baznashr

به‌روزرسانی پلتفرم هوشمند آرتیک ؛ راهکار سامسونگ برای توسعه اینترنت اشیا

on .

شرکت سامسونگ به‌منظور توسعه‌ی اینترنت اشیا، پلتفرمی را به نام آرتیک (Artik) عرضه کرده است. اکنون شرکت‌ها با استفاده از راهکار جدید سامسونگ یعنی پلتفرم هوشمند آرتیک می‌توانند به‌سادگی ایده‌های محصولات اینترنت اشیا را به واقعیت تبدیل کنند.

شرکت سامسونگ اخیرا دو خانواده ماژول جدید به نام Artik 0 و Artik 7 را برای پلتفرم هوشمند خود معرفی کرد. این ماژول‌ها قابلیت‌های گسترده جدیدی را روی سیستم ابری پلتفرم هوشمند آرتیک برای شرکت‌ها فراهم می‌کنند تا در کمترین زمان ایده خود را به یک محصول تجاری تبدیل کنند.

پژوهش‌های گروه 451 (451 Group) بر روی شرکت‌های IT مختلف نشان می‌دهد که 65 درصد این سازمان‌ها برای بهبود سرویس‌ها و محصولات خود از اینترنت اشیا استفاده می‌کنند. اکنون شرکت‌هایی که از پلتفرم آرتیک سامسونگ استفاده می‌کنند می‌توانند راه‌حل‌هایی بر اساس اینترنت اشیا و مخصوص این حوزه ارائه دهند و کسب‌وکار خود را وارد بازارهای جدید و رو به رشد کنند.

پلتفرم هوشمند آرتیک

امروزه کسب‌وکارها بسیار علاقه‌مند هستند تا محصولات IOT یا Internet of Things (اینترنت اشیاء) را در داخل شرکت بسازند و آن را به شرکت دیگری نسپارند و این موضوع آنها را با چالش‌های بسیاری روبرو می‌کند. برای ساخت یک محصول باید زیرساخت‌هایی با رویکرد مقیاس‌پذیری و بزرگ شدن ایجاد شود و پلتفرم هوشمند آرتیک تمامی این امکانات را در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد تا نیازی به پیمودن این مراحل سخت نباشد. به عبارت دیگر این پلتفرم به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به جای تمرکز بر روی ایجاد بستر و زیرساخت مناسب به تولید و ارائه محصول اینترنت اشیا فکر کنند.

آبیونگسه سو، مدیر ارشد و مدیر فناوری مرکز استراتژی و نوآوری سامسونگ، در خصوص این پلتفرم می‌گوید:

اینترنت اشیا یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های راهبردی سامسونگ است که مراحل رشد و توسعه خود را طی می‌کند.

به گفته‌ی سو، نسل جدید محصولات اینترنت اشیا بر روی ایجاد راهکاری مناسب به‌منظور بهتر کردن زندگی روزمره تمرکز دارد. به همین دلیل سامسونگ توجه ویژه‌ای را به این موضوع داشته است. به‌عنوان مثال بخش الکترونیک سامسونگ به‌تازگی از پلتفرم هوشمند اینترنت اشیا Samsung Artik برای تولید تصفیه‌کننده هوا استفاده کرده است.

همچنین یونگسوسو دو، مدیر ارشد کنترل دیجیتال سامسونگ اظهار کرد که استفاده از پلتفرم هوشمند آرتیک در تولید محصولات این شرکت، امکان ساخت محصولاتی مقرون‌به‌صرفه و پرفروش را فراهم کرده است. وی در ادامه گفت:

با پلتفرم Samsung Artik تولیدات ما قابلیت اتصال به سایر دستگاه‌های هوشمند را پیدا می‌کنند. ضمن اینکه با اتصال به فضای ابری، راه‌حل‌های زیادی پیش روی طراحان قرار می‌گیرد.

راهکارهای End-to-End اینترنت اشیاء در پلتفرم هوشمند آرتیک

پلتفرم هوشمند آرتیک سامسونگ با اتکا به قابلیت‌هایی مانند سخت‌افزار و نرم‌افزار واحد، فضای ابری امن و بستری آسان برای شرکای اکوسیستم خود، ضمن کاهش زمان و هزینه‌ها و برطرف کردن خطرات معمول در این عرصه، راهکارهای بسیاری را برای حل چالش‌های پیچیده‌ی این حوزه ارائه می‌دهد.

برخلاف سایر پلتفرم‌های مطرح اینترنت اشیا، پلتفرم آرتیک سامسونگ با ارائه‌ی APIها، SDKها و ابزارهای باز و قابل تغییر، ساخت محصولات و سرویس‌های مرتبط با اینترنت اشیا را آسان‌تر از قبل کرده است. اینک ابزارهای جدیدی به پلتفرم هوشمند آرتیک اضافه شده است. در ماژول Artik 0 مواردی شامل سنسورهای صنعتی و فرکانس‌های رادیویی RF و در ماژول Artik 7 مواردی چون پردازنده هشت هسته‌ای افزوده شده‌اند.

همچنین بخشی به‌عنوان مدیریت دستگاه (Device Management) به این پلتفرم اضافه شده است که امکان نظارت و کنترل فعالیت تمامی دستگاه‌ها و مواردی همچون برطرف کردن آسان خطاها، به‌روزرسانی سیستم‌عامل و ری استارت کردن سیستم را فراهم می‌کند.

با رونمایی از این پلتفرم جدید علاوه بر توزیع‌کنندگان و فعالان جهانی در این عرصه، شرکای تجاری و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت اشیا می‌توانند راهکارهای خلاقانه‌ی خود را در حوزه‌ی IT پیاده کنند.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز