baznashr

هفته‌ نامه‌ شماره ۱۹ زومجی؛ هفته‌ گذشته در دنیای گیم چه گذشت

on .

 در هفته گذشته شایعه‌هایی پیرامون Silent Hill و خرید امتیاز نسخه‌ی جدید و کنسل شده‌ی آن توسط مایکروسافت شنیده می‌شد. این شایعه توسط فیل اسپنسر تکذیب شد. کاملا مشخص بود که این اخبار شایعه‌ای بیش نیستند، چرا که مایکروسافت محال است فقط برای یک بازی (Silent Hills) نه کل مجموعه‌ی Silent Hills، میلیاردها دلار خرج کند. در هر صورت، اگر از طرفداران Silent Hills و مخصوصا دموی P.T بودید، باید بگوییم در حال حاضر هیچ امیدی به زنده‌ شدن این بازی حتی در قالب کنسولی دیگر نیست.

از آن سمت کمپانی کونامی در پی انتشار اخبار اخیر مبنی بر فاصله گرفتنش از دنیای کنسول‌های بازی و تمرکز روی بازی‌های موبایلی اعلام کرد که هنوز هم به کنسول‌ها ایمان دارد و آنها را رها نخواهد کرد. هیدکی کایاکاوا، مدیر عامل کونامی، در گفتگو با نشریه‌ی تجاری Nikkei که در ژاپن منتشر می‌شود گفت که تمرکز روی بازی‌های موبایلی «فاقد زمینه‌‌ی لازم» است. او در مورد مسائل مربوط به هیدئو کوجیما، کایاکاوا فقط اعلام کرد که کارگردان بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain به همراه تیمش به سختی مشغول کار روی این بازی هستند و جدایی این بازیساز بزرگ از کونامی هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

2

پیش از این صحبت‌هایی درباره‌ی دنباله‌ی بازی Lords of the Fallen زده می‌شد، اما استودیوی دِک ۱۳ و سی‌آی گیمز تایید کردند که Lords of the Fallen 2 در سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد. مارک تامینسکی، سرپرست استودیوی سی‌آی گیمز خبر عجیبی را مطرح کرد. او گفت که دیگر برای ساخت بازی با دِک ۱۳، استودیوی سازنده نسخه‌ی اول همکاری نخواهند کرد.  او در ادامه اشاره کرد که از نقاط منفی برخی از قسمت‌های Lords of the Fallen درس گرفته‌اند. این استودیوی همچنین در نظر دارد تا بازی Sniper: Ghost Warrior 3 را نیز عرضه کند. 

استودیوی کوانتیک دریم (سازنده بازی‌هایی مثل Heavy Rain و Beyond: Two Souls) از حدود دو سال پیش که پروژه‌ی جدیدش برای پلی‌استیشن 4 را اعلام کرد، به خوبی توانسته جلوی درز اطلاعات از این بازی انحصاری را بگیرد. حال با توجه به آگهی‌های شغلی جدید، به زودی شاهد معرفی آن خواهیم بود. در وب‌سایت این استودیو دو آگهی شغلی منتشر شده که طبق آن‌ها کوانتیک دریم به دنبال طراح بازاریابی و یک «بازی‌ساز» است.  به نظر می‌رسد استودیو به دنبال تبلیغ بازی خود است، اما شما نمی‌توانید چیزی را که هنوز معرفی نشده تبلیغ کنید. بنابراین احتمال معرفی بازی در آینده‌ای نه چندان دور بسیار زیاد است.

شرکت بندای نامکو با انتشار یک تریلر، یکی دیگر از مبارزان بازی مورد انتظار Tekken 7 را معرفی کرد. شخصیتی مونث که اولین بار است در این سری حضور پیدا می‌کند. او همسر هیهاچی میشیما، مادر کازویا میشیما و در آخر، مادربزرگ جین کازاما می‌شود! تیکن 7، یکی از بازی‌های مورد انتظار در سبک مبارزه‌ای است. در ادامه می‌توانید این شخصیت جدید و حرکات مخصوصش را تماشا کنید:

دانلود ویدیو

همانطور که می‌دانید، خالق سری بازی تیراندازی Gears of War یعنی کلیف بلزینسکی در حال کار روی یک بازی تیراندازی رایگان (Free to Play) است که با نام Project Bluestrek شناخته می‌شود. تصاویری از اسحله‌ها، شخصیت‌ها و همینطور نقشه‌های این بازی منتشر شده است. این بازی در دنیایی تخیلی و آخرالزمانی جریان دارد. وظیفه نشر این بازی که به صورت رایگان (Free to Play) عرضه خواهد شد بر عهده شرکت Nexon است. این در حالی است که هنوز تاریخ عرضه‌ای برای این بازی مشخص نشده است. 

3

کامپیوتِکس، بزرگ‌ترین نمایشگاهِ تجارتِ فناوری در آسیا، هفته‌ی گذشته در تایپه پایتخت تایوان برگزار شد. شرکت اِنویدیا در این نمایشگاه اقدام به رونمایی از  کارتِ گرافیک پرچمدار GTX 980 Ti کرد. بنا بر اِعلام اِنویدیا، GTX 980 Ti باید با فاصله‌ی کوتاهی پس از این معرفی رسمی در دسترس باشد. قیمت ۶۵٠ دلاری آن همچنین شامل نسخه‌ی رایگانی از بازی Batman: Arkham Knight هم می‌شود. با اضافه شدن GTX 980 Ti به مجموعه‌ی کارت‌های گرافیکی انویدیا، قیمت کارتِ گرافیکِ GTX 980 هم از قیمت پایه‌ی ۵۵٠ دلار به ۵٠٠ دلار کاهش می‌یابد.

طی چند هفته گذشته شایعاتی مبنی بر عرضه‌ی کنسول جدید نینتندو با اسم رمز NX بر پایه اندروید منتشر شد و حواشی زیادی را برای این کمپانی به دنبال داشت. نینتندو بلافاصله پس از این شایعات پا پیش نهاد و از طریق سخنگوی رسمی خود، اعلام کرد کنسول جدید آن‌ها بر پایه‌ی اندروید نخواهد بود و شایعاتی که در گذشته منتشر شد واقعیت ندارد. جدا از معرفی NX، نینتندو اطلاعات دیگری از این کنسول منتشر نکرده و ساتورو ایواتا، مدیرعامل این کمپانی اعلام کرد تا سال ۲۰۱۶ هیچ خبر خاصی از NX منتشر نخواهد شد. نینتندو همچنین در حال ساخت برنامه‌ای با نام Quality Of Life (شیوه زندگی) است که خواب انسان‌ها را بررسی و بهترین پیشنهادات را برای داشتن زندگی بهتر به آن‌ها ارائه می‌دهد. متاسفانه نینتندو اعلام کرد در نمایشگاه E3 2015 هیچ خبری از این برنامه نخواهد بود.

در جریان برگزاری همایش دایرکتِ نینتندو، این شرکت از یک بازی جدید با حضور شخصیت‌های سونیک و ماریو در کنار هم رونمایی کرد. این بازی از سری بازی‌های المپیکی سونیک و ماریو است که برای پلتفرم‌های نینتندو وی‌یو و نینتندو 3DS عرضه خواهد شد. نینتندو همچنین تایید کرد که این بازی شامل ورزش‌های تابستانی مانند فوتبال، گلف، والیبال ساحلی و دو و میدانی خواهد بود. آخرین نسخه از سری بازی‌های المپیک سونیک و ماریو سال ۲۰۱۳ برای کنسول نسل هفتمی نینتندو عرضه شده بود و نمرات متوسطی را از منتقدان کسب کرد. 

«بادهای زمستان»، نام ششمین کتابی است که جورج آر. آر. مارتین نویسنده‌ی رمان‌های بازی تاج و تخت مشغول نگارش آن است و به گفته‌ی خودش، امیدوار است قبل از آغاز پخش فصل ششم سریال منتشر شود. رمان بادهای زمستان هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد. فصل پنجم سریال بازی تاج و تخت تا دو هفته‌ی دیگر به پایان می‌رسد و تست‌های بازیگری برای نقش‌های جدید فصل ششم هم آغاز شده است.

4

فراخوان پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران منتشر شد. مهلت ارسال آثار، بر اساس این فراخوان تا ۳۱ خرداد سال جاری تعیین شده بود که البته لازم است اعلام کنیم که مهلت ارسال آثار تا تیرماه تمدید می‌شود. دبیرخانه دائمی این جشنواره از تمام بازی‌­سازان دعوت می‌کند تا در بزرگ‌ترین رویداد بازی­‌سازی کشور که در شهریور ماه ۱۳۹۴ برگزار می‌شود، شرکت کنند. علاقه­‌مندان برای حضور و ثبت ­نام در این جشنواره می‌­توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه اخبار و مقررات جشنواره، به نشانی www.tehrangamefestival.ir مراجعه کرده و فراخوان را دریافت کنند.

به احتمال بسیار زیاد در E3 2015 شاهد رونمایی بازی Dark Souls 3 باشیم. براساس اطلاعات بدست آمده، میازاکی باری دیگر هدایت تیم را در دست گرفته و نقش کارگردان این نسخه را برعهده دارد. استودیو فرام سافت‌ور سال گذشته توسط شرکت کادوکاوا خریداری شد و در آن زمان اعلام شد این شرکت حساب ویژه‌ای را روی Dark Souls باز کرده است.

7

در ادامه اطلاعات و تصاویر بیشتری نیز از بازی به بیرون درز کرد که صحت و سقم هیچ‌کدام رسما تایید نشده است.  

بازی Bloodstained: Ritual of the Night که به عنوان جانشین معنوی Castlevania از آن یاد می‌شود، با رسیدن بودجه‌اش به ۳ میلیون دلار در کیک‌استاتر، برای کنسول خانگی نینتندو وی‌یو نیز عرضه خواهد شدکوجی ایگاراشی، سازنده‌ی این بازی و خالق Castlevania: Symphony of the Night در صفحه‌ی کیک‌استارتر Bloodstained اعلام کرد که با کمک حدود ۸۰۰ نفر دیگر، بودجه‌ی جمع‌آوری شده برای ساخت این بازی به ۳ میلیون دلار رسیده است. به این ترتیب Bloodstained قرار است برای کنسول Wii U نیز به طور فیزیکی و دیجیتالی منتشر شود. اطلاعات بیشتر درباره‌ی Bloodstained: Ritual of the Night را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

همان‌طور که شرکت 2K Games وعده داده بود، به‌صورت رسمی از بازی XCOM 2، ادامه‌ای از بازی تحسین‌شده XCOM: Enemy Unknown رونمایی شد. XCOM 2 توسط استودیو فیرَکسیس گِیمز ساخته شده و در ماه نوامبر امسال عرضه خواهد شد. داستان بازی بیست سال آینده و رخدادهایی که پس از شکست انسان‌ها در برابر بیگانگان به وجود آمده را نشان می‌دهد. 

اسکوئر انیکس، ناشر بازی Rise of the Tomb Raider، یک تریلر جدید از این بازی هفته‌ی گذشته منتشر کرد، تریلری که به عنوان پیش‌نمایش برای معرفی بازی در نمایشگاه E3 2015 محسوب می‌شود. این تریلر لارا کرفت را در حال صعود از قله‌های برفی و بلند نشان می‌دهد تا جایی که درون  غار می‌رسد.

دانلود ویدیو

Ride of the Tomb Raider تعطیلات سال نو امسال به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان و ایکس باکس 360 منتشر خواهد شد. وظیفه ساخت نسخه نسل هفتمی این بازی بر عهده‌ی استودیو Nixxes Software است. 

طی هفته‌ی گذشته کمپانی یوبی‌سافت برنامه‌های خود در نمایشگاه E3 2015 و کنفرانس سالانه را منتشر و اعلام کرد طبق سنت هر ساله، آیشا تایلر، مجری کنفرانس مطبوعاتی آن‌ها خواهد بود. یوبی‌سافت همچنین تریلری را هم پیش از کنفرانس خود در E3 2015 منتشر کرده که در ادامه می‌توانید آن را تماشا کنید:

دانلود ویدیو

 Assassin’s Creed Syndicate، Tom Clancy’s The Division و Tom Clancy’s Rainbow Six Siege از عناوین بزرگی هستند که در این کنفرانس خواهیم دید و باید دید آیا مثل سال‌های گذشته در پایان کنفرانس شاهد رونمایی از یک بازی جدید از سوی یوبی‌سافت خواهیم بود یا خیر؟ 

امسال در حالی برای اولین بار شاهد کنفرانس ویژه پلتفرم پی‌سی در E3 2015 هستیم که نه تنها کمپانی‌های بازی‌سازی برتر این پلتفرم، بلکه مایکروسافت و تیم ایکس‌باکس هم به این جمع اضافه شدند و سورپرایزهایی برای هواداران پلتفرم پی‌سی دارند. مایکروسافت همچنین یکی از اسپانسرهای اصلی کنفرانس پی‌سی در کنار کمپانی ای‌ام‌دی خواهد بود. اسپنسر معتقد است رویداد E3 و مهم‌تر از همه، کنفرانس اختصاصی پلتفرم پی‌سی، فرصت مناسبی برای نشان دادن حسن نیت مایکروسافت نسبت به گیمرهای پی‌سی است.

5

لگو، سندباکس جدید خود با سبکی مشابه بازی Minecraft را منتشر کرد. این بازی که LEGO Worlds نامگذاری شده اکنون در خدمات دسترسی زودتر (Early Accress) سرویس استیم با قیمت ۱۱.۹۹ پوند قابل دریافت است. در کنار ویژگی‌های مشابه بازی Minecraft در بازی LEGO Worlds شاهد حضور عناصر معروف بازی‌های لگو  مانند Red Brick‌ها و قابلیت سفارشی کردن شخصیت‌ها هستیم. LEGO World اکنون با ویژگی‌هایی مانند جهانی آزاد با هدف ساخت و ساز، امکان اکتشافات مختلف، سواری روی حیوانات مختلف و وسایل نقلیه‌ی متنوع به همراه چرخه‌ی روز و شب در دسترس قرار گرفته است.

مدیرعامل کمپانی انویدیا عقیده دارد بازی‌های اندروید که به‌شدت درحال گسترش‌یافتن هستند، روزی به بزرگی بازی‌های PC خواهد شد و این پلتفرم را در زمینه بازی کنار خواهند زد. باید دید انویدیا در جایی که دیگران در آن شکست خورده‌اند سرمایه‌گذاری خواهد کرد یا خیر. این روزها صنعت بازی‌های رایانه‌ای با اُفت چشم‌گیر نینتندو، بیشتر به دو قطب ایکس‌باکس و پلی‌استیشن محدود شده است و ورود یک کنسول بر پایه اندروید که توسط انویدیا حمایت می‌شود، قطعا هیجان رقابت را دوچندان خواهد کرد.

مهمترین خبر هفته رونمایی از بازی Fallout 4 بود. شاید سال‌ها است که منتظر رونمایی از قسمت چهارم مجموعه‌ی محبوب Fallout هستید. بتسدا قبل از آغاز E3 2015 به صبر هواداران بازی پایان می‌دهد و Fallout 4 را رسما برای پلتفرم‌های نسل هشتمی و رایانه‌های شخصی رونمایی می‌کند. بتسدا با راه‌اندازی سایتی، شمارش معکوسی را برای رونمایی از چیزی مربوط به Fallout درج کرد و پس از ۲۴ ساعت شاهد معرفی Fallout 4 بودیم. 

 دانلود ویدیو

در تریلر سه دقیقه‌ای منتشر شده از بازی، شهر بمب‌زده‌ی بوستون را شاهد هستید که سگی در خرابه‌های آن دنبال صاحبش می‌گردد. صدایی که روی تریلر صحبت می‌کند از جنگ می‌گوید، جنگی که هیچوقت تغییر نمی‌کند. وقایع Fallout 4 در شهر بوستن آمریکا اتفاق می‌افتد و براساس شایعات منتشر شده، این دومین باری است که بمب‌های اتمی به زمین اصابت کرده و در نتیجه همه‌چیز سخت‌تر از گذشته است. 

6

همچنین  براساس اعلام خرده‌فروش‌‌های معتبر سراسر دنیا، Fallout 4 پاییز سال ۲۰۱۵ روانه بازار خواهد شد. بتسدا در تاریخ ۱۳ ژوئن کنفرانس اختصاصی خود را در نمایشگاه E3 2015 برگزار خواهد کرد و باید دید در این کنفرانس تاریخ انتشار Fallout 4 به‌صورت رسمی اعلام خواهد شد یا خیر.

استودیو ناتی داگ به صورت رسمی از بازی Uncharted: The Nathan Drake Collection رونمایی کرد. تبلیغ این کالکشن برای دقایقی روی شبکه پلی‌استیشن رویت شد و پس از آن مسئولان به سرعت تصویر آن را پاک کردند. دقایقی بعد نِیل دراکمن، مدیر نوآوری سری Uncharted در حساب‌شخصی خود اعلام کرد این کالکشن واقعیت دارد و به زودی معرفی می‌شود. اما عرضه Uncharted: The Nathan Drake Collection به سه نسخه اصلی این بازی محدود نمی‌شود، کسانی که این کالکشن را خریداری کنند، به نسخه بتا بخش چندنفره بازی موردانتظار Uncharted 4: A Thief’s End هم دسترسی خواهند یافت. 

8

استودیو بلو‌پرینتگیمز وظیفه بازسازی این بازی را برعهده دارد و براساس اطلاعات منتشر شده، Uncharted: The Nathan Drake Collection که شامل سه‌گانه سری آنچارتد است، با رزولوشن 1080p و نرخ‌فریم ۶۰ اجرا می‌شود. علاوه براین، شاهد نورپردازی بهتر، تکسچرهای پیشرفته‌تر، مدل‌سازی بهینه، قابلیت Photo Mode و تروفی‌های جدید هم خواهیم بود.

استودیوی 2K Sports تأیید کرد که حالت داستانی MyCareer در بازی NBA 2K16، توسط اسپایک لی نوشته و کارگردانی شده است. نامزد جایزه‌ی اسکار و کارگردان فیلم‌های تحسین‌شده‌ای چون Do the Right Thing ،He’s Got Game و Malcolm X و ده‌ها فیلم و مستند دیگر، این بار پا به صنعت بازی‌های ویدیویی گذاشته است. خبر حضور او در بازی NBA 2K16 زمانی منتشر شد که کاورهای بازی لو رفتند و نام او روی آن‌ها نقش بسته بود. داستان بخش MyCareer این بازی پیرامون یک بازیکن حرفه‌ای دبیرستانی است که راه موفقیت را برای رسیدن به بالاترین سطح بسکتبال حرفه‌ای طی می‌کند. به گفته‌ی لی، تصمیماتی که این بازیکن در این راه باید بگیرد تا به لیگ حرفه‌ای بسکتبال برسد بخش مهمی از داستان را تشکیل می‌دهد. NBA 2K16 اوایل پاییز امسال برای رایانه‌های شخصی، کنسول‌های نسل هشتم و هفتم منتشر می‌شود.

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4 5 6 7 9

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید.

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

لینک منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز