baznashr

مشخصات گلکسی اس 8 منتشر شد؛ تراشه اگزینوس 8895، نمایشگر 5.5 اینچی 4k و 6 گیگ رم

on .

مشخصات گلکسی اس 8

هرچند سامسونگ همه ساله پرچم‌داران جدید سری گلکسی اس را در بهار معرفی می‌کند، با این حال مشکلات باتری گلکسی نوت 7 که در نهایت موجب توقف خط تولید این محصول گردید، باعث به وجود آمدن شایعاتی پیرامون معرفی پیش از موعد گلکسی اس 8 (Galaxy S8) شده است که بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن خریداران پشیمان نوت 7 را راضی کند. در همین راستا ساعاتی پیش یک منبع وابسته به این شرکت کره‌ای مشخصات گلکسی اس 8 را منتشر کرد.

این اطلاعات که در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده است، بیان می‌کند که گلکسی اس 8 نیز همچون می نوت 2 که ساعاتی پیش شاهد معرفی آن بودیم، از نمایشگری دو لبه خمیده بهره برده است؛ با این تفاوت که پنل QHD پرچم‌دار چینی‌ها را شرکت الجی ساخته است، اما گلکسی اس 8 قرار است به نمایشگری 5.5 از نوع امولد با وضوح تصویر 4K تجهیز شود که بدون شک دریچه جدیدی از سازگاری با هدست واقعیت مجازی این شرکت را هم خواهد گشود.

در سوی دیگر منبع خبر معتقد است که این محصول در سینه میزبان تراشه اگزینوس 8895 ساخت خود سامسونگ است، با این حال طبق روال همه ساله نسخه عرضه شده در ایالات متحده آن به تراشه نسل بعدی کوالکام یعنی اسنپدراگون 830 مجهز شده است. ناگفته نماند که هر دو تراشه مذکور بر پایه معماری 10 نانومتری توسعه یافته‌اند و احتمالا از قدرت پردازشی تقریبا یکسانی برخوردار هستند.

از دیگر مشخصات گلکسی اس 8 می‌توان به 6 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. البته در گوشه دیگری از این گزارش از به کار گیری 8 گیگابایت حافظه رم در نسخه‌ای خاص از این محصول سخن به میان آمده است که با توجه به آنکه سامسونگ به تازگی به استفاده از 4 گیگ حافظه رم در گوشی‌های بالا رده خود روی آورده، بعید به نظر می‌رسد که یک باره از 8 گیگ رم در پرچم‌دار بعدی خود استفاده کند.

پشتیبانی از فناوری‌های NFC و MST از دیگر مشخصات گلکسی اس 8 هستند. در پایان اشاره شده است که نمایشگر این گوشی تقریبا 80 درصد مساحت قاب جلویی را اشغال کرده که با توجه به منحنی بود آن، مساحتی قابل قبول به نظر می‌رسد. منبع خبر همچنین مدعی است که این محصول در ماه مارس سال آینده میلادی و پیش از نمایشگاه MWC معرفی خواهد شد، با این حال بعید به نظر می‌رسد که سامسونگ بخواهد تغییری در زمان‌بندی معرفی پرچم‌داران خود ایجاد کند، از این رو انتظار داریم که پرچم‌دار بعدی این شرکت کره‌ای طی روند برگزاری MWC 2017 در معرض دید عموم قرار گیرد.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز