baznashr

گیم‌شات: هر آنچه که در مورد بازی Gears Of War 4 می‌دانیم

on .

چگونه می‌توانیم یکی از موفق‌ترین مجموعه‌ بازی‌های نسل قبل را ادامه داده و به موفقیتش اضافه کنیم؟ مجموعه بازی‌هایGears Of War  یکی از خاطره انگیزترین بازی‌های انحصاری شرکت مایکروسافت به حساب می‌آیند و قرار است قسمت جدیدی از آن با شماره 4 در ماه اکتبر امسال عرضه شود. بازی Gears Of War 4 که به دست استودیوی جدید کوالیشن (The Coalition) در دسته ساخت است، می‎‌خواهد داستان گذشته را کم کم وارد یک فاز جدید کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیم‌شات در ادامه این مطلب همراه باشید.

در بازی Gears Of War 4 هم مارکوس فینکس (Marcus Fenix) و هم کول تراین (Cole Train) باری دیگر حضور دارند، اما اینبار در محوریت اصلی بازی نیستند و در واقع داستان این قسمت از بازی حول شخصیت جی دی (J.D.)، پسر مارکوس، و گروهش می‌چرخد و به وقایع 25 سال بعد از سه گانه اول این بازی می‌پردازد. مارکوس در این بازی بسیار پیرتر و مسن‌‌تر از قبل به تصویر کشیده شده و مجبور است تا با دشمنان جدیدی دست و پنجه نرم کند. علاوه بر دشمنان، چالش دیگری که در میدان جنگ گریبان‌گیر این شخصیت دوست داشتنی است، رابطه فامیلی پدر و پسری او با جی دی بوده که به احتمال زیاد تاثیرات زیادی بر روی داستان بازی خواهد گذاشت.

تمام قسمت‎‌های اصلی سه گانه مجموعه Gears Of War با استقبال خوبی از طرف بازیکنان و منتقدان مواجه شده بودند، اما یک نسخه فرعی از این بازی با نام Gears of War: Judgment  در سال 2013 منتشر شد که نتوانست آن طور که انتظار می‌رفت موفق ظاهر شود و به احتمال زیاد دلیل این اتفاق استفاده از شخصیت برید (Baird) به عنوان شخصیت اصلی بازی بود. توجه داشته باشید که برید در میان 4 شخصیت اصلی سه گانه اول (مارکوس، دام، کول و برید) کمترین محبوبیت را داشت.

اکنون بازی Gears Of War 4 باتجربه‌تر، بهتر و بزرگ‌تر از قبل به نظر می‌رسد و هرچند اتفاقات دنیای این بازی شاید با واقعیت فاصله زیادی داشته باشند، اما بازیکنان ثابت کرده‌اند که به داستان، شخصیت‌ها و جهان این بازی اهمیت می‌دهند و بی‌صبرانه منتظرند تا بالاخره ببینند که:

9- سازندگان چگونه می‌خواهند بازیکنان را با تغییرات جدید همراه کنند؟

1

برخلاف هان (Han) و چیویی (Chewie) از فیلم اخیر جنگ ستارگان که به صورت ناگهانی در سفینه فالکون ظاهر شدند و طرفداران را شگفت زده کردند، حضور مارکوس در قسمت جدید از مدت‌ها قبل شایعه شده بود. در ماه نوامبر جولای گذشته تریلری از گیم‌ پلی بازی Gears Of War 4 منتشر شد که در آن شاهد حضور مارکوس فینکس در پس زمینه بودیم و اعلام شد که او در قسمت جدید به عنوان هم تیمی شما حضور خواهد داشت.

سازندگان با این کارشان می‌خواستند به طرفداران قدیمی یادآوری کنند که هوایشان را دارند، اما با این وجود تمرکز اصلی بازی جدید، روی شخصیت‌های جدید معطوف شده است. این شخصیت‌های جدید شامل جی دی فینکس (J.D. Fenix) و دوستش (احتمالا بعدها به معشوقه‌اش تبدیل خواهد شد) کیت دیاز (Kait Diaz) می‌شوند. هرچند این دو شخصیت فعلا هیچ علاقه‌ای به هم نشان نمی‌دهند، اما مطمئنا سازندگان نقشه‌های زیادی برای آن‌ها در چنته دارند.

در آخرین تریلری که از گیم پلی این بازی منتشر شد نیز شخصیت کول را مشاهده کردیم، اما هنوز تا به این لحظه شاهد شخصیت‌های  آنیا (Anya) و برید نبوده‌ایم. مثل روز واضح است که قسمت چهارم این مجموعه یک بازی انتقالی (انتقال از سه گانه اصلی به سه گانه جدید) است، ولی سوال اصلی این جا است که اینکه این مهم چگونه و به چه شکلی اتفاق خواهد افتاد؟ آیا شاهد شخصیت‌های سه گانه اصلی خواهیم بود یا خیر؟

8- آیا ژنرال رام زنده است؟

2

اگر قسمت‌های اول بازی Gears Of War را به یاد داشته باشید، حتما قبول دارید که صحنه مربوط به ژنرال رام (RAAM) ناتمام ماند. بله او مورد اصابت گلوله قرار گرفت و درون قطاری که داشت غرق می‌شد او را به حال خود رها کردیم، نکته اصلی همین جا است. ما او را رها کردیم و در واقع شاهد مرگش نبوده‌ایم. سازندگان توانسته‌اند در داستان بازی جدید، جایی را برای مارکوس و کول خالی بگذارند، چرا نتوانند برای ژنرال رام چنین کاری کنند؟ تصویر ساید بای سایدی که در بالا مشاهده می‌کنید، ژنرال رام (نسخه ارتقا یافته) را در کنار شخصیتی که در تریلر بازی Gears Of War 4 مشاهده کردیم، نشان می‌دهد. به غیر از حالت دندان‌ها، همه مشخصات این دو به نظر مشابه هستند و شاید هم واقعا ژنرال رام باشد که گذر عمر کمی باعث تغییر دندان‌هایش شده است.

اگر به صحنه شکست خوردن ژنرال رام در نسخه ارتقا یافته بازی نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که خون به مراتب کمتری (نسبت به نسخه اولیه) از ژنرال رام هدر می‌رود و به نظر می‌رسد که سازندگان قصد دارند تا یک بازگشت شکوهمندانه را برای آن در بازی جدید تدارک ببینند. لازم به ذکر است که بازیکنان انتظار داشتند تا بازگشت ژنرال رام در بازی Gears of War: Judgment اتفاق بیفتد، ولی هیچ وقت این اتفاق به وقوع نپیوست.

7- چه اتفاقی بین مارکوس و آنیا افتاده است؟

3

هیچ چیز در این مورد قطعی نیست. آخرین قسمت سه گانه اصلی این گونه به پایان رسید که بعد از شکست خوردن ملکه مایرا، مارکوس و آنیا در یک صحنه غروب دل انگیز کنار هم نشسته‌اند و تصور می‌شد که آن‌ها به خوبی و خوشی به زندگی خود ادامه خواهند داد.

در تریلر سینمایی که از این بازی با نام «فردا» منتشر شد، مشاهده کردیم که مارکوس و آنیا در یک مزرعه به خوشی در کنار هم زندگی می‌کنند، اما در ادامه می‌بینیم که مارکوس پیر در همان مکان تنها نشسته است و پسرش که اکنون یک مرد شده است، به آن‌‍جا برمی‌گردد.

آیا آن‌ها (مارکوس و آنیا) بعد از متولد شدن جی دی از هم جدا شده‌اند؟ چه اتفاقی مارکوس را مجبور کرد بود تا این همه مدت در خفا زندگی کند؟ آیا امکان دارد که آنیا توسط دشمنان اسیر گرفته شده باشد و مارکوس خود را مقصر این اتفاق بداند؟ بیایید امیدوار باشیم که آنیا به سرنوشت همسر دام (که در قسمت دوم شاهدش بودیم) دچار نشود، چون اصلا عاقبت خوبی برای شرایط روحی و روانی مارکوس نخواهد داشت.

6- آیا اطلاعات جدیدی از ملکه مایرا به دست خواهیم آورد؟

4

ابهامات زیادی در ذهن بازیکنان درمورد ملکه مایرا شکل گرفته است. برخی تصور می‌کنند که او مادر مارکوس بوده و برخی دیگر معتقدند که قبلا با آدام فینکس (Adam Fenix)، پدر مارکوس، رابطه داشته است.

سرنخ‌های این جریان نیز به ظاهر انسان گونه ملکه ماریا و تلاش بی‌وقفه پدر مارکوس برای خاتمه دادن جنگ بین انسان‌ها و لوکاست‌ها به صورت صلح آمیز برمی‌گردد. با توجه به همین سرنخ‌ها بازیکنان تئوری‌های جالبی را درمورد ملکه مایرا مطرح کرده‌اند. تئوری‌هایی مثل: ملکه مایرا یک انسان بوده و با پدر مارکوس رابطه داشته است و مورد آزمایش قرار گرفته، تغییر شکل داده و بعدها توانسته است به ملکه لوکاست‌ها تبدیل شود و فرمانروایی کند.

اگر یک بار دیگر سه گانه اصلی را بازی کنید، برای شما هم سوال پیش می‌آید که چرا ملکه مایرا ظاهری انسان گونه دارد؟ چه ارتباطی بین مایرا و آدام وجود داشته است؟ آیا ملکه مایرا مادر مارکوس است؟ اگر قرار است به این ابهامات پاسخی داده شود، به نظر می‌رسد که بازی Gears Of War 4 مناسب‌ترین مکان برای یافتن جواب سوالات و ابهامات این مجموعه باشد؛ اما فراموش نکنید که همه این سوالات صرفا نشئت گرفته از ذهن بازیکنان هستند و هیچ چیزی به صورت رسمی تایید و یا تکذیب نشده است.

5- این‌ها دیگر چه کسانی هستند؟

5

در لانچ تریلر منتشر شده از بازی شاهد ربات‌های هوشمند و نظامی هستیم که به قهرمانان محبوب ما حمله کرده‌اند (حداقل در تریلر این‌طور به نظر می‌رسد).

در صحنه‌های دیگری از تریلر که این ربات‌های مکانیکی را به خوبی نشان می‌دهد، این سوال در ذهن شکل می‌گیرد که آیا برای اولین بار در این مجموعه، شاهد جنگ انسان‌ها با یکدیگر هستیم؟ به طراحی زره آن‌ها نگاه کنید که چقدر به ذره خود ارتشی‌های داخل بازی شباهت دارد. چه کسانی رهبری این ربات‌ها را بر عهده دارد؟

با توجه به زمان بازی که 25 سال بعد از سه گانه اصلی اتفاق می‌افتد، احتمال دارد که دشمنان به چنین تکنولوژی دست پیدا کرده‌اند و می‌خواهند با ساخت ارتشی از روبات‌های سرباز، آن‌ها را به جان انسان‌ها و هرچیزی که از آن‌ها باقی مانده است، بیندازند و بشریت را برای همیشه نابود کنند.

6

مارکوس نه تنها همه زندگی‌اش بلکه مهارت جنگیدنش را هم از دست داده است. بنابراین، سازندگان خیلی خوب می‌توانند به لطف این ربات‌های مکانیکی مانور داده و از آن‌ها در جهت قدرتمند ساختن مارکوس استفاده کنند. اگر این اتفاق (مارکوس به وسیله ربات‌ها توانایی جنگیدن پیدا کند) بیفتد، بهتر می‌توانیم این شخصیت سالخورده را در دنیای جدید تصور کنیم.

4- آیا صرفا استفاده از المان‌های موفق بازی‌های قبلی در این قسمت کافی است؟

7

نمی‌خواهیم از همین الان درمورد بازی و مکانیزم‌هایش تصمیم بگیریم، اما باید اعتراف کرد که روی نسخه بتایی که از بازی Gears Of War 4 منتشر شد، خیلی سطحی کار شده بود. هرچند شاید به خاطر استودیوی جدید و تلاشی که برای ساخت یک موتور بازیسازی کاملا جدید می‌کنند، چنین اتفاقی افتاده است، اما درکل بخش چندنفره نسخه بتا نتوانست آن حس و حالی که باید به وجود بیاورد، را انتقال دهد. کنترل بازی به شکل جالبی پیاده سازی نشده بود، شخصیت‌های قابل بازی مشابه هم رفتار می‌کردند و انیمیشن‌های کلی نیز بدتر از انیمیشن‌های بازی اول که یک دهه پیش منتشر شده بود، احساس می‌شدند. به عبارت ساده‌تر، با انتشار نسخه بتا، بسیاری از بازیکنان مردد بودند که آیا استودیوی جدید می‌تواند یک تجربه موفق از این بازی را به ارمغان بیاورد یا خیر؟

این سوال واقعا به جایی است. بازی Gears Of War 4 دقیقا همانند قسمت‌های قبلی ساخته شده است. حرکات شخصیت‌ها، تیراندازی، مبارزات و فینیشرهای اره برقی، همه و همه دقیقا همان‌هایی هستند که در 4 بازی قبلی عینا مشاهده کرده‌ایم. تغییرات جدید فقط در بیرون کشیدن دشمنان از سنگرها و فینیشرهای جدید خلاصه شده‌اند.

با توجه به این حقیقت که این مجموعه از قسمت اول گرفته تا نسخه فرعی Judgment فقط یک مکانیزم موفق را پشت سر هم تکرار کرده است، بازیکنان حق دارند تا از خود سوال بپرسند که بازی جدید چه چیزهای تازه‌ای دارد؟ آیا صرفا یک Gears Of War بودن برای موفقیت آن کافی است؟

3- آیا کول نقش مهمی را در بازی جدید ایفا می‌کند؟

8

مایکروسافت باید حتما سورپرایزهای بسیار بزرگی را برای بازی نهایی ذخیره کرده باشد که به این سادگی حضور یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های سه گانه اصلی را در لانچ تریلر بازی لو می‌دهد.

در تریلری اخیری که از این بازی منتشر شده است، شاهد حضور کول تراین در بازی هستیم. لازم به ذکر بوده که تا این لحظه مشخص نیست که کول چه نقشی را در بازی ایفا خواهد کرد. امیدواریم که نقش بزرگی در داستان بازی داشته باشد، از آن جایی که از هم تیمی‌ دیگر (برید) فعلا خبری نیست، سازندگان می‌توانند وقت بیشتری روی قوس شخصیتی او کار کنند. اگر به یاد داشته باشید کول و برید در سه گانه اصلی (حتی قبل از آن هم) دوستان بسیار صمیمی هم (همانند مارکوس و دام) بودند، اما به نظر می‌رسد که از جوخه دلتا فقط مارکوس وکول جان سالم به در برده‌اند.

از تریلر منتشر شده این چنین برداشت می‌شود که بعد از یک مبارزه سخت و طاقت فرسا که قهرمانان بازی در شرف شکست خوردن هستند، سر و کله کول تراین به صورت ناگهانی ظاهر شده و جان شخصیت‌های اصلی را نجات می‌دهد. ناگفته نماند که حضور کول بر روی قضیه انتقال بازیکنان از سه گانه اصلی به سه گانه جدید تاثیر گذار خواهد بود. اگر کول نقش مهمی را در بازی داشته باشد، مطمئنا شخصیت‌های اصلی و جدید بازی Gears Of War 4 را تحت الشعاع خودش قرار خواهد داد و بعد از اتمام بازی، همه بازیکنان درمورد او صحبت خواهند کرد، نه شخصیت‌های جدید.

2- آیا جی دی یک شخصیت خاطره انگیز و به یادماندی خواهد بود؟

9

آیا اولین باری که چشمتان به مارکوس فینکس خورد را به یاد دارید؟ ما او را برای اولین بار در حالی دیدیم که در حال دویدن از میان خرابه‌های شهر بود و در آخر با موجودات غول پیکر ترسناکی روبه رو می‌شود که به او حمله می‌کنند و… تریلر تمام می‌شود.

آن صحنه واقعا خاطره انگیز بود. همچنین این مارکوس فینکس بود که ایده استفاده از قهرمانان گنده و درشت هیکل را در بازی‌های تیراندازی مطرح کرد. اکنون در سال 2016 هستیم و تاکنون همه نوع قهرمان و شخصیت اصلی را در بازی‌های مختلف دیده‌ایم. جی دی فینکس هم جدای از لعنت گفتن‌های نیتین دریک وارش هنگام مواجه با موقعیت‌های خطرناک، بیشتر به یک قهرمان اکشن در نیمه دوم سال 2000 شباهت دارد.

توجه داشته باشید که نمی‌خواهیم عجولانه قضاوت کرده و بازی را قبل از انتشار نقد کنیم، اما بعد از شخصیت‌هایی مانند: مارکوس، دام، کول و برید واقعا سخت است که قهرمان دیگری را در دنیای بازی به وجود آورد که به همان شکل و شمایل شخصیت‌های نام برده بوده، اما باز هم تازه و خاطره انگیز جلوه کند. مسلما دیدن اینکه استودیوی کوالیشن چه شگردهایی برای جذاب نشان دادن قهرمان جدیدش به کار می‌برد، واقعا جالب خواهد بود.

1- اگر مارکوس زنده بماند…

10

اول هان سولو (جنگ ستارگان) بعد راکی (سیلوستر استالونه)… آیا ما باید حتما شاهد فرسوده شدن شخصیت‌های قدیمی محبوبمان، هنگامی که نسل جدید شروع می‌شود، باشیم؟

در لانچ تریلر منتشر شده از بازی Gears Of War 4 مشاهده کردیم که مارکوس توسط یکی از موجودات جدید بازی زخمی می‌شود. بسیاری از بازیکنان معتقد هستند که مارکوس یک فرد فنا ناپذیر و سرسخت است. اگر بعد از حمله‌ای که در تریلر به او شد، باز هم او را سالم ببینیم، پس بنابراین، سازندگان واقعا می‌خواهند این شخصیت را باری دیگر و به شکل جدیدی به بازیکنان معرفی کنند.

لازم به ذکر بوده که مارکوس در بازی Gears Of War 4 حدود 62 سال سن دارد و طرفداران از همین الان منتظر هستند تا اتفاق بدی برای او بیفتد و از داستان بازی کنار گذاشته شود. هرچند دوست نداریم این شخصیت محبوب از بازی کنار گذاشته شود، اما سازندگان بالاخره این کار را انجام خواهند داد و حداقل می‌دانیم که او و اتفاقی که ممکن است برایش بیفتد، باعث به وجود آمدن یک داستان بزرگ‌تر خواهد شد و بی‌دلیل کنار گذاشته نمی‌شود.

نظر شما در رابطه با بازی Gears Of War 4 چیست؟ چه انتظاراتی از آن دارید؟

 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز