baznashr

کالبد شکافی آیفون 7 اپل توسط iFixit

on .

همان طور که در مطالب پیشین به آن اشاره شد، قبل از مهندسین iFixit، گروهی تایوانی اقدام به کالبد شکافی آیفون 7 پلاس اپل کردند. البته در ادامه گروه iFixit نیز دست به کار شده و بخش داخلی و سخت افزار هر کدام از دو نسخه آیفون 7 و 7 پلاس اپل را بازبینی کردند. در این بخش قصد داریم به صورت خلاصه، موارد یافت شده طی کالبد شکافی آیفون 7 اپل را نمایان سازیم. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید؛

iFixit یکی از مشهورترین گروه هایی است که در مورد کالبد شکافی دستگاه های الکترونیکی مختلف، حرف های بسیار زیادی برای گفتن داشته و از این رو در میان کاربران و همچنین خبرگزاری ها از اعتبار بسیار زیادی برخوردار است. اما در سمت دیگر، کمپانی اپل قرار دارد که با تبعیت از رسومات قدیمی خود، مشخصات فنی دقیق سخت افزارهای موجود در گوشی های آیفون را افشا نمی‌کند. از این رو تلاقی این دو شرکت می‌تواند بسیار جالب و دیدنی باشد. جایی که iFixit قصد دارد با دقت فراوان، اطلاعات مربوط به مشخصات فنی سخت افزارهای فرار گرفته در گوشی آیفون 7 اپل را افشا نماید. علاوه بر آن کاربران نیز منتظر بودند تا پس از عرضه رسمی گوشی های سری آیفون، این گروه دست به کار شده و شروع به کالبد شکافی آیفون 7 نماید.

میزان ظرفیت باتری آیفون 7 برابر با 1960 میلی آمپر ساعت است

در خبرهای قبلی داشتیم که آیفون 7 پلاس از یک باتری بزرگ با ظرفیت 2900 میلی آمپر ساعت برخوردار است. اما جالب است بدانید که طی کالبد شکافی آیفون 7 اپل متوجه شدیم، نسخه کوچکتر از باتری کوچکتر استفاده می‌کند. میزان ظرفیت باتری آیفون 7 برابر با 1960 میلی آمپر ساعت است. در حقیقت این گوشی از یک باتری لیتیوم یونی با ولتاژ 3.8 ولت و ظرفیت 7.45 وات ساعت استفاده می‌کند. میزان ظرفیت باتری این گوشی هوشمند نسبت به مدل سال گذشته (باتری 1715 میلی آمپر ساعتی) افزایش یافته است. موردی که شرکت اپل نیز تبلیغات بسیار زیادی را بر اساس آن به نمایش گذاشت.

شرکت اپل مدعی است که با استفاده از این باتری، آیفون 7 می‌تواند با یک بار شارژ کامل، 14 ساعت مکالمه 3G یا 14 ساعت وب گردی از طریق وای فای انجام داده و یا در حالت استندبای (آماده به کار) تا ده روز دوام آورد. همان طور که می‌دانید ابعاد این سری از گوشی های آیفون نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده است. علاوه بر آن با حذف سوکت جک هدفون فضای بسیار زیادی به جهت قرار گیری یک باتری بزرگتر فراهم شده است.

در کالبد شکافی آیفون 7 اپل مشخص شد که در بخش پایینی گوشی با وجود قرار گیری دو توری مربوط به بلندگوها، تنها پشت یکی از آنها بلندگو قرار داشته و در واقع در پشت هر دو توری، یک جفت میکروفون کار گذاشته شده است. البته این به آن معنا نیست که بلندگوهای این گوشی استریو نباشد. بلکه بلندگوی دیگر پشت توری مربوط به بلندگوی مکالماتی دستگاه، درست بالای نمایشگر گوشی قرار گرفته است.

آیفون 7 دارای حافظه رم دو گیگابایتی ساخته شده توسط سامسونگ است

اما می‌رسیم به بخش هیجان انگیز کالبد شکافی آیفون 7؛ این گوشی دارای میزان حافظه رم دو گیگابایتی از نوع LPDDR4  ساخته شده توسط شرکت سامسونگ است. علاوه بر آن حافظه داخلی دستگاه نیز توسط شرکت Hynix طراحی و تولید شده و از طرفی مودم LTE این گوشی نیز توسط شرکت کوالکام پدید آمده است.

کالبد شکافی آیفون 7 اپل توسط iFixit

در بخش زیر می‌توانید تصاویر مربوط به پروسه کالبد شکافی آیفون 7 اپل را از نزدیک ببینید؛ البته لازم به ذکر است که همانند نسخه پلاس، امتیاز تعمیر پذیری iFixit به آیفون 7 نیز برابر با 7 از 10 بود.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز