baznashr

۹ جمله که موقع بروز مشکلات، اعصاب‌تان را حفظ می‌کنند

on .

اصولا وقتی زندگی آرام و بی سر و صدا برای‌تان در حال جریان است، ذهنی آرام دارید. در نتیجه می‌توانید به راحتی روان‌تان را قوی نگه دارید. با این حال، قوی ماندن در هنگام مشکلات کار راحتی نیست. از دست دادن نزدیکان، بیماری، مشکلات احساسی و هم‌چنین اقتصادی موضوعاتی هستند که بی بر و برگرد دچارشان شده یا خواهید شد.

اینکه در این اوقات چه دیدگاهی به زندگی دارید، روی توانایی‌تان برای دوام آوردن تاثیر می‌گذارد. اینکه در ذهن خود جملاتی را تکرار کنید، برای حفظ روان عمل تاثیرگذاری است. تکرار جملات مثبت، افکار منفی را دور می‌کند.

در ادامه می‌توانید ۹ جمله‌ای که باید به هنگام مشکلات به یاد داشته باشید را ببینید.

‌‌‌‌‌‌‌

۱. هر چیزی که برای گذر از این مشکل لازم باشد را دارم

اگر به خود بگویید “من توانایی‌اش را ندارم” یا اینکه “این چه دنیایی است”، به جای اینکه حال‌تان خوب شود، احساس شکست خوردن می‌کنید. به یاد داشته باشید که همه چیز دارید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۲. من برای ارزش‌های خودم زندگی می‌کنم و این مهم‌ترین چیز است

موقعیت‌هایی هستند که مردم از شما یا تصمیم‌هایی که گرفته‌اید خوش‌شان نمی‌آید. وظیفه‌ی شما این نیست که همه را راضی نگه دارید. برای ارزش خود زندگی کنید.

‌‌‌‌‌‌‌

۳. شکست بخشی از جاده‌ی رسیدن به موفقیت است

شکست خوردن لذت‌بخش نیست، اما این که سر این موضوع خودتان را سرزش کنید کمکی نمی‌کند. هر بار که زمین خوردید، به شکست به عنوان موقعیتی برای رشد نگاه کنید.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

۴. من تمام تلاش خودم‌ را کرده‌ام

اگر بیهوده به دنبال کمال‌گرایی باشید به جایی نمی‌رسید. اگر به خود بگویید که جای هیچ خطایی نیست،‌ فقط برای خود ایجاد نگرانی کرده‌اید.

‌‌‌‌‌

۵. پنج سال بعد چیزی از الان یادم نمی‌ماند

به خود بگویید که نگرانی یا مشکلات احساسی گذرا هستند. این مشکلات موقتی هستند و چند سال دیگر اصلا اهمیت حالای‌شان را ندارند.

‌‌‌‌‌

۶. قوی‌تر از ‌‌چیزی هستم که تصورش را می‌کنم

اگر کسی را دست داده‌اید یا حال‌تان خوب نیست، نگویید که “دیگر این موضوع را فراموش نخواهم کرد” یا “قرار است ناراحت بمانم.”

‌‌‌‌

۷. ناراحت بودن چیز عجیبی نیست

اینکه بنشینید و به مشکلات‌تان فکر کنید شاید به نظرتان بد نباشد، اما بهتر است کار دیگری انجام دهید. احساساتی مثل ترس، خجالت، و ناراحتی اذیت‌تان می‌کنند، ولی قرار نیست نابودتان کنند.

‌‌‌‌‌‌‌

۸. من در کنترل رفتار، احساس و تفکرم هستم

اتفاقاتی که افتاده است را به گردن دیگران نیندازید. بدانید که شما در کنترل تفکر و رفتار خود هستید و در هر حالتی خودتان می‌توانید زندگی‌تان را تغییر دهید.

‌‌‌‌‌

۹. قبلا هم به زمین خورده‌ام و توانسته‌ام دوباره بلند شوم

اتفاقاتی که قبلا برای‌تان رخ داده را بیاد بیاورید. بیاد آوردن درگیری‌های قبلی‌تان این قدرت را به شما می‌دهد تا مشکلات فعلی را به کنار بگذارید.

‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Inc.com

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز