baznashr

سامسونگ تولید انبوه تراشه‌ی اکسینوس 8890 را برای استفاده در گلکسی اس 7 آغاز کرد

on .

سامسونگ تولید انبوه تراشه‌ی اکسینوس 8890 را برای استفاده در گلکسی اس 7 آغاز کرد

سامسونگ در حال آماده‌سازی شرایط برای تولید نسل بعدی پرچمدار خود با نام گلکسی اس ۷ است. براساس اطلاعات پیشین منتشر شده، این کمپانی کره‌ای در نسل جدید پرچمدار خود از تراشه‌ی اکسینوس ۸۸۹۰ استفاده خواهد کرد. شنیده‌های پیشین حکایت از این داشت که سامسونگ تولید تراشه‌ی ۸۸۹۰ را از ماه دسامبر آغاز خواهد کرد؛ حال آنکه به نظر می‌رسد این کمپانی تولید انبوه تراشه‌ی پرچمدار خود را آغاز کرده است.

آغاز تولید انبوه تراشه‌ی اکسینوس ۸۸۹۰ را که احتمالا در گلکسی اس ۷ مورد استفاده قرار خواهد گرفت، باید به عنوان نشانه‌ای بر تولید زودهنگام و عرضه‌ی گلکسی اس ۷ پیش از تاریخ احتمالی عنوان کرد. براساس شایعات پیشین منتشر شده، انتظار می‌رود گلکسی اس ۷ در فوریه سال آینده‌ی میلادی روانه‌ی بازار شود. به نظر می‌رسد سامسونگ دوباره عرضه‌ی این گوشی هوشمند با دو تراشه را در پیش خواهد گرفت؛ از این‌رو باید در انتظار دو نسخه ی مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ و اکسینوس ۸۸۹۰ باشیم.

اطلاعات موجود نشان از این دارد که تراشه‌ی اکسینوس ۸۸۹۰ سامسونگ از ۸ هسته‌ی پردازشی ۶۴ بیتی بهره می‌برد. فرکانس هسته‌های مورد استفاده ۲.۴ گیگاهرتز بوده و انتظار می‌رود همچون نسل قبل شاهد استفاده از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری و فرآیند تولید FinFET در این تراشه باشیم. بنابر اطلاعات موجود، سامسونگ انتهای سال ۲۰۱۶ میلادی اقدام به تولید تراشه‌هایش مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری خواهد کرد.

انتشار نتایج بنچمارک Geekbench این تراشه نشان از عدد ۲٫۳۰۴ در حالت تک هسته‌ای و ۸٫۰۳۸ در حالت چند هسته‌ای دارد. در صورتی که نتایج منتشر شده را متعلق به تراشه‌ی اکسینوس ۸۸۹۰ سامسونگ بدانیم، در این صورت تراشه‌ی این کمپانی ۱.۷۵ برابر در حالت چند هسته‌ای و ۱.۱ برابر در حالت تک هسته‌ای قوی‌تر از A9 اپل  است که در آیفون ۶ اس مورد استفاده قرار گرفته.

برای مشاهده تمامی مطالب مرتبط با گلکسی اس ۷ به آدرس zoomit.ir/galaxy-s7 مراجعه کنید

لینک منبع : zoomit.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز