baznashr

انفجار گلکسی نوت ۷ باعث مهاجرت گسترده‌ی کاربران چینی به دیوایس‌های اپل شده است

on .

حتما شما هم این جمله‌ی معروف را شنیده‌اید که اعتماد در گذر چندین سال به دست می‌آید، اما تنها در چند ثانیه از بین می‌رود. این جمله را اگر بخواهیم به وضعیت فعلی سامسونگ و حال و روز این برند کره‌ای بعد از ماجرای گسترده‌ی انفجار گلکسی نوت ۷ در سراسر جهان تعمیم دهیم، مشاهده می‌کنیم که اعتبار سامسونگ (حداقل در بخش موبایل) با صدمات جبر‌ان‌ناپذیری مواجه شده است.

گلکسی نوت ۷ دارای برترین مشخصات سخت افزاری در بین تمام گجت‌های الکترونیکی هوشمند این برند کره‌ای بوده است و حالا کاربران می‌بینند که این فبلت گران‌قیمت که طراحی زیبای ظاهری را با قدرت بالا در داخل خود ترکیب کرده است، به این راحتی آتش می‌گیرد. انفجار گلکسی نوت ۷ مطمئنا علاوه بر صدمه وارد کردن به اعتبار خود سامسونگ، باعث خواهد شد که کاربران هنگام عرضه‌ی محصولات بعدی نظیر گلکسی نوت ۸ و یا حتی پرچمداران سری اس ۸ این کمپانی، با دیده‌ی تردید به آنها نگاه کنند و چند ماه بعد از عرضه به سراغ خریدشان بروند.

سامسونگ مدتی پیش گزارشی را منتشر کرد و در این گزارش اعلام شد که بیش از ۹۰ درصد کاربرانی که در طرح تعویض گلکسی نوت ۷ شرکت کرده اند، تصمیم گرفته‌اند که هنوز هم از این دیوایس استفاده کنند و به سامسونگ و محصولاتش وفادار باقی بمانند. با این که این آمار از کره‌ی جنوبی و دیگر کشورهایی که گلکسی نوت ۷ در آنها عرضه شده بوده است، منتشر شد، اما به نظر می‌رسد که کاربران چینی تصمیم دیگری گرفته‌اند و دیگر تمایلی به استفاده‌ از فبلت قدرتمند سامسونگ ندارند.

طبق گزارش‌های رسمی گویا خطر انفجار و آتش سوزی تنها در آن دیوایسهایی از سری نوت ۷ وجود دارند که از باتری Samsung SDI برخوردار بوده اند. از آنجا که گلکسی‌های نوت ۷ فروخته شده در چین از باتری‌های تولید شده توسط کمپانی Amperex Technology قدرت می‌گیرند، سامسونگ اعلام کرد که آنها هیچ مشکلی نخواهند داشت و به همین دلیل هم طرح تعویض و جمع‌آوری گلکسی نوت ۷ در این کشور اجرا نشد؛ هرچند که چند گزارش از آتش سوزی گلکسی نوت ۷ در میان کاربران چینی منتشر شد و البته سامسونگ اعلام کرد که این چند مورد به دلیل مشکلات باتری نبوده است و در واقع این افزایش دمای خارجی بوده است که باعث آتش گرفتن این فبلت‌ها شده است.

انفجار گلکسی نوت ۷ باعث مهاجرت گسترده‌ی کاربران چینی به دیوایس‌های اپل شده است

با این که توضیحات سامسونگ در این زمینه قانع کننده به نظر می‌رسند و تقریبا هیچ خطری هم کاربران چینی را تهدید نمی‌کرده است، اما گویا انفجار گلکسی نوت ۷ باعث شده است که اعتماد تعداد زیادی از کاربران این کشور از سامسونگ سلب شود و آنها تصمیم به تغییر برند مورد استفاده‌ی خود بگیرند. طبق یک نظرسنجی که از سوی موسسه‌ی تحقیقاتی iiMedia از یک جامعه‌ی آماری شامل ۱۲ هزار کاربر سامسونگ در کشور چین انجام گرفته است، ۵۱.۹ درصد از این کاربران اعلام کرده‌اند که بدون شک در هنگام خرید اسمارت فون بعدی خود، دیگر به سراغ برند سامسونگ نخواهند رفت.

در میان دیگر کاربران نیز حدود ۱۸.۵ درصد از آنها اعلام کرده‌اند که بحث تعویض برند و استفاده از محصولات کمپانی‌های دیگر را بررسی خواهند کرد و این هم یکی از گزینه‌های آنها خواهد بود. در نهایت نیز ۲۹.۶ درصد از کاربران اعلام کرده اند که تصمیمی برای تغییر برند ندارند، زیرا حوادث اتفاق افتاده (در کشور چین) به دلیل فاکتورهای خارجی بوده‌اند و وقوع آنها ربطی به خود گلکسی نوت ۷ نداشته است.

انفجار گلکسی نوت ۷ باعث مهاجرت گسترده‌ی کاربران چینی به دیوایس‌های اپل شده است

اپل؛ مقصد اول کاربران مهاجر چینی

در میان آن ۵۱.۹ درصد از کاربرانی که اعلام کرده‌اند بدون شک برند مورد استفاده‌ی خود را تغییر خواهند داد، حدود ۳۷ درصد اعلام کرده اند که اپل، برند مورد استفاده‌ی بعدی آنها خواهد بود. ۲۶ درصد از آنها نیز اعلام کرده‌اند که هنگام خرید اسمارت فون بعدی خود به سراغ برند هواوی و محصولات این کمپانی چینی خواهند رفت؛ باقی کاربران نیز برندهایی نظیر شیائومی، میزو، اوپو و چند برند کمترشناخته‌شده‌ی دیگر را به عنوان مقصد بعدی خود برای خرید اسمارت فون انتخاب کرده‌اند.

این موضوع به هیچ وجه نمی‌تواند برای سامسونگ خبر خوبی باشد، زیرا بازار چین در مناسبات مالی جهان نقش بسیار مهمی را دارد و از دست دادن کاربران این بازار بسیار گسترده می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را به بخش موبایل کمپانی ‌‌کره‌ای وارد کند. اهمیت این موضوع از آنجایی افزایش می‌یابد که سامسونگ همین حالا و قبل از اتفاقات مربوط به انفجار گلکسی نوت ۷ نیز در حال از دست سهم خود از بازار چین بود و حالا از دست دادن اعتماد کاربران می‌تواند این روند را تسریع کند.

انفجار گلکسی نوت ۷ باعث مهاجرت گسترده‌ی کاربران چینی به دیوایس‌های اپل شده است

در سال ۲۰۱۳ سهم سامسونگ از بازار اسمارت فون‌های کشور چین در حدود ۲۳ درصد بود، اما با افزایش فشار برندهای داخلی نظیر هواوی و شیائومی و البته گسترش نفوذ اپل با عرضه‌ی اسمارت فون‌های با نمایشگر بزرگتر، حالا این سهم در سال جاری به ۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

البته نتایج چنین تحقیقاتی نمی‌تواند ۱۰۰ درصد درست و دقیق باشد و ممکن است که به طور مثال سامسونگ گلگسی اس ۸ را به قدری عالی و با مشخصاتی وسوسه‌انگیز تولید کند که آن ۵۱.۹ درصد از کاربران خواهان تعویض برند نیز برای خرید دوباره‌ی محصولات سامسونگ علاقه‌مند شوند؛ به هر حال زمان این موضوع را به ما نشان خواهد داد و باید دید که آیا این اعتبار از دست رفته که سامسونگ زحمت زیادی برای کسب آن کشیده بود، باز هم برخواهد گشت و یا خیر.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز