baznashr

جستجوی گوگل در اندروید نتایج را از اپلیکیشن‌های نصب نشده نیز استخراج می‌کند

on .

 گوگل امروز اعلام کرد که کاربران از این پس شاهد اپلیکیشن‌ها و پیشنهادات پلی استور در نتایج جستجو خواهند بود. به این معنی که کاربر هنگامی که در گوگل مطلبی را جستجو می‌کند متناسب با محتوا و مطلب کاربر، پلی استور اپلیکیشن و برنامه‌ی مرتبط با آن را به کاربر پیشنهاد خواهد داد. به عنوان مثال کاربر زمانی که عبارت «Michelin Star Restaurants» را جستجو می‌کند، علاوه بر ارائه نتایج جستجوی معمولی در وب‌سایت‌ها، گوگل پلی اپلیکیشن‌هایی نظیر OpenTable و Yelp که متناسب با محتوای جستجوی کاربر است را پیشنهاد می‌دهد؛ اپلیکیشن‌های پیشنهادی گوگل پلی جزو اپلیکیشن‌هایی خواهد بود که کاربر آن‌ها دانلود یا نصب نکرده است.

0416 androidgif2

راجان پاتل یکی از مهندسان ارشد گوگل، اعلام کرد که گوگل از دو سال پیش شروع به فهرست کردن محتوای جستجوی کاربر در اپلیکیشن‌ها کرده است. حال توسعه دهندگان باید API مخصوص فهرست کردن اپلیکیشن‌ها را در برنامه‌های خود بگنجانند تا گوگل نیز در این راستا اپلیکیشن‌های آن‌ها را در نتایج جستجو به کاربران جهت دانلود و نصب پیشنهاد دهند.

پاتل در این باره گفت:

از امروز ما ۳۰ میلیارد پیوند را در اپلیکیشن‌‌ها تعبیه کرده‌ایم که ما را قادر می‌کند تا بتوانیم محتوای اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها را متناسب با جستجوی کاربر به آن‌ها نمایش دهیم و البته آن‌ها در هر بار نمایش دادن در جستجوها رتبه‌بندی خواهیم کرد.

 حال می‌توان پیش بینی کرد که اپلیکیشن‌های بسیاری جهت ایندکس شدن گوگل در این برنامه ثبت نام کرده‌اند که توییتر، Airbnb, ،Yelp ،OpenTable ،Trulia Pinterest و Engadge جزو این دسته از اپلیکیشن‌ها هستند. بخش ایندکس اپلیکیشن گوگل نسبت به بخش ایندکس وب‌سایت کوچکتر است، اما به هر حال کمک بزرگی را برای به دست آوردن نتایج دلخواه به مشتریان اندرویدی خواهد کرد. 

لینک منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز