baznashr

آیا شرکت خودروسازی Faraday، متعلق به اپل است؟

on .

Faraday Future شرکت جدیدی با تمرکز بر خودروهای الکتریکی است که به گمان بسیاری در اصل به اپل تعلق دارد.

بعضی از نیروهای این شرکت پیش‌زمینه‌ی گسترده‌ای در زمینه‌ی خودروهای الکتریکی و اتومبیل دارند.

اخیرا یک شرکت مرموز با هدف ساخت خودروهای الکتریکی به نام Faraday Future خبرساز شده است. این شرکت هیچ محصولی ندارد، اما ظاهرا چون که منابع مهم و بزرگی از آن حمایت می‌کنند، بسیاری درباره‌ی ماهیت این شرکت کنجکاو هستند. به همین دلیل عده‌ای بر این باورند که این شرکت ممکن است به اپل و برنامه‌های آن برای خودروی الکتریکی مربوط باشد.

این شرکت اخیرا اعلام کرده که مبلغ یک میلیارد دلار برای یک کارخانه‌ی تولیدی در کالیفرنیا سرمایه‌گذاری کرده و علاوه بر فروش خودرو در نظر دارد “جوانب دیگر صنعت‌های خودروسازی و تکنولوژی مثل مالکیت منحصر به فرد، مدل‌های کاربری، محتوای درون خودرو و رانندگی اتوماتیک را بررسی کند.”

چرا باید Faraday Future نماینده‌ی اپل باشد؟ اول از همه اینکه این شرکت جدید هم‌اکنون صدها کارمند دارد. این موضوع با شایعه‌ای قدیمی‌تر مبنی بر اینکه صد نفر برای پروژه‌ی تایتان اپل مشغول به کارند، هم‌خوانی دارد. از طرف دیگر، معاون ارشد این شرکت «نیک سمپسون» (Nick Sampson) است؛ کسی که مدیر سابق مهندسی خودرو و شاسی در تسلا بود. این موضوع هم کاملا آشکار است که اپل کارمندان تسلا را استخدام می‌کند.

همچنین، بعضی از نیروهای این شرکت پیش‌زمینه‌ی گسترده‌ای در زمینه‌ی خودروهای الکتریکی و اتومبیل دارند. اپل اخیرا افراد کارشناس در زمینه‌ی خودرو یا خودروهای الکتریکی را استخدام کرده است. همه‌ی این موارد حدس و گمانه‌زنی است، اما با در نظر گرفتن حمایت سرمایه‌گذاران مهم از Faraday Future و شایعات پیرامون خودروی اپل، ممکن است رابطه‌هایی بین آنها وجود داشته باشد.

منبع: Apple Insider

منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز