baznashr

گیم‌شات: باکس آفیس – شروع ضعیف تام هنکس با فیلم دوزخ (Inferno)

on .

در این هفته، شاهد اکران فیلم دوزخ (Inferno)، سومین اثر از مجموعه رابرت لنگدن (Robert Langdon) بودیم، فیلمی که یک آغاز بحرانی را تجربه کرد و حدقل 10 میلیون دلار کمتر از حد انتظار فروخت. در مقابل، اثر جدید تایلر پری (Tyler Perry)، فیلم بوو! یک هالووین مدئایی (Boo! A Madea Halloween) توانست دومین هفته اکران‌اش را باقدرت آغاز کند و با اُفت فروش 41 درصدی، همچنان در صدر باقی بماند. در همین حال، فیلم دکتر استرنج (Doctor Strange) از شرکت دیزنی (Disney) و مارول (Marvel)، اکران بین المللی‌اش را آغاز کرده است. آخرین قسمت از دنیای سینمایی مارول در نصف بازارهای جهانی به نمایش در آمد و 86 میلیون دلار فروخت. در ادامه با تحلیل و بررسی کامل باکس آفیس این هفته با گیم‌شات همراه باشید.

     oct28-860x450_c

فیلم بوو! یک هالووین مدئایی با میانگین فروش 16.67 میلیون دلار، جایگاه نخست را برای دومین هفته پیاپی برای خودش کرد. همان‌طور که اشاره کردیم، فیلم با اُفت 41 درصدی رو به رو شد اما بازهم جایگاه نخست را از دست نداد. این فیلم فعلأ 52 میلیون دلار فروخته است و باید گفت که عملکرد فوق العاده‌ای در مقابل افتتاحیه 28.5 میلیون دلاری هفته پیش داشته است.

 گیم‌شات: باکس آفیس – شروع ضعیف تام هنکس با فیلم دوزخ (Inferno)

هفته گذشته گفته بودیم که فیلم‌های قبلی این مجموعه، از جمله خانواده بزرگ خوشحال (Big Happy Family) و محافظت از شاهد (Witness Protection) با 25 میلیون دلار آغاز به کار کردند اما در هفته دوم، با یک اُفت بزرگ 60 درصد مواجه شدند. در مقابل، یک کریسمس مد‌ئایی (A Madea Christmas) در سال 2013 با اینکه افتتاحیه 16 میلیون دلاری داشت، اما در هفته دوم 48 درصد اُفت فروش تجربه کرد. با توجه به افتتاحیه هفته پیش، فرض بر این بود که فیلم یک هالووین مدئایی با اُفت فروش 55 درصدی دست و پنجه نرم کند، اما علاقه شدید طرفداران به فیلم و امتیاز A از سوی آن‌ها و البته روز هالووین، کاری کردند تا فیلم با قدرت بالایی هفته دوم را ادامه دهد.

یک هالووین مدئایی باعث شد تا شاهد دوم شدن و فروش غم انگیز فیلم دوزخ از شرکت سونی (Sony) باشیم. این فیلم با داشتن 3,576 سینما، 15 میلیون دلار فروخت. افتتاحیه فیلم دوزخ نزدیک به 67 درصد کمتر از افتتاحیه 46.2 میلیون دلاری قسمت قبلی، فرشتگان و شیاطین (Angels & Demons) سال 2009 بود و البته با فروش دیوانه‌وار و 77 میلیون دلاری قسمت اول، رمز داوینچی (Da Vinci Code) چند سال نوری فاصله دارد! حال می‌توانیم یک بازی انجام دهیم و حدس بزنیم که سرانجام فیلم دوزخ چه می‌شود، مخاطبان روز افتتاحیه به آن نمره B مثبت را اعطا کرده‌اند و اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، شاهد فروش 40 میلیون دلاری فیلم خواهیم بود. خوش شانسی فیلم دوزخ این است که در بازار جهانی حرف‌هایی برای گفتن دارد.

گیم‌شات: باکس آفیس – شروع ضعیف تام هنکس با فیلم دوزخ (Inferno)

سونی خوشبختانه دیوانگی به خرج نداده و با سیاست در مورد فیلم جدیدش عمل کرده است. فاصله اکران هفت ساله بین رمز داوینچی و قسمت دوم، فرشتگان و شیاطین باعث شد تا شاهد اُفت فروش زیاد این فیلم باشیم، به همین دلیل آن‌ها فیلم دوزخ را با بودجه 75 میلیون دلاری (نصف بودجه فرشتگان و شیاطین) ساخته‌اند. با این حرکت مناسب، سونی شاهد یک افتضاح کامل نخواهد بود اما به هر حال، اوضاع برای فیلم دوزخ خوب هم نیست. این فیلم تا اینجا، 132.7 میلیون دلار از بازار بین المللی بدست آورده که 13.3 میلیون دلارش سهم اکران این هفته کشور چین بوده است. این را هم در نظر بگیرید که سونی حالا یک سه‌گانه در دست دارد و از این نظر می‌تواند در بازار خانگی هم به سود مناسبی برسد.

فیلم دوزخ را ران هاوارد (Ron Howard) ساخته که مدتی است از روزهای باشکوه‌اش فاصله گرفته. دو فیلم قبلی او، راش (Rush) در سال 2013 و در قلب دریا (Heart of the Sea) در سال 2015، هر دو شکست تجاری را تجربه کردند و با این تفاسیر، شرکت‌ها شاید در سپردن آثار بزرگشان به او، کمی دچار شک و تردید شوند. او قرار است فیلم زلدا فیتزجرالد (Zelda Fitzgerald) را با حضور جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence) بسازد و شاید این فیلم همان چیزی باشد که او برای نجات کارنامه تجاری و هنری‌اش نیاز دارد.

گیم‌شات: باکس آفیس – شروع ضعیف تام هنکس با فیلم دوزخ (Inferno)

در جایگاه سوم، به فیلم جک ریچر 2 (Jack Reacher: Never Go Back) می‌رسیم که هفته گذشته در رتبه دوم قرار گرفته بود. این فیلم میانگین 9.55 میلیون دلار فروخت و با اُفت بسیار بد 58.2 درصدی رو به رو شد. با این وضعیت، برخلاف قسمت اول که به خوبی در باکس آفیس باقی مانده بود، به زودی شاهد محو شدن قسمت دوم خواهیم بود. اما بر خلاف انتظار، فیلم حسابدار (The Accountant) این هفته هم به خوبی دوام آورد، چهارم شد، یک اُفت 38 درصدی را تجربه کرد و میانگین 8.47 میلیون دلار فروخت تا فروش کلی‌اش را به 61 میلیون دلار برساند.

جایگاه پنجم را فیلمی بدست آورد که تنها اکران گسترده ژانر ترسناک در سینماهاست، فیلم ویجا: ریشه‌های شیطان (Ouija: Origin of Evil) با یک اُفت فروش 50 درصدی در هفته دوم اکران، 7 میلیون دلار فروخت. فروش کلی فیلم تا اینجا، 24.6 میلیون دلار است.

فیلم خانه خانم پرگین برای بچه های عجیب و غریب (Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children) از شرکت فاکس (Fox) با 3.97 میلیون دلاری که فروخت، در نزدیکی مرز 80 میلیون دلار قرار گرفت. هفته گذشته هم اعلام کرده بودیم که فیلم در بازار بین المللی از مرز 150 میلیون دلار عبور کرده است.

فیلم هندی قلب سخت (Ae Dil Hai Mushkil) با داشتن تنها 302 سینما، توانست 2.1 میلیون دلار فروش داشته باشد و دهم شود.

گیم‌شات: باکس آفیس – شروع ضعیف تام هنکس با فیلم دوزخ (Inferno)

و اما فیلم مهتاب (Moonlight) که هفته گذشته توانست بزرگ‌ترین فروش «تک سینما» در سال 2016 را داشته باشد و غوغا به پا کند، این هفته تعداد سینماهایش را از 4 به 36 سینما افزایش داد و 900 هزار دلار فروخت، مهتاب در هفته آینده هم تعداد سینماهایش را افزایش خواهد داد. در اکران‌ محدود، فیلم آقای دانکی (Mr. Donkey) را هم داشتیم که از 20 سینما، 81 هزار دلار فروخت.

در مجموع، 12 فیلم بالای جدول این هفته 77 میلیون دلار فروختند که 32 درصد کمتر از هفته گذشته بوده اما در عین حال، 23 درصد بیشتر از همین تاریخ از سال گذشته است، لازم به ذکر است که همین تاریخ در سال گذشته، بدترین هفته باکس آفیس آمریکا در سال 2015 بود.

اما برسیم به بازار بین المللی، فیلم دکتر استرنج توانست از 33 بازار، 86 میلیون دلار فروشد و در واقع 45 درصد بازار جهانی را تصاحب کند. اگر بخواهیم فروش فیلم را با آثار قبلی دنیای سینمایی مارول مقایسه کنیم، این فروش 49 درصد بیشتر از مرد مورچه‌ای (Ant-Man) نزدیک به 37 درصد بیشتر از محافظان کهکشان (Guardians of the Galaxy)، حدود 23 درصد بیشتر از کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (Captain America: Winter Soldier) و 1 درصد بیشتر از ثور: دنیای تاریک (Thor: The Dark World) است، این مقایسه فقط برای همان بازارهایی است که دکتر استرنج در آن‌ها به اکران در آمده. بیشترین فروش فیلم در کره جنوبی با 18 میلیون دلار، انگلستان با 11 میلیون دلار، فرانسه با 5.7 میلیون دلار و استرالیا با 4.9 میلیون دلار بوده است. دکتر استرنج هفته آتی در آمریکا اکران می‌شود و در بیش از 3,800 سینما روی پرده می‌رود، انتظار می‌رود که شاهد فروش قدرتمندی از این فیلم باشیم.

در انتها، انیمیشن زندگی مخفیانه حیوانات خانگی (The Secret Life of Pets) از شرکت یونیورسال (Universal) توانست در بازار بین المللی به مرز 500 میلیون دلار برسد، این انیمیشن فعلا 867 میلیون دلار فروخته است و با عبور از فیلم عطش مبارزه: اشتعال (The Hunger Games: Catching Fire) حالا چهل و نهمین فیلم جدول پرفروش‌های جهان است.

 mv5bmje5ndc5nzuwnv5bml5banbnxkftztgwmdm3mdm2nze-_v1_

هفته آینده منتظر اکران چه فیلمی باشیم؟

دکتر استرنج. از زمانی که شرکت مارول (Marvel) اعلام کرد که قصد ساخت فیلمی با محوریت شخصیت دکتر استرنج را دارد، گمانه‌زنی‌ها و شور و شوق خاصی در بین خوانندگان داستان‌های مصور و علاقه‌مندان به این شخصیت برپا شده است. چرا که «دکتر استرنج» نه تنها یک شخصیت مرموز با قدرت‌های فرابشری است، بلکه دارای کارنامه درخشانی در سری داستان‌های مصور مارول می‌باشد که در طی سالیان متمادی طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است (از متن مقاله هر آنچه که در مورد دکتر استرنج می‌دانیم. برای اطلاعات کامل از دکتر گرامی، حتما به آن مقاله نگاهی بیاندازید). این اثر قرار است یک تصویر ماوراء الطبیعه از جهان‌ا‌ش و شاید کل جهان مارول ارائه دهد، جایی که با موجودات عجیب و دیوانه‌وار اشباع شده است. یکی از نویسندگان فیلم، سی رابرت کارگیل (C. Robert Cargill) مدتی پیش گفته بود که تریلرهای منتشر شده، تنها سطح فیلم را نشان می‌دهد و مخاطبین هنوز نمی‌دانند این فیلم تا چه حد جنون آمیز خواهد بود. اسکات دریکسون (Scott Derrickson) که بیشتر برای فیلم‌های ترسناک‌اش شناخته می‌شود و آثاری همچون برپاخیزان جهنم: دوزخ (Hellraiser: Inferno) و شوم (Sinister) را در کارنامه دارد، کارگردان این فیلم است. همچنین علاوه بر بندیکت کامبربچ (Benedict Cumberbatch) ، بازیگرانی همچون چیوتل اجیوفور (Chiwetel Ejiofor)، مدس میکلسون (Mads Mikkelsen)، تیلدا سوئینتون (Tilda Swinton)، اسکات ادکینز (Scott Adkins) و بندیکت وانگ (Benedict Wong) نیز در فیلم حضور دارند. یکی از تفاوت‌های فیلم دکتر استرنج با آثار قبلی مارول این است که به شدت سه بعدی بوده و حتی شرکت مارول (Marvel) برخلاف دیگر آثارش، در حال تشویق مردم است تا فیلم را به صورت سه بعدی (3D) تماشا کنند. حال باید تا هفته آتی منتظر ماند و دید این فیلم تا چه اندازه می‌تواند در باکس آفیس گرد و خاک به پا کند.

جدول کامل باکس آفیس این هفته را در زیر مشاهده کنید:

نظر شما در مورد باکس آفیس هفته چیست؟ چرا فیلم دوزخ نتوانست به موفقیت مناسبی دست یابد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز