baznashr

ساخت پهپادی که می‌توانیم با آن تنیس بازی کنیم

on .

شرکتی به نام «ویرجین اکتیو» (Virgin Active) از اولین پهپادی رونمایی کرده که با بازیکنان تنیس تمرین می‌کند و مهارت آنها را در این بازی افزایش می‌دهد. این پهپاد که Drone-ovic نام دارد طوری طراحی شده که توپ را از تمام زاویه‌ها و ارتفاعات بالا به سمت بازیکن پرتاب ‌می‌کند. ماشین‌های پرتاب توپ نمی‌توانند آن را از ارتفاعات بالا پرتاب کنند.

این پهپاد به یک دوربین کوچک ۴K مجهز است که به بازیکنان و مربی‌هایشان نمای دید پرنده را از بازی‌شان می‌دهد. به این ترتیب، آنها می‌توانند جنبه‌های فنی عملکردشان را تحلیل و بررسی کنند و ایراد کارشان را ببینند و آنها را رفع کنند.

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت Drone-ovic این است که تجربه‌ی تمرین بازی تنیس را با دقت بسیار زیادی بازسازی می‌کند. «گری استوارت» (Gray Stewart)، یکی از مدیران شرکت ویرجین اکتیو می‌گوید: «این پهپاد توپ‌های تنیس را از زوایای غیر قابل پیش‌بینی و ارتفاعات بالا پرتاب می‌کند و می‌تواند بازیکن را مدام هشیار و آماده‌ی ضربه نگه دارد. در نتیجه تکنیک و چابکی بازیکن بهتر می‌شود.»

در حال حاضر، این پهپاد در مرحله‌ی آزمایش قرار دارد و تیمی از کارشناسان آن را کنترل می‌کنند. اگر به دقت به تصویر نگاه کنید، یک بند باریک و پلاستیکی را می‌بینید که توپ از آن آویزان است. وقتی توپ آماده‌ی پرتاب است، این بند از قلابی که درون پهپاد است جدا می‌شود.

با اینکه پهپاد Drone-ovic هنوز در مرحله‌ای نیست که بتواند بازیکنان را برای شرکت در مسابقات ویمبلدون آماده کند، اما ابزار جالب و کارآمدی برای تمرین تنیس به نظر می‌رسد.

 منبع: Mashable

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز