baznashr

با نوار لمسی تاچ بار مک بوک پرو جدید اپل و قابلیت های اختصاصی آن آشنا شوید

on .

دقایقی پیش مدیران اپل با حاضر شدن بر روی صحنه از جدیدترین نسخه مک بوک پرو رونمایی کردند. جدای از ویژگی های بسیار خوبی که این لپتاپ جدید دارد، اضافه شدن نوار لمسی تاچ بار (Touch Bar) به کیبورد مک بوک پرو و دستورات مختلفی که می‌تواند انجام دهد، توجه بسیاری از مخاطبین را به خود جلب کرده است. این نوار لمسی OLED می‌تواند خود را با اپلیکیشن‌هایی که در حال استفاده از آنها هستید، سازگار کرده و سرعت انجام کارها را افزایش دهد. حال قصد داریم شما را با ویژگی ها و قابلیت های اختصاصی تاچ بار آشنا کنیم.

بدون شک نوآوری جدید اپل و تعبیه نواری لمسی در کیبورد، ایده‌ای خواهد بود که در آینده، سازندگان دیگر هم به آن روی خواهند آورد. با این حال اپل اعلام کرده که دو نسخه 13 و 15 اینچی از مک بوک پرو جدید جدید خود را همراه با نوار لمسی تاچ بار و یک نسخه 13 اینچی از آن را بدون این نوار، عرضه خواهد کرد.

در واقع تاچ بار یک صفحه نمایش رتینا با پشتیبانی از لمس 10 انگشت به صورت همزمان و فرمان‌های حرکتی (Gestures) است که می‌تواند دستورات کاربران را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. کلیدهای مجازی قرار گرفته بر روی این تاچ بار می‌توانند با تقریبا هر اپلیکیشنی که در حال استفاده از آن هستید، سازگار شوند. به عنوان مثال هنگام ارسال شکلک های emoji، نواری از آنها همراه با دسته بندی در سمت چپ و شکلک‌های هر بخش در سمت راست این نوار لمسی ظاهر خواهد شد. حال کافی‌ست دسته مورد نظر را تغییر دهید تا پیش از آنکه پلک بزنید، شکلک‌های آن بر روی تاچ بار نمایان شود.

نوار لمسی تاچ بار

اپل سعی کرده تا امکانات مخصوصی را برای برخی از اپلیکیشن های اختصاصی خود در نظر بگیرد. به همین منظور زمانی که وارد اپلیکیشن Photos می‌شوید، کلیدهایی با دستورات مختلف بر روی تاچ بار ظاهر می‌شوند که می‌توانند سرعت شما در ویرایش عکس را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. حتی کاربران به سادگی می‌توانند با کمک تاچ بار، تغییرات مورد نظر خود را در ویدیوها اعمال کرده یا در مرورگر سافاری، در سریع‌ترین زمان ممکن تب‌های (زبانه‌ها) مرورگر را تغییر دهند.

علاوه بر این، نوار لمسی تاچ بار می‌تواند به کاربران در استفاده از نرم افزارهایی که نیاز به دقت بالایی دارند هم کمک کند. به عنوان مثال در نرم افزار Final Cut Pro اپل، یک تایم لاین از وضعیت ویدیو که در بخش پایینی این نرم افزار وجود دارد، بر روی تاچ بار هم ظاهر می‌شود تا کاربران بتوانند از دقت انگشتان خود برای انجام کارها استفاده کنند. همچنین با یک ضربه به این نوار، ابزارهای ویرایش ویدیو نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد.

مهندسان اپل حتی دست کاربران در استفاده از تاچ بار و شخصی سازی آن را نیز باز گذاشته‌اند و کاربران می‌توانند با قرار دادن دکمه ها و کلیدهای میان‌بر به وسیله تاچ پد، نوار لمسی تاچ بار را حتی کاربردی‌تر از قبل کنند.

شاید بتوانیم یکی از مهم‌ترین مزیت‌های تاچ بار را استفاده از کلیدهای کنترلی میانبر در نرم افزارهای در حال اجرا در نظر بگیریم. تصور کنید همزمان با ویرایش عکسی در فوتوشاپ و مشاهده آن در نمایشگر لپتاپ، بتوانید تغییرات کوچک و مهمتر را به کمک کلیدهای کنترلی این نوار انجام دهید.

نوار لمسی تاچ بار

احتمالا وجود نوار لمسی تاچ بار در مک بوک پرو جدید اپل، یادآور ابزار جدید مایکروسافت برای سرفیس استدیو یعنی Surface Dial باشد. در واقع هر دو آنها، تکنولوژی‌ هایی برای کمک کردن به دستگاه های اصلی هستند که مایکروسافت، این تکنولوژی را در قالب وسیله‌ای جداگانه عرضه کرده اما اپل از آن در لپتاپ جدیدش استفاده نموده است. فیل شیلر در خلال رونمایی از مک بوک پرو جدید اپل، با لحنی طنز از مخاطبین خواست تا گرامیداشتی برای کلیدهای تابعی (Function Keys) که برای اولین بار در سال 1980 و توسط IBM به کار گرفته شد، برگزار کنند. این موضوع می‌تواند نشان‌ دهنده آینده طراحی کیبورد لپتاپ ها حتی توسط دیگر سازندگان باشد.

شایعات در مورد مک بوک پرو جدید اپل و وجود نواری لمسی در آن از بهار امسال در حال انتشار بود، اما حالا مدیران اپل با معرفی نوار لمسی تاچ بار، این شایعات را به حقیقت تبدیل کرده‌اند. اما آیا این تمام برنامه‌های اپل برای تاچ بار است؟ شاید در آینده شاهد اضافه شدن سیستم 3D Touch (سیستم فشاری) به نوار لمسی مک بوک پرو نیز باشیم.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز