baznashr

کوالکام از سه پردازنده میان رده جدید خود رونمایی کرد

on .

کوالکام (Qualcomm) همواره به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده چیپ‌های موبایلی شناخته می‌شود و اغلب دیوایس‌های موجود در بازار نیز از یک پردازنده ساخت این شرکت قدرت می‌گیرند. این تولیدکننده بزرگ شب گذشته از سه پردازنده میان رده جدید اسنپدراگون 427، 626 و 653 رونمایی کرد. از مهم‌ترین مشخصات این پردازنده‌ها باید به ارمغان آوردن پشتیبانی از دو دوربین پشتی و همچنین شارژ سریع 3.0 اشاره کرد.

کمپانی کوالکام شب گذشته از سه پردازنده جدید پرطرفدار در رده میانی محصولات خود رونمایی کرد. هر سه این پردازنده‌ها از خانواده اسنپدراگون بوده و هر کدام نسل جدیدی از پردازنده‌های گذشته این شرکت هستند. علاوه بر بهبودهای سخت افزاری که در زیر می‌خوانید، این پردازنده‌ها همگی به صورت پیش‌فرض مجهز به تکنولوژی شارژ سریع 3.0 (Quick Charge 3.0) هستند تا کاربران گوشی‌های میان رده و حتی رده ابتدایی نیز از لذت تجربه سریع شارژ دیوایس موبایلی‌شان بی‌نصیب نمانند.

کوالکام اسنپدراگون 653 – Snapdragon 653

اسنپدراگون 653 کمپانی کوالکام نسخه ارتقا یافته مدل 652 بوده که با بهبود 10 درصدی در عملکرد کلی و پشتیبانی از رم تا سقف 8 گیگابایت عرضه خواهد شد. این پردازنده میان رده از یک مودم جدید X9 LTE نیز استفاده می‌کند که نسبت به مودم نسل گذشته به کار رفته در اسنپدراگون 652 بهبود یافته‌تر شده است. این مودم جدید پشتیبانی از VoLTE و همچنین صدای Ultra HD را نیز به ارمغان می‌آورد.

کوالکام از سه پردازنده میان رده جدید خود رونمایی کرد

علاوه بر این آپدیت‌های معمول، این پردازنده همچنین پشتیبانی از تکنولوژی Clear Sight دو دوربینه کوالکام را نیز به ارمغان آورده است تا در آینده‌ای نزدیک محصولات میان رده بیشتری مجهز به دو دوربین پشتی روانه بازار شوند.

کوالکام اسنپدراگون 626 – Snapdragon 626

این پردازنده میان‌رده نیز نسخه بهبود‌یافته پردازنده محبوب مدل 625 است که بسیاری از دیوایس‌های میان‌رده حال حاضر بازار از آن بهره می‌برند. عملکرد کلی پردازنده اسنپدراگون 626 با بهبودی 10 درصدی همراه شده و مطابق مدل 653 مجهز به یک مودم X9 LTE با پشتیبانی از تکنولوژی Clear Sight دو دوربینه کوالکام خواهد بود. این مودم پشتیبانی بهتری را برای استفاده از VoLTE و صدای Ultra HD مهیا می‌کند.

کوالکام اسنپدراگون 427 – Snapdragon 427

درست همانند دو مدل فوق، پردازنده کم قدرت‌تر 427 نیز به جای استفاده از یک مودم X6 LTE از یک مودم X9 LTE بهره می‌برد. این مودم در بهره‌وری از تکنولوژی Clear Sight دو دوربینه کوالکام نیز با دو پردازنده فوق یکسان خواهد بود. به نظر می‌رسد که کوالکام تمام شرایط را برای ارائه گوشی‌های میان‌رده دو دوربینه ارزان قیمت آماده کرده است. هرچند که نباید انتظار عملکرد یکسانی از دو دوربین به کار رفته در گوشی‌های ارزان‌قیمت در برابر پرچمداران را داشته باشیم.

کوالکام از سه پردازنده میان رده جدید خود رونمایی کرد

دو پردازنده اسنپدراگون 653 و 626 کوالکام تا پایان سال جاری در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهند گرفت؛ اما عرضه اسنپدراگون 427 به سال آینده میلادی موکول شده است. این بدان معنا خواهد بود که گوشی‌های جدید قابل ارائه در نخستین فصل سال 2017 میلادی می‌توانند از این سه پردازنده بهره‌مند باشند.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز