baznashr

مردم نگران شیوه استفاده دونالد ترامپ از سیستم هشدارهای اضطراری بی سیم هستند

on .

۰ ۱۱ آذر ۹۵ ساعت ۲۰:۴۰

از بیستم ژانویه 2017 (یکم بهمن ماه) رییس جمهور منتخب مردم آمریکا یعنی دونالد ترامپ (Donald Trump) می‌تواند برای تمام گوشی های موبایل موجود در این کشور پیام کوتاه ارسال کند. این سیستم که هشدارهای اضطراری بی سیم (Wireless Emergency Alerts) نام دارد، در سال 2006 توسط کنگره به تصویب رسید و رییس جمهور آینده آمریکا می‌تواند در صورت لزوم، پیام مورد نظر را برای یک بخش یا تمام مردم آمریکا ارسال کند.

سیستم هشدارهای اضطراری بی سیم امکان ارسال پیام کوتاه به تمام مردم آمریکا را فراهم می‌کند

حال بسیاری از افراد نگران روش استفاده ترامپ از سیستم WEA هستند. اگر فعالیت‌های این سرمایه‌دار آمریکایی را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، متوجه نگرانی مردم خواهید شد. هر زمان صحبت‌های کسی ضد ترامپ باشد، او با یک پست جدید در شبکه اجتماعی توییتر (Twitter) آبروی فرد مورد نظر را می‌برد و اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، می‌توان گفت که بازخورد دیگران هیچ اهمیتی برای او ندارد. هفته گذشته و به‌دنبال حواشی انتخاباتی اخیر نیز ترامپ این توییت را ارسال کرد: “اگر آرای غیرقانونی طرفداران را حساب نکنیم، من اکثریت آرای عمومی و همینطور آرای هیئت انتخاب‌کنندگان رییس جمور را به دست آورده‌ام.”

با این‌حال کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) استفاده از این سیستم را به سه مورد محدود کرده است:

  • هشدارهای صادرشده توسط رییس جمهور
  • هشدارهایی که شامل تهدیدات قریب‌الوقوع امنیتی یا مربوط به سلامت زندگی می‌شوند
  • هشدار امبر (AMBER) یا وضعیت اضطراری کودک‌ربایی

هشدارهای اضطراری بی سیم

طبق قانون نیز تمامی مشترکین می‌توانند برای عدم دریافت پیام‌هایی که توسط رییس جمهور ارسال نشده باشد، درخواست خود را مطرح کنند. به بیان دیگر، هیچ اپراتوری پیام‌های ارسال‌شده توسط دونالد ترامپ را به درخواست مردم مسدود نخواهد کرد.

به‌نظر همه چیز در قانون پیش‌بینی شده و ترامپ نمی‌تواند خودسرانه هر پیامی را که بخواهد برای مردم آمریکا ارسال کند. به هر صورت هنوز هم بسیاری از افراد نگران این موضوع هستند که روزی رییس جمهور آینده آمریکا برای پاسخ دادن به مخالفین، از این سیستم به میل خود استفاده کند.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز