baznashr

پاپ فرانسیس در دیدار با دانشمندان بزرگ جهان: دنیا را نجات دهید!

on .

پاپ فرانسیس

کاخ پاپ در واتیکان میزبان گردهمایی برخی از دانشمندان بزرگ دنیا بود و رهبر کاتولیک‌های جهان نیز در این مراسم شرکت کرد. پاپ فرانسیس در این مراسم با دانشمندان از جمله استیون هاوکینگ دیدار کرد و از آنها خواست تا چاره‌ای را برای حفظ زمین و جوامع انسانی بیاندیشند.

رهبر کاتولیک‌های جهان در جریان گردهمایی دانشمندان در واتیکان از آنها خواست تا با استفاده از روش‌ها و یافته‌های مدرن علمی، اقدامات جدی برای توسعه‌ی پایدار جوامع انسانی و حفظ محیط‌ زیست کره‌ی زمین انجام دهند. پاپ فرانسیس در گفتگو با دانشمندان و محققانی که از سراسر جهان به واتیکان آمده بودند گفت:

دانشمندان وظیفه دارند تا فارغ از گرایشات سیاسی، اقتصادی و ایدئولوژیکی، برای ارائه‌ی راه حل موثر به منظور مقابله با تغییرات جوی و پیامدهای ناگوار اجتماعی آن تلاش کنند.

پیام پاپ فرانسیس به رهبران سیاسی جهان

وی همچنین از رهبران سیاسی جهان درخواست کرد تا با جوامع عملی ارتباط قوی‌تر و موثرتری برقرار کنند تا به این ترتیب با به‌کارگیری تجربیات و اطلاعات آنها، قوانین تاثیرگذار برای نجات زمین و تقویت ارتباطات وضع و اجرا شود. به نظر می‌رسد که این درخواست پاپ فرانسیس از رهبران سیاسی جهان، در واقع پیامی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا بوده است. ترامپ چندی پیش تهدید کرده بود که آمریکا را از توافق‌نامه‌ی تاریخی پاریس بیرون خواهد کشید.

استیون هاوکینگ، فیزیک‌دان و کیهان‌شناس مطرح جهان از جمله دانشمندان حاضر در این گردهمایی بود و پاپ فرانسیس در حضور این دانشمند برجسته و خداناباور، در مورد لزوم انجام اقدامات جدی برای نجات دنیا سخنرانی کرد. رهبر کاتولیک‌های جهان در حاشیه‌ی این گردهمایی برای دقایقی نیز با استیون هاوکینگ دیدار و گفتگو کرد.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز