baznashr

افزایش کیفیت تصاویر با سه‌گانه‌ی تماشایی در تلویزیون های SUHD 2016 سامسونگ

on .

امروزه مهم‌ترین اولویت مشتریان برای خرید تلویزیون، کیفیت تصویر آن است. این موضوع حتی اهمیت قیمت تلویزیون را کمرنگ‌تر کرده است. اینک تلویزیون های SUHD 2016 سامسونگ با افزایش فوق‌العاده کیفیت تصویر، نیاز خریداران را به خوبی پاسخ داده است.

معمولا مشتریان برای خرید تلویزیون به تعداد پیکسل توجه می‌کنند؛ درحالی‌ که شاخص‌های دیگری نیز برای افزایش کیفیت تصویر مهم هستند. تلویزیون های SUHD 2016 سامسونگ برای افزایش کیفیت تصویر، صفحه نمایش هشت میلیون پیکسلی را به همراه سه فناوری ذرات کوانتومی (Quantum Dot) با سیستم تولید رنگ ده بیتی، دامنه دینامیکی بالا (HDR) و پنل فوق مشکی (Ultra Black Panel) ارائه کرده و در نتیجه سطح بالایی از کیفیت به دست آمده است.

ذرات ریز کوانتوم دات وظیفه‌ی تولید رنگ در تلویزیون های SUHD را بر عهده دارند. این ذرات کارهای بیشتری را از جمله ایجاد درخشندگی بیشتر انجام می‌دهند. تلویزیون‌های موجود در بازار از فسفر زرد استفاده می‌کنند؛ اما سامسونگ برای ایجاد درخشندگی در این تلویزیون ها، ذرات ریز کوانتوم دات را به کار برده است.

تلویزیون های SUHD 2016 سامسونگ با قابلیت تولید بیش از یک میلیارد رنگ

سامسونگ با قرار دادن سیستم ده بیتی در کنار ذرات کوانتوم، ترکیب برنده را به وجود آورده است. هر یک از رنگ‌های اصلی یعنی قرمز، سبز و آبی، می‌توانند 1024 رنگ دیگر نیز تولید کنند؛ بنابراین می‌توان گفت که تلویزیون های SUHD 2016 سامسونگ قابلیت تولید بیش از یک میلیارد رنگ را دارند. به لطف این سمفونی رنگی میلیاردی و میزان روشنایی و درخشندگی تصویر 2.5 برابری نسبت به سایر تلویزیون‌ها، شما به جای دیدن تصاویر، در آن زندگی خواهید کرد و لحظه‌ها را بیشتر از هر زمان دیگری حس می‌کنید.

در حال حاضر فناوری‌های مشابه ذرات کوانتوم در بازار دیده می‌شود، اما با این تفاوت که این فناوری‌ها عمدتا برای محیط زیست خطرناک هستند چرا که در آنها از ماده سمی کادمیوم استفاده شده که هم به انسان و هم به محیط زیست آسیب می‌رساند. اما محققان سامسونگ در کوانتوم دات از ترکیب خاصی استفاده کرده‌اند که هیچ ماده‌ی سمی در آن وجود ندارد و برای افراد و طبیعت خطری نخواهد داشت.

تفکیک رنگ‌های مشابه نیز با استفاده از فناوری دامنه دینامیکی بالا (HDR) در تلویزیون های SUHD 2016 سامسونگ بسیار دقیق‌تر شده است. در صنعت تلویزیون، روشنایی صفحه نمایش با واحد nit سنجیده می‌شود و در تلویزیون های جدید سامسونگ به لطف فناوری HDR این عدد به بالاترین رقم خود یعنی هزار نیت رسیده است. این فناوری، رنگ‌های تیره را در نواحی تاریک و رنگ‌های روشن را در نواحی پر نور از هم تفکیک می‌کند. HDR با الگوبرداری از مقدار روشنایی که چشم انسان قادر به دیدن آن است، در تلویزیون‌های سامسونگ به کار رفته و بیش از هر زمان دیگری چشمان بیننده را نوازش می‌کند.

تلویزیون های SUHD 2016 سامسونگ

با فناوری‌های ذرات کوانتومی و دامنه دینامیکی بالا، ارائه‌ی تصاویرِ باکیفیت تضمین شده و با استفاده از فناوری پنل فوق مشکی نیز افزایش کاربرد‌پذیری و تجربه بصری بهتر برای کاربر فراهم شده است. سامسونگ از الگوی چشم پروانه الهام گرفته و پنل فوق مشکی را طراحی کرده است که به وسیله‌ی آن، نور پس از برخورد به آن در چشم کاربر منعکس نمی‌شود. به عبارت دیگر این پنل نور را جذب و یا منحرف می‌کند تا بیننده در هنگام تماشای تلویزیون مشکلی با نورهای اطراف نداشته باشد. به این ترتیب در تلویزیون های SUHD 2016 سامسونگ علاوه بر دیدن تصاویر با کیفیت‌تر و زنده‌تر، دیگر نیازی به تاریک کردن محیط برای تماشای تلویزیون ندارید و بدون مشکل با نور محیطی می‌توانید از دیدن تصاویر لذت ببرید.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز