baznashr

تغییرات جدید در الگوریتم جستجوی اپ استور اپل برای نمایش بهتر نتایج

on .

اپ استور اپل

به نظر می‌رسد اپل از سوم نوامبر ایجاد تغییرات در الگوریتم جستجوی اپ استور خود را آغاز کرده و این تغییرات از دیروز بیشتر احساس می‌شود. در گذشته اپل تمرکز بیشتری روی دسته بندی اپلیکیشن‌ها در اپ استور داشت اما تغییرات جدید برای بهتر کردن نتایج جستجوی کلمه‌ای خاص در اپ استور صورت گرفته‌اند.

حالا اگر لغت مورد جستجوی کاربر با بخشی از لغات کلیدی اپلیکیشن‌ها نیز همخوانی داشته باشد، شاهد حضور آن در نتایج جستجو خواهیم بود. به علاوه اپل الگوریتم ترتیب نمایش نتایج را نیز تغییر داده است. تغییرات جدید به این معنا است که وقتی نام اپلیکیشنی خاص را جستجو کنید بسیاری اپلیکیشن‌های مشابه نیز در بالای لیست به نمایش درخواهند آمد.

برای مثال زمانی که توییتر را جستجو کنید، اپلیکیشن‌هایی مانند Tweetbot و Twitterrific نیز به عنوان نتایج چهارم و پنجم به نمایش درخواهند آمد. همچنین دیگر در نتایج شاهد حضور اینستاگرام که ارتباطی با توییتر ندارد، نیستیم.

به اعتقاد کارشناسان این اقدام اپل گامی در راستای توسعه‌ی الگوریتم اختصاصی مانند PageRank است. البته اپل در حال حاضر هیچ اطلاعیه‌ یا پاسخی درباره‌ی این موضوع منتشر نکرده است.

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز