baznashr

دلایلی برای اثبات اشتباه بودن نظر استیو جابز در مورد قلم استایلوس

on .

 سامسونگ شب پنجشنبه گلکسی نوت 5 را همراه با دو ابزار جانبی معرفی کرد. یکی از موارد مورد اشاره کیبوردی است که در قالب یک قاب به گلکسی نوت 5 وصل می‌شود و دومین ابزار جانبی قلم استایلوس جدید گلکسی نوت است که با قابلیت‌های جدید همراه شده است.

شاید شماری از کاربران و علاقمندان به دنیای فناوری به تاسی از استیو جابز استفاده از قلم را در گجت‌های هوشمندی که به صفحه‌ی نمایش لمسی مجهز هستند، غیرکاربردی و به درد نخور بنامند. استیو جابز در زمان معرفی اولین نسل از گوشی هوشمندش، استفاده از قلم را در گوشی‌های هوشمند مجهز به صفحه‌ی نمایش لمسی بسیار نامربوط خوانده بود. وی به این نکته اشاره کرد که با وجود ۵ انگشت در هر دست انسان، نیازی به یک قلم نیست؛ اما با این وجود هنوز شاهد استفاده از قلم‌های لمسی و همچنین کیبوردهای فیزیکی در برخی از گوشی‌های هوشمند هستیم.

بسیاری از کاربران، استفاده از قلم را منجر به کنترل بهتر روی محتوایی می‌دانند که در حال ویرایش آن هستند. با گسترش استفاده از گجت‌های موبایل مجهز به صفحه‌ی نمایش لمسی در کاربردهایی نظیر تولید محتوا، قلم‌ها پس از ماوس عنوان بهترین ابزار کمکی کاربردی را تصاحب کرده‌اند.

در مقایسه با نسل‌های گذشته، قلم گلکسی نوت 5 بهبودهایی را شاهد بوده است. یکی از بهترین قابلیت‌هایی که در نسل جدید فبلت سامسونگ شاهد آن هستیم، امکان نوت برداری پس از خارج کردن قلم از جای خود بدون نیاز به روشن کردن صفحه‌ی نمایش و اجرای اپلیکیشن خاصی برای نوت‌برداری است. یعنی کافی است تا پس از خارج کردن قلم از جای خود، روی صفحه‌ی نمایشی که غیرفعال است، شروع به نوشتن و ترسیم موارد مورد نیاز نماییم.

قلم‌های استایلوس زمانی که همراه با گجت‌هایی نظیر تبلت‌ها یکجا روانه‌‌ی بازار می‌شوند، قابلیت‌هایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. یکی از این قابلیت‌ها دسترسی به ویژگی‌هایی است که در زمان خارج کردن قلم از جای خود برای کاربر نمایش داده می‌شود. گزینه‌ی دوم تسهیل نوشتن و نوت‌برداری با دست خط است.

بسیاری از کاربران از قلم تعبیه شده در محصولاتی نظیر سرفیس پرو ۳ مایکروسافت و نسل‌های پیشین گلکسی نوت سامسونگ اظهار رضایت کرده‌اند. برای مثال کاربران سرفیس پرو مایکروسافت بی صبرانه در پی معرفی سرفیس پرو 3 هستند تا از قابلیت‌های جدید قلم این محصول استفاده کنند.

 سخنگوی سامسونگ در خصوص کاربرد قلم سری گلکسی نوت به نکته‌ی جالبی اشاره کرده است. براساس گفته‌های وی بسیاری از گیمر‌های شناخته شده‌ای که از موبایل برای بازی استفاده می‌کنند، استفاده از قلم را برای کنترل بهتر ترجیح می‌دهند.

استفاده از قلم برای انجام بازی نکته‌ای است که نینتندو بسیار پیش‌تر از این به آن پی برده و محصولات خود نظیر کنسول‌های بازی SD، 3DS و Wii U را همراه با صفحه‌ی نمایش لمسی و قلم روانه‌ی بازار کرده است.

HiHaters 1

با این وجود تاریخ دنیای فناوری به نوعی گفته‌ی استیو جابز را تایید کرده است؛ چراکه پرفروش‌ترین گوشی هوشمند و تبلت که به ترتیب آیفون و آیپد اپل است، فاقد قلم بوده و کاربران نیز از بکارگیری آن راضی هستند. هرچند باید به این نکته نیز اشاره کرد که بخش دیگری از کاربران، وجود قلم را شرط اصلی خرید یک محصول می‌خوانند. شاید موفقیت گلکسی نوت‌های سامسونگ را بتوان به عنوان تاییدی بر این ادعا خواند.

برخی گمانه‌ها حکایت از این دارد که آیپد پرو اپل که در آینده‌ی نزدیک معرفی خواهد شد، از وجود قلم استایلوس بهره می‌‌برد.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که کمپانی‌هایی نظیر اپل و گوگل راهکارهای بهتری را برای تعامل با گجت‌های هوشمند در دست توسعه دارند. برای مثال می‌توان به پروژه‌ی Soli گوگل اشاره کرد که توسط یک سنسور حساس به حرکت انجم وطیفه می‌کند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اپل در آینده‌ی نزدیک برخلاف نظریات استیو جابز محصول خود را با یک قلم همراه می کند یا خیر؟ اپل پیش از این برخلاف اعتقادات استیو جابز عمل کرده و صفحه‌ی نمایش آیفون‌هایش را افزایش داده که با استقبال کاربران روبرو شده است. آیا این موضوع در مورد قلم استایلوس نیز تکرار خواهد شد؟

لینک منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز