baznashr

ارتش آمریکا به زودی به زره پوش لیزری مجهز خواهد شد

on .

ارتش آمریکا به زودی به زره پوش لیزری مجهز خواهد شد

ارتش ایالات متحده آمریکا با همکاری شرکت جنرال داینامیکس (General Dynamics)، شرکت مهندسی سازنده تسلیحات نظامی، در حال کار بر روی نوعی سلاح لیزری کوتاه‌برد (short-range) است که جهت محافظت از سربازان در برابر خمپاره‌اندازها، موشک‌ها و پهپادها طراحی شده است. این خبر که در وب‌سایت خبری Scout Warrior منتشر شده، فاش کرده که ارتش آمریکا قصد دارد از این سلاح لیزری بر روی سقف یک خودروی زرهی مانند زره پوش استریکر (Stryker) استفاده و آن را به یک زره پوش لیزری تبدیل کند.

این سلاح لیزری که قرار است تا کمتر از یک سال دیگر کار ساخت آن به پایان برسد، با نصب بر روی زره پوش لیزری با دقت بالایی منطقه مشکوک به حمله موشکی یا پهپادی را اسکن کرده و در صورتی که حمله‌ای صورت گیرد، موشک پرتاب شده را در کمترین زمان ممکن منهدم می‌کند و به محافظت از سربازان می‌پردازد.

زره پوش لیزری ایالات متحده قرار است در مناطق عملیاتی مورد استفاده قرار گیرد

جنرال داینامیکس می‌گوید که در حال حاضر در تلاش هستند تا قدرت لیزر این سلاح را از 2 کیلووات (قدرت فعلی) به 5 کیلووات برسانند. این سلاح لیزری از رادار مخصوص خود برای شناسایی استفاده می‌کند. جنرال داینامیکس همچنین سعی دارد این سلاح را به گونه‌ای بسازد تا زره پوش لیزری مجهز به آن قادر باشد از سیستم اختلال رادار (jamming system) برای غیرفعال کردن هواپیماهای بدون سرنشین دشمن، بدون شلیک به آنها، استفاده کند. بر اساس گفته‌های یکی از مسوولین این شرکت، لیزر به کار رفته در این سلاح هر چیزی که در برابرش قرار گیرد را ذوب یا منهدم می‌کند. در تست‌های انجام شده بر روی این تسلیحات لیزری ، زره پوش لیزری مجهز به آن توانست 21 پهپاد از 23 پهپاد را نابود کند.

ارتش ایالات متحده قصد دارد از این سلاح لیزری در پایگاه‌های عملیاتی در مناطق جنگی استفاده کند. قبلا هم این ارتش از حسگرها و سیستم‌های اعلان خطر اتوماتیک که در صورت حمله موشکی به سربازان هشدار می‌داد، در مکان‌هایی مانند کمپ بسشن (Camp Bastion) استفاده کرده بود. منطقی به نظر می‌رسد اگر گام بعدی آنها ساخت سلاحی باشد که قبل از اصابت گلوله، آن را نابود کند؛ وظیفه‌ای که زره پوش لیزری به عهده خواهد داشت.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز