baznashr

تماشا کنید: کتاب پازل Codex Silenda خوانندگان خود را به چالش می کشد!

on .

خواندن کتاب‌های معمایی و ماجراجویانه یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که هر فرد می‌تواند در طول حیات خویش انجام دهد. بردی ویتنی (Brady Whitney) با خلق کتابی معماگونه عاشقان ماجراجویی را به چالش می‌کشد. او کتاب پازل خود را به نحوی طراحی کرده که هر خواننده برای خواندن هر صفحه کتاب مجبور باشد ذهن خود را به کارگرفته و پازل‌های موجود در هر صفحه را حل کند.

کتاب‌ها بسته به موضوعی که برای خواننده ارائه می‌دهند از سطوح دشواری متفاوتی برخوردار هستند. برخی از آن‌ها به دلیل محتوای سنگین خود ذهن خواننده را درگیر می‌کنند و برای فهم بعضی کتب، داشتن تخصص و مهارت در مورد موضوع مورد بحث کتاب امری ضروری است اما کتابی که امروز قصد معرفی آن را داریم به‌گونه‌ای دیگر خوانندگان خود را به چالش می‌کشد.

کتاب پازل Codex Silenda

Codex Silenda نام کتاب یا به‌ عبارت ‌دیگر نام پروژه‌ای است که بردی ویتنی (Brady Whitney) خالق آن است. این کتاب جالب از 5 صفحه چوبی اصلی تشکیل‌شده که برش‌های لیزری دقیق و قطعات دست‌ساز آن ازجمله ویژگی‌های منحصر به فرد کتاب است.

ویدیوی معرفی پروژه‌ی کتاب پازل Codex Silenda

وب‌سایت و موسسه Kickstarter که یکی از اصلی‌ترین حامیان این پروژه است عنوان کرده که تا پایان راه با بردی ویتنی همراه خواهد بود. هر صفحه این کتاب پازلی مخصوص به خود را دارد که خواننده قبل از اینکه بتواند به نوشته آن صفحه دسترسی داشته باشد بایستی تا از قفل پازل عبور کرده تا متن اصلی را در مقابل خود ببیند.

هرچه پیش‌تر می‌روید داستانی که در پشت پرده پازل‌ها پنهان‌شده شروع به آشکار شدن می‌کند. داستان کتاب در مورد یکی از شاگردان نقاش و دانشمند معروف لئوناردو داوینچی است. محیط داستان در کارگاه اختصاصی داوینچی قرار دارد و حوادثی که بین استاد و کارآموزان رخ می‌دهد را به تصویر کشیده است. نویسنده که نقش داوینچی را بازی می‌کند برای به دام انداختن کارآموزان جاسوس و متقلب تله‌هایی را در کتاب قرار داده است که هر کارآموز برای گذر از آن‌ها لازم است تا قبل از بازگشت استاد از سفرهای کاری خود، پازل‌ها را حل کند.

گالری تصاویر کتاب پازل Codex Silenda

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز