baznashr

برگزاری مسابقه Red Bull DR.ONE در اسپیلبرگ اتریش توسط ردبول + عکس و ویدیو

on .

به دنبال افزایش محبوبیت رقابت پهپادها طی سال‌های گذشته، نخستین مسابقه Red Bull DR.ONE به میزبانی ردبول نیز پایان هفته گذشته در Red Bull Ring برگزار شد. در ادامه، تصاویر و ویدیوی این مسابقه را با هم تماشا خواهیم کرد.

در سال 2015، نخستین مسابقات قهرمانی پهپادها در آمریکا با جایزه 25 هزار دلار برگزار شد. سال گذشته نیز محبوبیت بسیار بالای این رشته حرفه‌ای سبب شد تا شاهد ورود آن به دنیای ESPN و انعقاد قراردادی با IDRA به منظور پخش مجموعه‌ای از رویدادهای این رقابت دوست‌داشتنی باشیم.

ردبول می‌گوید تورنومنت جدید آن با سایر مسابقاتی که پیش‌تر برگزار شده بود، کمی تفاوت دارد. شرکت‌کنندگان می‌توانستند از هر نوع پهپادی با حداکثر وزن 1.5 کیلوگرم (3.3 پوند) استفاده کنند. ابعاد پهپادها نیز تنها به وسیله کوچکترین دروازه با قطر 50 سانتی‌متر محدود می‌شد. در این صورت، استراتژی نقش پررنگی داشت چرا که افراد از میان سرعت بالاتر یا زمان بیشتر برای پرواز، باید اولویت‌های خود را مشخص کنند. به علاوه، توقف اجباری به منظور تعویض باتری یا تعمیر پهپاد در صورت لزوم، از دیگر بخش‌های این رویداد بود.

مسابقه Red Bull DR.ONE

نمرینات برای مسابقه Red Bull DR.ONE روز پنج‌شنبه آغاز شد و طی روزهای جمعه و شنبه، 18 شرکت‌کننده از 14 کشور مختلف به رقابت با یکدیگر پرداختند. در نهایت، باستین هکل اتریشی با 20 سال سن موفق به کسب رتبه نخست شد. پس از آن نیز ولادیمیر ایوانف روسی و مک پوش‌والد لهستانی، به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند. هکل پس از پیروزی این‌گونه اعلام کرد:

من تلاش کردم خونسردی خود را حفظ کنم چرا که دیرتر از همه، مسابقه را آغاز کردم. در ادامه و با اتمام هر دور، تلاشم را برای سبقت گرفتن و رد شدن از آنها افزایش دادم. پیروز شدن شگفت‌انگیز است!

مسابقه Red Bull DR.ONE

پهپادهای حاضر در این مسابقه علی رغم مواجهه با موانع متخلفی همچون آبشار، آتش و فشار هوا، به حداکثر سرعت 150 کیلومتر بر ساعت (93 مایل بر ساعت) دست پیدا کرده و رقابتی دیدنی را به نمایش گذاشتند. هرچند، سرعت آنها به پهپاد والتر کیرش (Walter Kirsch) اتریشی که در ابتدای رویداد پروازی نمایشی با سرعت 165 کیلومتر بر ساعت در این پیست داشت، نمی‌رسید.

جالب است بدانید کیرش با ثبت رکورد 1 دقیقه و 39 ثانیه و 75 صدم ثانیه، کمی عقب‌تر از موتورسوار مشهور، یوهان زارکو، با رکورد 1 دقیقه و 24 ثانیه و 312 صدم ثانیه و راننده فرمول یک، لوئیز همیلتون، با رکورد 1 دقیقه و 7 ثانیه و 411 هزارم ثانیه قرار دارد.

در ادامه نگاهی جزئی‌تر به این رقابت خواهیم داشت.

گالری عکس مسابقه Red Bull DR.ONE

ویدیوی پرواز والتر کیرش

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز