baznashr

دوربین فوق العاده کوچکی که می تواند بوسیله یک سرنگ تزریق شود

on .

دوربین فوق العاده کوچکی که می تواند بوسیله یک سرنگ تزریق شود

دانشمندان دانشگاه اشتوتگارت آلمان به تازگی یک دوربین بسیار کوچک تولید کرده‌اند که به راحتی در داخل یک سرنگ جای می‌گیرد. این دانشمندان معتقدند دوربین جدید با ورود به بدن افراد می‌تواند از مناطقی که تا کنون امکان تصویربرداری از آنها نبوده است، تصاویری را ضبط کند. بعلاوه، می‌توان از این دوربین برای مقاصد امنیتی و نظارت تصویری نیز استفاده کرد.

این دوربین که بوسیله‌ی فناوری پرینت سه بعدی تولید شده است، دارای سه لنز است و ابعاد آن حداکثر به ۰.۱۲ میلی‌متر می‌رسد. این ابعاد از یک دانه‌ی نمک نیز کوچک‌تر هستند. از آنجایی که ابعاد این دوربین بسیار کوچک است و می‌توان آن را به راحتی در داخل یک سرنگ جای داد، می‌توان امیدوار بود تا این دوربین برای تصویربرداری از ارگان‌های داخلی بدن و حتی مغز استفاده شود.

از دیگر موارد استفاده‌ی این دوربین می‌توان به نظارت تصویری اشاره کرد. این دوربین را می‌توان در تجهیزات مختلف مانند نمایشگرها، پهبادها، سیستم‌های روشنایی و روبات‌ها جانمایی کرد و از آن برای تصویربرداری امنیتی استفاده کرد. برای پیشرفت نهایی این طرح هنوز نیاز به تحقیقات فراوانی احساس می‌شود. البته ارائه‌ی همین طرح اولیه و انتشار جزئیات آن، امیدهای زیادی برای دانشمندان و متخصصان تصویربرداری‌های پزشکی و امنیتی ایجاد کرده است.

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز