baznashr

روسیه از قویترین موشک هسته ای جهان رونمایی کرد

on .

روسیه‌ای‌ها تصاویری را از ابر موشک هسته ای «شیطان 2» منتشر کردند. این موشک عظیم به عنوان قویترین موشک هسته ای جهان شناخته می‌شود و توانایی حمل یک کلاهک هسته ای 40 مگاتنی را دارد.

موشک قدرتمند RS-28 Sarmat که با نام «شیطان 2» (Satan 2) شناخته می‌شود، یک کلاهک هسته ای 40 مگاتنی را با خود حمل می‌کند که دو هزار برابر قوی‌تر از بمب هیروشیما است و می‌تواند یک کشور را از بین ببرد! این موشک قادر است 9 هزار و 700 کیلومتر را پرواز کرده و 16 بمب جداگانه را حمل و چندین هدف را نابود کند.

روسیه از قویترین موشک هسته ای جهان رونمایی کرد

موشک جدید روسیه به اندازه‌ای قدرتمند است که می‌تواند با فشار یک کلید، منطقه‌ای به وسعت فرانسه یا ایالت تگزاس را از بین ببرد. «شیطان 2» قویترین موشک هسته ای جهان بوده و هزار برابر از بمب‌های استفاده شده علیه هیروشیما و ناگازاکی در ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم نیرومندتر است. قرار است این موشک جایگزین موشک‌های RS-36M شود که از زمان شوروی سابق در دهه 70 میلادی به جا مانده است. ناتو این موشک‌ها را با نام موشک شیطان معرفی کرده بود.

قویترین موشک هسته ای جهان در سال 2018 آماده پرتاب خواهد شد

شرکت Bureau طراحی و ساخت موشک «شیطان 2» را بر عهده داشت و به گفته‌ی سازندگان، قرار است این موشک تا دو سال آینده یعنی در سال 2018 آماده پرتاب شود. مهندسان شرکت Bureau اعلام کرده‌اند که قویترین موشک هسته ای جهان با هدف تامین یک عامل بازدارنده‌ی هسته ای موثر برای نیروهای استراتژیک روسیه ساخته شده است.

روسیه از قویترین موشک هسته ای جهان رونمایی کرد

موشک «شیطان 2» از فناوری هدایت‌گر جدید برای ناوبری پیرامون زمین برخوردار است و می‌تواند از جهت‌های مختلف و غیرمنتظره به سمت بیشتر مناطق جهان پرتاب شود. مقامات دفاعی روسیه مدعی شده‌اند که کلاهک هسته‌ای این موشک قادر است به تمامی سیستم‌های دفاعی موشکی آمریکا نفوذ کند. این سیستم‌ها از موشک‌های رهگیر بهره می‌برند و در حال حاضر در سراسر اروپا و همچنین بر روی ناوهای جنگی آمریکا در دریاها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز