baznashr

کسپرسکی اتهام آلوده کردن محصولات رقیب به بدافزار را رد کرد

on .

کسپرسکی یکی از شرکت‌های فعال و پیشرو در حوزه‌ی امنیت و تولید آنتی ویروس‌های مختلف است که تا کنون جزو شرکت‌های موفق بوده است. این کمپانی روسی که مقر اصلی آن در مسکو، کشور روسیه است به دلیل آلوده کردن محصولات آنتی ویروس رقبای خود محکوم شده و بر اساس شایعات به همین منظور بدافزاری را نیز منتشر کرده است.

بر اساس شایعات منتشر شده، کسپرسکی با کمک کمپینی مخفی محصولات کمپانی‌های برتری مانند مایکروسافت، AVG Technologies NV و Avast را مورد هدف قرار داده و بدافزاری را منتشر کرده است؛ این بدافزار محصولات رقبای کسپرسکی را به گونه‌ای دور می‌زند که فایل‌های مهم موجود در سیستم‌های مشتریان را حذف یا غیرفعال کند. حال کسپرسکی لب (Kaspersky Lab) با رد کردن ادعاهای اخیر اعلام کرده که این شرکت چنین بدافزاری را منتشر نکرده و هیچ کمپین مخفی را برای منتشر کردن این بدافزار در اختیار نگرفته است.

rtx12td4

این خبر از آنجایی شیوع پیدا کرد که مصاحبه‌ای با دو نفر از کارمندان سابق کسپرسکی انجام گرفت و این کارمندان مدعی شدند که  شرکت کسپرسکی در حال آلوده سازی محصولات رقبای خود است. این در حالی است که به ادعای این کارمندان، یوگنی کاسپرسکی، یکی از بنیانگذاران کسپرسکی، خود مدیریت بدافزارها را در گزارش آنتی ویروس‌هایش به عهده گرفته است.

معمولا کمپانی‌های آنتی ویروس مانند کسپرسکی، مایکروسافت و AVG Technologies  همواره گزارش‌های خود را مبنی بر پیدا کردن ویروس‌ها و حملات سایبری جدید با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند؛ این کار باعث می‌شود تا دیتابیس تمامی آنتی ویروس‌ها بروزرسانی شده و درنتیجه ویروس‌ها و بدافزارها سریعا یافت شوند. اما بر اساس این خبر جدید، کسپرسکی گزارش‌های آنتی ویروس خود را دستکاری کرده و باعث شده تا آنتی ویروس‌های رقبا فایل‌های ضروری سیستم عامل‌های کاربران را به عنوان ویروس شناسایی کرده و آن‌ها را پاک کنند. کارمندان سابق مدعی شده‌اند که کسپرسکی احساس کرده رقبای خود، تنها کار و زحمات این شرکت را کپی کرده‌اند و هیچ گزارش‌های جدیدی از خود منتشر نمی‌کنند.

کسپرسکی در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد که وب‌سایت VirusTotal که به عنوان یک آنتی ویروس آنلاین شناخته شده، دارای ۲۰ بدافزار مختلف است. پس از این گزارش، رویترز گزارشی را منتشر کرد که بر اساس آن در طول یک هفته بیش از ۱۴ کمپانی امنیتی بدافزارهایی را در وب‌سایت VirusTotal کشف کردند. البته رویترز در گزارشی نیز اعلام کرده که شرکت کسپرسکی بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ گزارش‌های اشتباهی بسیاری را منتشر کرده است. به هر حال شرکت کسپرسکی ادعاهای اخیر را رد کرده و اعلام کرده که گزارشات خود را دستکاری نکرده است.

لینک منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز