جت پک برفراز ایرباس A-380 هواپیمایی امارات

شاید تا کنون بارها تصاویری از افرادی را که با استفاده از جت پک در آسمان پرواز می‌کنند، دیده‌اید؛ اما وس راسی، فردی است که اینگونه پرواز‌ها وی را راضی نکرده و در این راستا وی برفراز شهر دوبی اقدام به پرواز روی یک فروند هواپیمای مسافربری کرده است.

 وس راس، ورزشکار نام آشنای سوئدی است که تاکنون پرواز‌های بسیاری را با استفاده از جت پک داشته است. وی در یک اقدام بسیار جالب توجه، پروازی را با استفاده از جت پک روی شهر دوبی انجام داده؛ اما باید به این موضوع اشاره کرد که این پرواز کمی با تجربه‌های قبلی راس تفاوت دارد. وی در این پرواز در ارتفاعی بالاتر از هواپیمای ایرباس ای ۳۸۰ هواپیمایی امارات قرار گرفته و پرواز کرده است. نکته‌ی جالبی که در مورد این پرواز باید به آن اشاره کرد، سایز هواپیمایی است که وی برفراز آن حرکت کرده است. هواپیمای ایرباس ای-۳۸۰ ساخته شده توسط کمپانی اروپایی را باید بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری مورد استفاده در خطوط هواپیمایی جهان خواند. البته باید به این نکته اشاره کرد راس در این پرواز تنها نبوده و وینس رِفِت نیز وی را همراهی کرده است. هر دو ورزشکار از جت پک ساخته شده با استفاده از فیبرکربن استفاده کرده‌اند که عرض بال آن بیش از ۱.۸ متر است. هر یک از جت‌پک‌های مورد استفاده از وجود چهار موتور JetCat P2000 بهره می‌برند که مجموع انرژی تولید شده توسط آن‌ها ۲۳۱ نیوتن انرژی ثراست است. حداکثر سرعتی که این جت‌پک‌ها می‌توانند به ان دست یابند، ۲۰۰ کیلومتر در ساعت است.

وس راس و وینس رفت به این موضوع اشاره کرده‌اند که هر دو به دلیل دست یافتن به سرعت مورد حرکت ایرباس، از موتورهای قدرتمندی در جت‌پک‌های خود استفاده کرده‌اند. این پرواز حاصل کار یک روزه نبوده و تیم تهیه‌ کننده‌ی این ویدیو، سه ماه برای ثبت آن تمرین کرده‌اند. شرکت هواپیمایی امارات و کمپانی جت‌من دوبی نیز در پیاده‌سازی این طرح مشارکت کرده‌اند.

لینک دانلود

هرچند پرواز در آن ارتفاع و برفراز هواپیمای ایرباس ای-۳۸۰ بسیار هیجان انگیز و جالب توجه است، اما اشتباهی کوچک می‌تواند فاجعه‌ای را به بار آورد که اولین قربانیان آن وس راس و وینس رفت هستند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

لینک منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز