baznashr

گیم‌شات: مصاحبه با کارگردان بازی فاینال فانتزی 15

on .

تقریبا یک ماه از تاریخ انتشار بازی فاینال فانتزی 15 (Final Fantasy XV) زمان باقی مانده است (تاریخ انتشار بازی، 29 نوامبر مصادف با 9 آذر است) و به همین بهانه، طرفداران این بازی در جریان مراسم بارسلونا گیمز (Barcelona Games) مصاحبه‌ای را با آقای هجیم تباتا (Hajime Tabata)،کارگردان این بازی، ترتیب داده‌اند که خواندن آن خالی از لطف نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیم‌شات در ادامه این مطلب همراه باشید.

در ادامه می‌توانید مصاحبه انجام شده با آقای تباتا درمورد بازی فاینال فانتزی 15 را مطالعه کنید:

سوال: آیا بازی فاینال فانتزی 15 برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد؟ نسخه پلی استیشن 4 پرو این بازی چه تغییراتی با نسخه استاندارد آن خواهد داشت؟ آیا این تغییرات صرفا در رزلوشن 4K و قابلیت HDR خلاصه شده‌اند یا اینکه حالت‌ها و اختیاراتی در بازی وجود دارند تا خود بازیکنان نسبت به کیفیت بازی تصمیم بگیرند؟

جواب: درمورد انتشار این بازی برای رایانه‌های شخصی لازم است به این نکته اشاره کنم که تمرکز اصلی ما بر روی ساخت این بازی برای کنسول‌های نسل حاضر معطوف شده است. بنابراین، صادقانه می‌گویم که فعلا برنامه‌ای برای ساخت یک نسخه مربوط به رایانه‌های شخصی نداریم. هرچند تیم سازنده این بازی علاقه دارد تا نسخه رایانه‌های شخصی فاینال فانتزی 15  نیز ساخته شود، اما ساخت این نسخه نیازمند منابع، زمان و هزینه مخصوص به خود است.

درمورد نسخه مربوط به پلی استیشن 4 پرو نیز همین قضیه صدق می‌کند. اگر بخواهیم از قدرت کامل کنسول قدرتمند سونی بهره ببریم، مجبوریم تا وقت و هزینه زیاد و اضافه‌ای را صرف ساخت آن کنیم تا بازی به بهترین و بهینه‌ترین شکل ممکن اجرا شود. ما از لحاظ زمانی با کمبود مواجه هستیم و تاریخ عرضه کنسول پلی استیشن 4 پرو را نیز پیش‌بینی نکرده بودیم.

با این تفاسیر، شاید ما در آینده که وقت کافی داشتیم، بتوانیم نسخه پلی استیشن 4 پرو را با نهایت کیفیتی که این کنسول اجازه می‌دهد، بروزرسانی کنیم، اما در حال حاظر سعی و تلاش ما این بوده است تا از قدرت پلی استیشن 4 استاندارد به نحو احسنت بهره ببریم نه پلی استیشن 4 پرو.

final-fantasy-xv_cover_2016

سوال: آیا لباسی که شخصیت نکتیس (Noctis) درقسمت 13هم بازی فاینال فاتزی به تن داشت، در قسمت 15هم نیز وجود خواهد داشت؟

جواب: در حال حاظر خیر. هیچ برنامه‌ای برای آن نداشته‌ایم چون همانطور که می‌دانید، این بازی قسمت 15هم از این مجموعه است نه 13هم. البته اگر بازیکنان علاقه زیادی به این مورد نشان دهند، می‌توانیم نسبت به این قضیه تجدید نظر کنیم.

سوال: زمانی که بازی را به اتمام رساندیم، آیا می‌توانیم برای دیدن صحنه‌ها و نکات ثانویه آن را ادامه دهیم؟ آیا امکان بازی کردن به عنوان نکتیس قدیمی و رفقایش وجود دارد؟

جواب: بله. بعد از اتمام مراحل داستانی بازی نیز باز هم می‌توانید در دنیای این بازی به گشت و گذار ببپردازید. درمورد سوال بعدی شما اگر منظورتان این است که همه قدرت‌ها و پیشرفت‌هایی که در بازی کسب کرده‌اید را حفظ کنید و دوباره بازی را از اول شروع کنید، باید بگویم که خیر، چنین گزینه‌ای در بازی وجود ندارد. شاید از طریق یک بروزرسان یا بسته الحاقی بتوانیم این گزینه را به بازی اضافه کنیم، اما در بازی اصلی فعلا نمی‌توانید چنین گزینه‌ای را پیدا کنید.

سوال: راستش را بخواهید منظور من این نبود. چیزی که قصد داشتم بپرسم این است که بعد از اتمام بازی و شروع کردن آن برای بار دیگر (New Game+) آیا می‌توانیم شخصیت نکتیس جوان و یا پیر را همراه با رفقایش انتخاب و بازی کنیم؟

جواب: اوه، ترجیح می‌دهم به این سوال جواب ندهم تا خودتان بتوانید در بازی این قضیه را کشف کنید. نمی‌خواهم بازی را برای شما و طرفداران فاش کنم.

سوال: در ساخت بازی فاینال فانتزی 15 از کدام قسمت این مجموعه بیشتر الهام گرفته‌اید؟ آیا در ساخت این بازی نیم نگاهی به بازی‌های دیگر داشته‌اید و از بازی‌های دیگر الهام گرفته‌اید؟

از لحاظ هنری، اکثر هیولاهای بازی را از کارهای هنری آقای یوشیتاکا امانو (Yoshitaka Amano) که بر روی قسمت‌های کلاسیک این مجموعه کار کرده است، الهام گرفته‌ایم. تیم بازیسازی قصد داشت تا هیولاهای بازی را به سبک سه گانه اولیه مجموعه فایتال فانتزی بسازد. از لحاظ گیم پلی نیز الهام زیادی از قسمت پنجم این مجموعه گرفته‌ایم، اما فراموش نکنیم که قسمت 15هم دارای المان‌ها و مکانیزم‌های اورجینال و مخصوص خودش نیز است.

final-fantasy-xv-noctis-gladio-ignis-prompto

سوال: چه تفاوت‌هایی بین نسخه پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان این بازی وجود دارد؟

جواب: از لحاظ محتوا، هر دو نسخه کاملا مشابه هم هستند، اما از لحاظ فنی چون با دو سخت افزار متفاوت طرف هستیم، بیشترین تفاوت‌ها نیز در این بخش و به خصوص در وضوح تصویر بازی دیده می‌شود. هر دوی این کنسول‌ها از قابلیت رزولوشن داینامیک استفاده می‌کنند، اما کنسول ایکس باکس وان اندکی در این بخش ضعیف‌تر عمل می‌کند. در هر صورت ما تلاش کرده‌ایم تا از تمام توان هر دو کنسول به بهترین شکل استفاده کنیم و بازیکنان هر دو کنسول را راضی نگه داریم.

سوال: آیا داستان بازی فاینال فانتزی 15 به Fabula Nova Crystallis مرتبط است؟ بعد از مدت زیادی که ساخت این بازی به طول انجامید، به نظر می‌رسد که تاکنون برای گنجادن آن (Fabula Nova Crystallis) در داستان نکتیس با مشکل مواجه شده‌اید.

جواب: هنگامی که در حال ساخت بازی فاینال فانتزی 15 بودیم، زیاد به قرار دادن Fabula Nova Crystallis در دنیای این بازی فکر نکرده‌ایم. به این دلیل که دنیای بازی‌های قسمت 13 و 15 با همدیگر بسیار متفاوت است. به نظر من بازیکنان دوست دارند تا هر قسمت از مجموعه فتینال فانتزی تجربه مخصوص به خودش را ارائه بدهد و زیاد روی قسمت‌های قبلی تمرکز نداشته باشد به همین خاطر آوردن یک افسانه از دنیای قسمت‌های قبلی در این قسمت جدید به نظرم چندان ایده خوبی نیست.

سوال: آیا در ساخت قسمت پانزدم به فکر قرار دادن یک حالت Co-Op در بازی بوده‌اید؟ آیا در آینده شاهد چنین چیزی خواهیم بود؟

جواب: این بازی به عنوان یک بازی با ارائه تجربه‌ای تک نفره ساخته شده است. اگر طرفداران برای دیدن چنین حالتی در بازی بسیار مشتاق باشند، حتما آن را در نظر خواهیم گرفت. تبدیل کردن یک تجربه تک نفره خالص به تجربه‌ای شبیه بازی‌های چندنفره بسیار سخت است. هرچند نمی‌گویم که احتمال وجود چنین حالتی صفر درصد است، اما ساخت و توسعه چنین حالتی برای این بازی واقعا سخت و پیچیده خواهد بود.

final_fantasy_xv_big_2

سوال: به نظر شما آیا این قسمت از بازی نیز همانند قسمت‌های گذشته توجه همگان را به خودش جلب خواهد کرد و مردم عاشقش خواهند شد؟

جواب: این کاملا به سلیقه خود بازیکنان برمی‌گردد که آیا از این بازی به عنوان یکی از بهترین تجربیات خود یاد می‌کنند یا خیر؟ چیزی که دوست دارم مطرح کنم این است که ما سخت تلاش کردیم تا بازی را بسازیم که طرفداران این مجموعه از انجام دادن آن لذت ببرند و دوستش داشته باشند. هدف ما این است تا یک بازی زیبا از دنیای فاینال فانتزی را به طرفداران هدیه دهیم. ما تمام تلاش خود را برای تحقق این هدف به کار بسته‌ایم و امیدواریم که بازیکنان در نهایت از این بازی راضی و خشنود باشند.

نظر شما در مورد بازی فاینال فانتزی 15 چیست؟ آیا این بازی می‌تواند موفق ظاهر شود؟
 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز