baznashr

کوالکام درباره‌ی قدرت بالای پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ در ایفا ۲۰۱۶ می‌گوید

on .

کوالکام درباره‌ی قدرت بالای پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ در ایفا ۲۰۱۶ می‌گوید

پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام ماه گذشته به طور رسمی معرفی شد و حالا این کمپانی سازنده‌ی چیپست‌های موبایل در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶ فرصت مناسبی را پیدا کرده است که درباره‌ی قابلیت‌های این تراشه و برتری‌های آن نسبت به نسل قبلی سری پردازنده‌های اسنپدراگون صحبتی داشته باشد.
البته پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۲۱ را نمی‌توانیم یک نسل کاملا جدید و مجزا از سری ۸۲۰ بدانیم. این مدل در واقع محصول تقویت‌ شده‌ای است که عملکرد بهتری از سری ۸۲۰ خواهد داشت، اما این سری‌های ۸۲۳ و ۸۲۵ هستند که نسل آینده‌ی پردازنده‌های کوالکام را تشکیل می‌دهند. به تازگی مشخص شده است که اسمارت فون ایسوس زنفون ۳ به عنوان اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که از این پردازنده‌ی قدرتمند میزبانی خواهد کرد.

طبق گفته‌های رسمی کوالکام، پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ که دارای همان ساختار چهار هسته‌ای مدل ۸۲۰ خواهد بود، در حداکثر سرعت خود و با درگیر شدن هر چهار هسته می‌تواند در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی فعالیت کند و این در حالی است که فرکانس اسنپدراگون ۸۲۰ در نهایت میتوانست تا ۲.۲ گیگاهرتز بالا برود. سرعت این تراشه‌ی جدید حدودا ۱۰ درصد بیشتر از اسنپدراگون ۸۲۰ خواهد بود و به لطف بهینه‌ بودن بسیار بالاتر طبیعت آن، مصرف باتری اسمارت فون‌هایی که از آن برخوردار باشند، تا ۵ درصد کاهش خواهد یافت.

اپلیکیشن‌های کاربردی از این افزایش سرعت کاملا بهره‌مند خواهند شد و کاربران می‌توانند تفاوت محسوسی بین عملکرد آنها بر روی پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ و اسنپدراگون ۸۲۰ را تجربه کنند. این تراشه به طور اختصاصی برای سیستم عامل اندروید ۷.۰ نوقا بهینه‌سازی شده است و از آنجا عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو در آن با ۵ درصد بهبود مواجه خواهد شد، گیمرهای موبایل و کاربرانی که از هدست‌های واقعیت مجازی استفاده می‌کنند، مطمئنا لذت بیشتری از کارکرد گرافیکی دیوایس خود خواهند برد.

پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ تقریبا در تمام زمینه‌ها قدرت اجرایی را بالا می‌برد

همچنین کوالکام اعلام کرده است که این نسل نیز مشابه پردازنده اسنپدراگون ۸۲۰ از پلتفرم واقعیت مجازی Daydream گوگل پشتیبانی خواهد کرد. در بحث تصویربرداری نیز این پردازنده باعث به وجود آمدن بهبودهایی در عملکرد دوربین خواهد شد و کاربران می‌توانند از پشتیبانی پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ از قابلیت فوکوس خودکار در حالت تشخیص صحنه (PDAF) لذت ببرند و در مواقعی که شرایط عکاسی و تصویربرداری نامناسب است هم از فوکوس خودکار خود عملکرد بهتر و واکنش سریعتری را شاهد باشند.

در حال حاضر تنها از اسمارت فون زنفون ۳ ایسوس به عنوان میزبان پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ یاد میشود اما با توجه به این که روزهای زیادی به پایان نمایشگاه ایفا ۲۰۱۶ باقی مانده است، احتمال دارد که محصولات دیگری نیز از جدیدترین ساخته‌ی کمپانی کوالکام برخوردار شوند.

فروشگاه اینترنتی جانبی فروش اینترنتی انواع عینک واقعیت مجازی و دسته بازی موبایل حامی گجت نیوز در پوشش ویژه نمایشگاه IFA 2016

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز