baznashr

تماشا کنید: پرش ادی براون از دره رودخانه مار به کمک موشک بخار

on .

بدلکاران بسیار زیادی هستند که با انجام کارهای بسیار خطرناک، این روزها شهرت زیادی پیدا کرده‌اند. اخیرا نیز یکی از این افراد در اقدامی جذاب و البته بسیار خطرناک، به رویای کودکی خود دست پیدا کرده است. هفته گذشته ما شاهد پرش ادی براون از دره رودخانه مار به کمک یک موشک بخار بودیم، وسیله‌ای که با شتاب فوق‌العاده بالایی که داشت، در مدت زمان 3 تا 4 ثانیه، ادی را به سرعت باورنکردنی 693 کیلومتر بر ساعت (430 مایل بر ساعت) رسانید!

زمانی که شما بخواهید یک کار بسیار سخت را انجام دهید، لزوما نباید از افراد کله‌شق استفاده کنید چرا که بدلکاران می‌توانند با برنامه‌ای از پیش تعیین شده، آن کار را به شکل بسیار بهتری انجام دهند. هر چند، در سال 1974، موتورسوار و بدلکار مشهور، Evel Knievel، قصد پرش از دره رودخانه ماه را به کمک موشک بخار داشت، اما عدم برنامه‌ریزی صحیح، نبود بودجه مناسب برای ساخت محل پرش و همچنین انجام ندادن تست‌های مشابه پیش از انجام کار، باعث موفقیت آمیز نبودن آن شد. ولی در رابطه با کاری که ادی براون انجام داده، تیمی خِبره از بدلکاران، مهندسین و طراحان صحنه هالیوود، در کنار او حضور داشته و استفاده از سیستم چتر نجات بالستیک و محل پرتاب مخروطی‌شکل، نهایتا باعث انجام این پرش تاریخی شدند.
در مورد این پرش نیز ادی براون اعلام کرده که هزینه انجام آن تأمین نشد، در نتیجه 1.5 میلیون دلاری که برای پرش از دره رودخانه ماه نیاز بوده، تماما توسط براون پرداخت شده است.

بهتر است در مورد موشک بخاری که توسط مهندس پروژه، Scott Truax طراحی شده است نیز صحبت کنیم. اینطور که Traux اعلام کرده، این موشک بخار برای پرتاب شدن، از مخزن آب گرمی با دمای بیش از 450 درجه سلسیوس و همچنین فشار 6000 پوند بر اینچ مربعی بخار، استفاده کرده است. نتیجه چنین موتور قدرتمندی نیز دستیابی این موشک به سرعت 693 کیلومتر بر ساعت ظرف مدت زمان 4 ثانیه بوده است.

شاید بتوانیم یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های پرش Evel Knievel و Eddie Braun را فاصله‌ای که این موشک پس از پرتاب با زمین داشت، در نظر بگیریم. 40 سال پیش و زمانی که Evel به آسمان رسید، تنها 130 فوت با زمین فاصله داشت، اما فاصله‌ی 2200 فوتی ادی براون، می‌توانست فرود ایمن او به کمک چتر نجات را تضمین کند. احتمالا برایتان جالب باشد اگر بگوییم که یکی از دستیاران این طرح اعلام کرد که Knievel یک کله‌شق بود، اما ادی براون، یک بدلکار است!

شاید پرش ادی براون از دره رودخانه مار از نظر بسیاری از افراد، کاری خطرناک و بی‌نتیجه باشد، اما این بدلکار آمریکایی حالا به رویای خود رسیده است. باید اشاره کنیم که انجام این پرش، باعث ثبت رکورد گینس هم شده است!

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز