baznashr

گیم‌شات: هر آنچه که باید در مورد کنسول پلی استیشن 4 پرو بدانیم

on .

سرسخت‌تر، بهتر، سریع‌تر و قدرتمندتر: بالاخره پس از انتشار شایعات مختلف شب گذشته و در رویداد Playstation Meeting، شرکت سونی از کنسول جدید خود با نام پلی استیشن 4 پرو رونمایی کرد. مطلبی که در ادامه می‌خوانید، ترجمه مقاله‌ای در رابطه با نظر یکی از منتقدان حاضر در رویداد، در مورد کنسول پلی استیشن 4 پرو است. گیم‌شات را در ادامه مطلب همراهی کنید.

هر آنچه که باید در مورد کنسول پلی استیشن 4 پرو بدانیم

مطمئن هستم که نیازی ندارید مجددا تمامی اخبار و اطلاعاتی را که از دیشب در رابطه با پلی استیشن 4 پرو منتشر است تکرار کنم. تمامی این اخبار و اتفاقات را می‌توانید داخل وبسایت مطالعه کنید و بله؛ پلی استیشن 4 نئو بالاخره منتشر شد و از این پس با نام پلی استیشن 4 پرو از آن یاد خواهیم کرد. یک کنسول جدید و قدرتمند که جهت ارایه تجربه بهتر طراحی شده، اما قصد جایگزینی با مدل قدیمی را ندارد، مدلی که همین دیشب با نسخه باریکتر خود یعنی پلی استیشن 4 اسلیم جایگزین شد.

من برای مشاهده مراسم رونمایی از پلی استیشن 4 پرو به نیویورک رفته بودم و در این رویداد شانس فراوانی جهت آشنایی و نگاهی دقیق به ساخته جدید سونی را داشتم، حتی اگر مراسم آنطوری که انتظار داشتم هیجان انگیز از آب در نیامد. البته این اتفاق چندان هم بد نیست: در این مراسم سروصدای کمتری نسبت به E3 را شاهد بودیم، اما فضای آرامتر و کوچکتر استیج جهت رونمایی از کنسول با یکسری دموی زیبا از بازی‌های جدید و قدیم که در حال اجرا روی پلی استیشن 4 پرو بودند ادامه یافت.

در طول مراسم من شاهد بازی‌های آشنایی مانند Uncharted 4، The Last of Us Remastered، Rise of the Tomb Raider و Deus Ex: Mankind Divided بودم که روی سخت افزار کنسول پلی استیشن 4 پرو اجرا شدند و البته جدا از این عناوین، به تماشای دمو آثار جدیدی مانند Mass Effect Andromeda، Horizon Zero Dawn و Days Gone نیز پرداختم. مسلما در آینده نزدیک بیشتر از این عناوین و دموی آن‌ها خواهیم شنید، اما بگذارید در این مطلب به خود کنسول بپردازیم.

ps4_pro

خب سوال اصلی اینجاست: پلی استیشن 4 پرو چقدر خوب است؟ اول اینکه توسعه دهندگان مختلف به طور قابل توجه‌ای در حال استفاده از این سخت افزار جدید هستند و من به شخصه احساس می‌کنم که سونی در ابتدا قصد دارد آزمایشات فراوانی در مورد عملکرد کنسول انجام دهد.

برای مثال Rise of the Tomb Raider به همراه چندین تنظیمات گرافیکی مختلف به نمایش درآمد که شباهت فراوانی به تنظیمات گرافیکی بازی‌های رایانه های شخصی داشت. دارندگان پلی استیشن 4 پرو می‌توانند بازی را با جلوه‌های بصری زیباتر تجربه کنند یا وضوح تصویر را در کیفیت 1080p قفل کرده و در ازای تماشای گرافیک مشابه با کنسول معمولی پلی استیشن 4، نرخ فریم بیشتر از 30، اما کمتر از 60 را دریافت نمایند.

دیگر بازی‌ها تمرکز خود را روی قسمت‌های دیگر قرار داده بودند: به نظر نمی‌رسید The Last of Us به نرخ فریم بیشتری توجه کرده باشد، اما در عوض جلوه‌های بصری پیشرفته‌ای را ارایه می‌داد که در کنار قابلیت‌های دیگر کنسول مانند HRD، کارایی بسیار خوبی را ارایه می‌داند.

در حال حاضر غیرممکن است که بگوییم به طور دقیق قدرت پلی استیشن 4 پرو چه کمکی به عناوین جدید مانند Mass Effect خواهد کرد، اما این چیزی است که من می‌توانم در این رابطه بگوییم: در تلویزیونی که به صورت زنده دمو بازی را پخش می‌کرد، کیفیت سرزمین بیگانه به نمایش درآمده در دمو که مانند چراغ‌های نئون می‌درخشید، واقعا حیرت آور بود. Horizon نیز به طور مشابه نمایش خیره کننده‌ای در پلی استیشن 4 پرو داشت و پیشرفت‌ها و بروزرسانی جزئیات گرافیکی بازی نسبت به دموهای قبلی که در E3 بازی کردم، کاملا قابل مشاهده بود.

3126161-ps4_7000_05_withnotice

با این حال یک نکته در تمامی این نمایش‌های حیرت انگیز وجود دارد: در این رویداد سونی پلی استیشن 4 را در تلویزین‌های سطح بالای سونی به نمایش گذاشته بود. با وجود اینکه در حال حاضر مسیر و راهکار مشخصی در رابطه با اینکه توسعه دهندگان به چه میزان توانایی استفاده از قدرت بیشتر پلی استیشن 4 پرو را دارند، وجود ندارد؛ به طور حتم نمی‌توانم بگوییم افرادی که به تلویزیون‌های پیشرفته و گران قیمتی مانند تلویزین‌های حاضر در رویداد مجهز نیستند، به چه اندازه از مزیت‌های پرو بهره خواهند برد.

تنظیمات گرافیکی هوشمندانه Tomb Raider یک پاسخ محکم است، اما به نظر می‌رسد در رویداد Playstation Meeting این ویژگی به طور منحصر به فرد فقط در اختیار این بازی بود. علاوه بر این من به طور کامل قانع نشدم که تفاوت گرافیکی میان دیگر بازی‌ها، به اندازه کافی جهت خرید یک تلویزیون بهتر که قیمیتی بیشتر از پلی استیشن 4 پرو را خواهد داشت، برای افرادی که به تلویزیون‌های خوب مجهز نیستند، توجیه کننده باشد. قیمت پلی استیشن 4 پرو (399 دلار) معقول به نظر می‌رسد، اما برای بهره بردن از نهایت قدرت این کنسول نیاز به سرمایه گذاری بیشتری خواهید داشت.

با این حال چندین پیام سونی من را شگفت زده کرد. این که قرار است پشتیبانی از تکنولوژی HRD به کنسول‌های معمولی پلی استیشن 4 بیاید غافلگیری دلپذیر و خوشایندی است، به خصوص که سونی می‌توانست این قابلیت را برای فروش بیشتر پلی استیشن 4 پرو در انحصار این کنسول قرار دهد. با این حال از طرفی دیگر عدم وجود درایو 4K blu-ray انتخاب گیج کننده‌ای به نظر می‌رسد اما داد و فریادهای بسیاری از افراد در فضای مجازی به علت اتخاذ این تصمیم کمی زیاده روی به نظر می‌رسد: قابلیت استریم مسلما یک تکنولوژی کاربردی در آینده خواهد بود و در بسیاری از جنبه‌ها پلی استیشن 4 پرو کنسولی به نظر می‌رسد که برای آینده طراحی شده است، نه برای حال.

3126159-ps4_7000_03_withnotice

بیشترین احساس و بهترین نتیجه‌ای که از این مراسم گرفتم این بود: پلی استیشن 4 پرو از زمان خود جلوتر است و مردم مسلما در آینده از آن قدردانی خواهند کرد. استفاده از تلویزیون‌های 4K رواج پیدا خواهد کرد، خلا به وجود آمده به دلیل عدم وجود درایو 4K blu-ray با پیشرفت تکنولوژی استریم کمتر به چشم خواهد آمد و توسعه دهندگان آشنایی بیشتری با این سخت افزار پیدا خواهند کرد.

همچنین به هیچ عنوان نمی‌توان انکار کرد که تمامی بازی‌های به نمایش درآمد در مراسم وضعیت گرافیکی بهتری در پلی استیشن 4 پرو داشتند. تنها موردی که همچنان من را مردد کرده است، نیاز به وسایل دیگر جهت بهره بردن از مزیت‌های این کنسول است. من پنج دقیقه به نسخه پلی استیشن 4 پرو بازی Uncharted 4 و رندر مرحله قواصی در اوایل بازی خیره شده بودم. پیشرفت گرافیکی واقعا قابل توجه بود، اما به طور حتم همچنان بروزرسانی به این کنسول را توجیه نخواهد کرد.

دو سوال مهم باقی می‌مانند: اول اینکه تأثیر پلی استیشن 4 پرو در کارایی پلی استیشن وی آر چقدر خواهد بود. (تنها بازی واقعیت مجازی قابل بازی در رویداد، Farpoint بود) و دوم اینکه در آینده پلی استیشن پرو چگونه در برابر پروژه اسکورپیو تیم ایکس باکس مقاومت خواهد کرد.

در حال حاضر به نظر من پلی استیشن 4 پرو گزینه متقاعد کننده برای افردای است که می‌خواهند به بهترین کیفیت تجربه بازی با تکنولوژی HRD در بهترین وضوح تصویر دست پیدا کنند. جدا از این افراد، عناصر نسخه پرو کنسول پلی استیشن 4 برای دیگران کمتر جالب توجه به نظر می‌رسد، اما به احتمال فراوان به تدریح و با گذر زمان میزان این جذابیت افزایش پیدا خواهد کرد. اگر هم اکنون به یک تلویزین 4K به اندازه 55 اینچ و مجهز به تکنولوژی HRD یا مدلی بهتر دسترسی دارید، پلی استیشن 4 پرو از همین لحظه بروزرسانی خوبی محسوب می‌شود. در غیر این صورت بایستی صبر کرده و ببینیم که سیاست‌های سونی در رابطه با این کنسول به موفقیت خواهد رسید یا خیر.

 

به نظر شما کنسول پلی استیشن 4 پرو به موفقیت خواهد رسید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز