baznashr

مذاکرات وزیر ارتباطات ایران با شرکت اریکسون در سوئد

on .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با حضور در سوئد مذاکراتی را با شرکت اریکسون انجام داد. در روزهای اخیر هم اخباری مبنی بر حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در کشورهای کره جنوبی و فنلاند و دیدار با مسئولان شرکت‌های سامسونگ و نوکیا به گوش رسیده بود.

محمود واعظی پس از مذاکره و توافقاتی که با شرکت‌های نوکیا و سامسونگ داشت، به کشور سوئد سفر کرد تا به رایزنی‌های خود جهت انتقال فناوری‌های ارتباطاتی به کشور ادامه دهد. وی به دعوت از وزیر توسعه دیجیتال و نوسازی سوئد همراه با هیئتی از نمایندگان شرکت‌های دولتی و خصوصی در زمینه آی تی و آی سی تی به استکهلم سفر کرد.

واعظی در دیدار با همتای سوئدی خود بر لزوم همکاری در زمینه‌های آموزشی و دانشگاهی و فناوری و ارتباطات تاکید کرد. او به سوابق دوستانه ایران و سوئد در روابط سیاسی، اقتصادی و بازرگانی و حضور شرکت اریکسون در ایران اشاره کرد و خواستار سرمایه گذاری سوئدی‌ها در ایران و استفاده از تجربیات آنها شد.

وزیر ارتباطات بر ضرورت توسعه آی سی تی در شهرها و روستاهای کمتر توسعه یافته ایران تاکید کرد و گفت:

امیدواریم با حمایت دولت سوئد، سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف مخابراتی و ارتباطات انجام گیرد. همکاری مراکز آموزشی و دانشگاهی از دیگر اهداف ما در این گفتگوها بود.

پیتر اریکسون نیز از حضور مقامات ایرانی در استکهلم استقبال کرد و ضمن اعلام حضور شرکت‌های سوئدی در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی بیان کرد:

سوئد همیشه احترام زیادی را برای ایران قائل بوده است و این موضوع را حتی در دوران تحریم نیز مشاهده کردیم و اکنون در دوران پس از تحریم علاقه مند به حضور فعال‌تری در ایران هستیم.

مقرر شده است که در سفر آتی نخست وزیر سوئد به تهران این توافقات در قالب یک سند مدون تنظیم شود.

شرکت اریکسون

بازدید واعظی از شرکت اریکسون

در ادامه این سفر، واعظی از شرکت اریکسون نیز دیدار کرد. در این بازدید مدیرعامل شرکت اریکسون گزارشی از تاریخچه شرکت را ارائه داد و از یک قرن فعالیت در ایران یاد کرد. وی پیشرفت‌های ایران در عرصه آی سی تی را تحسین برانگیز دانست و گفت:

ما علاقه‌مندیم که تکنولوژی‌های مختلف از جمله شبکه موبایل و اینترنت را به ایران بیاوریم و با وزارت ارتباطات و همچنین اپراتورها همکاری لازم را برقرار کنیم.

وزیر ارتباطات ایران نیز از برنامه‌های دولت در زمینه فناوری سخن گفت و ادامه داد که با توجه به پیشرفت‌های حوزه فناوری و افزایش نیازهای جامعه، سرمایه گذاری در صنعت ارتباطاتی و تکنولوژی امری ضروری به نظر می‌رسد.

واعظی در سفر به استکهلم با اردلان شکرابی وزیر امور مدنی سوئد نیز دیدار و گفتگو کرد. محور این گفتگو استفاده از تجربیات سوئدی‌ها برای استقرار دولت الکترونیک در ایران بود. وی همکاری مشترک با کشورهای دارای تکنولوژی پیشرفته را لازمه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی دانست. وزیر امور مدنی سوئد نیز که مسئولیت تکمیل دولت الکترونیک در کشور خود را دارد، برای ایجاد دولت الکترونیک در ایران اعلام آمادگی کرد.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز