baznashr

اختلاف ۲ تا ۳ درصدی طول عمر باتری در آیفون‌های 6s تایید شد

on .

آزمایش‌های بنچمارکی که توسط ArsTechnica انجام شده، بیانیه‌ی اپل درباره اختلاف ۲ تا ۳ درصدی باتری‌ در تراشه‌های A9 سامسونگ و TSMC را تایید می‌کند.

از زمانی که مشخص شد در آیفون‌های 6s و 6s پلاس اپل از تراشه‌های متفاوتی استفاده شده و عمر باتری آنها با هم تفاوت زیادی دارد، سروصدای زیادی در رسانه‌های خبری و اجتماعی به پا شده است؛ و مردم به این مسئله با عنوان Batterygate# اشاره می کنند. پس از این ماجرا اپل بیانیه‌ای صادر کرد و در آن توضیح داد اختلاف عمر باتری ناچیز بوده و حدودا ۲ تا ۳ درصد است؛ در حالی آزمایش‌های بنچمارک نتایج دیگری نشان می‌دهند.

این کاملا طبیعی است که اپل چنین ادعایی داشته باشد، اما اعضای وب‌سایت Ars Technica برای اطمینان بیشتر بنچمارکی انجام دادند که نتایج آن از صحت گفته‌های اپل خبر می‌دهد. پس از صدور بیانیه‌ی اپل، ArsTechnica بنچمارک جدیدی روی آیفون 6s انجام داد تا بفهمند که آیا گفته‌های اپل درست است یا خیر.

بنچمارک آیفون

نتایج آنها تایید می‌کند که تراشه‌ی A9 شرکت TSMC به میزان ۲ تا ۳ درصد عمر باتری بیشتری دارد. به عنوان مثال، در یک تست Wi-Fi باتری آیفون با تراشه‌ی A9 سامسونگ به میزان ۲٫۲ دقیقه کمتر از TSMC دوام آورد؛ و در یک تست GFXBench هم باتری تراشه‌ی TSMC به میزان ۴٫۳ درصد عمر بیشتری داشت.

تنها در تست Geekbench بود که اختلاف ۲۸ درصدی میان دو تراشه بیشتر و آشکارتر بود. نتیجه‌ی این آزمایش‌ها این شد که اگر به پردازنده‌‌های مرکزی و گرافیکی تراشه‌ی سامسونگ فشار زیادی وارد نشود، تفاوت میان عمر باتری ناچیز خواهد بود. اما اگر کاربر در کل روز بازی‌هایی با گرفیک بالا بازی یا ویدیو‌هایی با رزولوشن بالا تماشا، تفاوت میان باتری‌ها آشکارتر خواهد شد.

منبع: ArsTechnica

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز