baznashr

گیم‌شات: نیاز واقعی پلی استیشن 4 چیست: PlayStation Now یا بازی‌های پلی استیشن 1 ؟

on .

بدون اغراق می‌توان گفت که شرکت سونی دارای بزرگترین، با ارزش‌ترین، برگزیده‌ترین و متنوع‌ترین مجموعه بازی‌ها برروی کنسول‌های بازی است؛ این بازی‌ها شامل بازی‌های پلتفرمر، آر‌پی‌جی، اکشن، جهان باز، ادونچر (ماجراجویانه) و بسیاری دیگر از سبک‌ها می‌شوند. گرچه می‌توان شرکت نینتندو را نیز به عنوان شرکتی که دارنده مجموعه‌ای بزرگ از بازی‌های کلاسیک است معرفی نمود. شرکت سونی سرمایه‌گذاری قابل توجهی برروی ترکیبی از حالت‌های نوستالژی و تاریخی برروی کنسول‌های پلی استیشن 3 و پلی استیشن ویتا داشته است. کنسول پلی استیشن 3 دستگاهی نبود که تنها قادر باشد آخرین و بزرگترین بازی‌های روز را اجرا کند، این کنسول دستگاهی بود که قابلیت اجرای هر یک از دیسک‌های کنسول پلی استیشن 1 را دارا بود و برخی از مدل‌های خاص پلی استیشن 3 نیز حتی قادر بودند که بازی‌های پلی استیشن 2 را نیز اجرا کنند. حتی اگر شما هیچ دیسکی از بازی‌ها دو کنسول ابتدایی شرکت سونی را در اختیار نداشتید، پلی استیشن 3 خود به تنهایی دارای مجموعه بزرگی از بازی‌های دیجیتالی از بازی‌های پلی استیشن 1 و همچنین 2 بود و شما مجبور نبودید که صدها دلار پول خرج فروشگاه ایبی (eBay) کنید و یک نسخه از Suikoden 2 را تهیه کنید چراکه به راحتی قادر بودید با پرداخت چند دلار ناقابل آن را به راحتی برروی پلی استیشن 3 دانلود کنید یا حتی از آن برای پلی استیشن ویتا استفاده کنید. کلیه این مراحل خرید و اجرای بازی‌های کلاسیک قدیمی به سادگی هر چه تمام‌تر و مقرون به‌صرفه صورت می‌گرفت.

اما کنسول پلی استیشن 4 فاقد هر یک از قابلیت‌های گفته شده بود و به نوعی شرکت سونی با ارائه این کنسول از بازی‌های کلاسیک خود صرف نظر نمود.

زمانی که کنسول پلی استیشن 4 در ماه فوریه سال 2013 معرفی شد، شرکت سونی اعلام نمود که در همکاری با سرویس استریمینگ Gaikai، خدماتی تحت عنوان PlayStation Now را ارائه خواهد کرد، خدماتی که انقلابی در صنعت کنسول‌ها محسوب می‌شد که قابلیت استریم بازی‌های نسل قبل را بوسیله حالت ابری خدمات شرکت سونی برروی پلی استیشن 4 را داشتند و می‌توانستند از آن بطور مستقیم برروی تلویزیون خانه خود بهره گیرند.

FLdwNF8GyNNcfrahxGs3vh-970-80

تنها کاری که کاربران برای استفاده از خدمات PlayStation Now بایستی انجام دهند، پرداخت ماهیانه 20 دلار و اجرای بازی‌های کنسول نسل قبلی برروی کنسول‌های نسل جدید بود گرچه کیفیت و سرعت اینترنت شما هم در ارائه خدمات می‌تواند مفید باشد و در صورتیکه اینترنت شما از سرعت پایینی برخوردار باشد، عملاً قابلیت اجرای بازی‌ها را نخواهید داشت. با وجود آنکه پلی استیشن 3 دارای مجموعه بازی‌های قابل توجهی است اما شرکت سونی در روز اول قول امکان اجرایی شدن این خدمات برای بازی‌های پلی استیشن 2 و 1 را نیز داده بود، قولی که بعدها آن را فراموش کرد و اکنون به فکر ارائه این خدمات برای رایانه‌های شخصی افتاده است.

پس از بدقولی شرکت سونی در ارائه خدمات دو کنسول ابتدایی در پلی استیشن 4، این شرکت اقدام به بازسازی بازی‌های پلی استیشن 2 برای پلی استیشن 4 نمود و از طریق ارائه دیجیتالی آن در فروشگاه پلی استیشن، امکان اجرای این بازی‌ها را برروی جدیدترین کنسول خود فراهم نمود؛ گرچه اگر بخواهید این بازی‌ها را برروی کنسول پلی استیشن 3 دریافت کنید، بایستی بار دیگر برای آن‌ها پول پرداخت کنید. در بازی‌های بازسازی شده شاهد اضافه شدن تروفی‌ها و پشتیبانی از شبکه پلی استیشن 4 و همچنین اضافه شدن قابلیت تقسیم صفحه نمایش در حالت چند نفره و از طریق SharePlay بوده‌ایم اما برخلاف سرویس PlayStation Now، ارائه بازی‌های بازسازی شده پلی استیشن 2 زمان بیشتری را از شرکت سونی می‌گیرد.

با این وجود باز هم تکلیف بازی‌های پلی استیشن 2 به نوعی مشخص شد اما تاکنون صحبتی در مورد بازی‌های پلی استیشن 1 نشده است، بازی‌هایی که به‌نظر می‌رسد شرکت سونی از ارائه آنها برروی سخت افزارهای مدرن خود بطور کامل چشم پوشی کرده است. قصد ندارم در اینجا در مورد دشواری‌های اجرای بازی‌های پلی استیشن 1 برروی پلی استیشن 4 صحبت کنم یا آنکه بگویم چگونه این بازی‌ها برروی پلی استیشن 3 قابلیت اجرا داشتند و برروی پلی استیشن 4 را ندارند. تنها چیزی که قصد دارم در مورد آن صحبت کنم این است که به عنوان یک انسان معمولی به شخصه ترجیح می‌دهم تا مقلدی برای اتصال پلی استیشن 1 به رایانه شخصی و تبلت پیدا و شروع به اجرای آن بازی‌های قدیمی کنم چراکه به‌نظر می‌رسد در حال حاضر شرکت سونی قابلیت ارائه بازی‌های پلی استیشن 1 برروی پلی استیشن 4 را ندارد و قصد روبرو شدن با آن را هم ندارد.

Yudz2gs9H7K4aK8Jdjk7aY-650-80

بنابراین شرکت سونی تنها باید دو کار انجام دهد: یا آنکه خدمات PlayStation Now را قطع کند و یا قبول کند که این خدماتی صرفاً برای ارائه بازی‌های پلی استیشن 3 برروی پلی استیشن 4 است و همچنین آنها نیاز دارند تا راهی برای اجرای بدون مشکل بازی‌های پلی استیشن 1 و 2 برروی پلی استیشن 4 پیدا کنند، این تنها به سود افرادی چون من نیست، کسی که بابت اجرای بازی‌های قدیمی چون Xenogears و Crash Team Racing حاضر نیست دوباره صدها دلار پول پرداخت کند، بلکه این موضوع شامل کسانی نیز می‌شود که دوست ندارند برای اجرای این بازی‌ها به سراغ کنسول پلی استیشن 3 بروند. این موضوع به سود تمام کسانی است که در اکوسیستم شرکت سونی حضور دارند و برای اولین بار پلی استیشن 4 را تهیه کرده‌اند و بازی‌های کنسول‌های قدیمی را تجربه نکرده‌اند. فروش کنسول‌ها در جهان رقم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است و امکان اجرای بازی‌های قدیمی برروی پلی استیشن 4، فرصت بزرگی برای نسل‌های جدیدی است که بازی‌های کلاسیک قدیمی را تجربه کنند، از Alundra گرفته تا Final Fantasy 9 و Metal Gear Solid.

حتی شرکت مایکروسافت نیز با ارائه برنامه پشتیبانی از نسل قبل خود، قابلیت اجرای بازی‌های کلاسیک ایکس باکس 360 را برای دارندگان ایکس باکس وان فراهم نمود و این امکان را فراهم نمود تا برروی یک دستگاه کاملاً دیجیتالی، بازی‌هایی که دارای دیسک‌های فیزیکی هستند را اجرا نمود. شاید قابلیت پشتیبانی از نسل قبل شرکت مایکروسافت کار بزرگی نبوده باشد اما حسی که در میان مخاطبین آن ایجاد نمود بسیار قوی و قدرتمند بود و هر هفته شاهد اضافه شدن بازی‌های جدیدی به آن هستیم. بازی‌هایی نظیر Red Dead Redemption ،Mass Effect و بسیاری دیگر که الزاماً نیازی به بازسازی یا پورت HD ندارند و به‌ سادگی از طریق فروشگاه ایکس باکس قابلیت دریافت برای ایکس باکس وان را خواهند داشت و تاکنون به خوبی عمل کرده است.

Gs8h9xTSRXoaYj7GuCkmYF-650-80

قابلیت اجرای بازی‌های ایکس باکس 360 برروی ایکس باکس وان نه تنها ارزش این کنسول را بالاتر برد، بلکه مصرف کنندگان جدیدی را نیز به خود جلب نمود و کسانی که دارای یک کنسول قدیمی هستند و دوست دارند تا کنسول جدیدی را تهیه کنند، ترجیح می‌دهند تا برروی کنسول شرکت مایکروسافت سرمایه‌گذاری کنند، چرا؟ چون این شرکت به راحتی امکان اجرای بازی‌های قدیمی‌تر خود را برروی کنسول‌های مدرن خود امکان‌پذیر کرده است.

این یک فرصت با خطرپذیری برد برد است که شرکت سونی قابلیتی نظیر پشتیبانی از نسل قبل را امکان‌پذیر کند، در حال حاضر شرکت‌های مایکروسافت و نینتندو به اهمیت این کار پی برده‌اند اما شرکت سونی هنوز هیچ اقدامی نکرده است. شرکت سونی می‌تواند ضمن احترام به عملکرد قبلی سازندگان خود در تهیه بهترین مجموعه بازی‌های کلاسیک، با اجرایی نمودن بازی‌های پلی استیشن 2 و 1 برروی پلی استیشن 4، مخاطبین بسیاری را به خود جلب کند.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز