baznashr

گیم‌شات: 10 نسخه از اعتیادآورترین بازی های اندروید تا سال 2016

on .

روزانه بازی‌های زیادی در مارکت‌های مختلف قرار می‌گیرند؛ اینکه یک بازی تا چه اندازه می‌تواند بینِ ساده بودن و جذاب بودن تعادل ایجاد کند، بزرگ‌ترین سوالی است که یک سازنده از خود می‌پرسد. در ادامه با گیم‌شات همراه باشید تا به بررسی 10 نسخه از اعتیادآورترین بازی‌های اندروید در سال 2016 بپردازیم.

raydsw9

توجه: رتبه‌بندی‌های موجود در متن فاقدِ هرگونه ارزش‌گذاری بوده و صرفا برای ترتیب بازی‌های حاضر در لیست نوشته شده‌‌اند.

1- Clash Royale

«کلش رویال» (Clash Royale) را به عنوان یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های سال جاری می‌شناسیم که در اوایل انتشار، صدرِ جداولِ فروش هفتگی را از آن خود کرده بود. این بازی که توسط استودیوی معروف Super Cell ساخته شده است، چهارمین دست‌پخت این مجموعه در عرصه بازی‌های استراتژیک و حمله محسوب می‌شود. کارت‌های موجود در Clash Royale که نقشی اساسی در این بازی دارند، پیش از این حضورِ مؤثری در Clash of Clans داشته و اکثر بازیکنان نسبتاً با آن‌ها آشنایی دارند. سیستم گیم‌پلی بازی روایت‌کننده جنگ میان قبایل مختلف است که طبق روال همیشگیِ بازی‌های Super Cell این‌بار نیز شما موظفید که برای هرچه قوی‌تر شدن و رسیدن به حداکثر‌های بازی به نبرد با سایر بازیکنان بپردازید و از این طریق، قبیله و قدرتِ فعلی خودتان را تقویت ببخشید. بازی Clash Royale که در سال جاری به مرحله عرضه جهانی رسیده است، بارها و بارها در مارکت‌های مختلف موردِ حمایت طرفدارانِ بازی Clash Of Clans قرار گرفته و از این طریق، راه خود را به میزبانیِ مسابقات جهانی باز کرده است.

لینک دانلود از بازار

piano-tiles-2-apk-download

2- Piano Tiles 2

پس از حمایت‌هایی که از بازی Piano Tiles صورت گرفت، کاملا بدیهی بود که سازندگان دومین نسخه از این بازی پرطرفدار را بزودی به مرحله انتشار می‌رسانند. Piano Tiles 2 درواقع طبیعتِ ارتقایافته‌تری از نسخه اول آن است که علاوه بر المان‌های موجود در Piano Tiles، بخش‌های ویژه‌ای برای نواختنِ بزرگ‌ترین قطعاتِ موسیقی جهان برای بازیکنان تدارک دیده است. Piano Tiles 2 را می‌توان تمرینِ فوق‌العاده‌ای بر سرعت و عکس‌العمل نامید که چاشنی نوازندگی نیز به آن اضافه شده است. گیم‌پلی در Piano Tiles 2 همانند نسخه اول به لمس‌ کردنِ قطعاتِ سیاهِ موجود در صفحه خلاصه می‌شود که این بخش‌های رنگی قرار است با سرعت زیادی از بالا به پایین بیایند و چالش گوش‌نوازی را برای بازیکنان رقم بزنند. گرچه حالت‌های مختلفی در بازی تعبیه شده است و هربار می‌توانید یکی از حالت‌ها را انتخاب کنید که نمونهِ گفته شده به عنوان کلی‌ترین حالتِ موجود در Piano Tiles 2 قلمداد می‌شود. این بازی پس از عرضه خود، توجه بسیاری از بازیکنانِ حاضر در جهان را به خود جلب کرده است و از این رو، می‌توان Piano Tiles 2 را به عنوان یکی از اعتیادآورترین بازی‌های سال جاری به حساب آورد. ایده‌ای خلاقانه که در نسخه دوم پردازش بیشتری به آن شده است.

لینک دانلود از بازار

us-appletv-1-duet-game

3- Duet

Duet را می‌توان در دسته بازی‌هایی قرار داد که در عین سادگی، بسیار پیچیده و پرمحتوا هستند. این بازی با ترکیب المان‌های مربوط به تمرکز و سرعت‌ عمل، حالت‌هایی را بوجود آورده است که مشابه آن را در بازی‌های اندرویدی نخواهید یافت. Duet که دارنده جایزه برترین بازی سال 2013 در اپ استور است، هر از گاهی با بروزرسانی‌های خود بخش‌های جذابی را به بازی اضافه می‌کند که پرداختن به هرکدام از آن‌ها می‌تواند شما را ساعت‌ها سرگرم کند. دو گوی قرمز و آبی، اساسِ گیم‌پلی Duet را تشکیل می‌دهند که هردوی آن‌ها بر روی سر و تهِ یک خط صاف قرار گرفته‌اند و حال بازیکنان موظفند که با در نظر گرفتن موانع موجود در بازی، این خط را طوری بچرخانند که دو گوی آبی و قرمز از این مهلکه جان سالم بدر ببرند. گرچه موانع موجود در بازی نیازمند تمرکز بسیار زیادی برای عبور هستند و کمتر کسی وجود دارد که بتواند این موانع را بدون خطا، عمدی یا سهوی، پشت سر بگذارد. این بازی در کمال ناباوری دارای بخش داستانیِ نسبتاً جذابی است که علاوه بر ارائه یک گیم‌پلی بی‌نقص در بخش چند نفره و آنلاین، حالت تک‌نفره آن را نیز تضمین خواهد کرد. Duet نیز به راحتی می‌توانند هر قشر از جامعه را ساعت‌ها به خود سرگرم کند.

لینک دانلود از بازار

clash_of_clans_2-wallpaper-2048x1152

4- Clash Of Clans

Clash Of Clans نام دومین IP ارزشمند از خانواده Super Cell است که پس از انتشار خود توانست به موفقیت‌ها زیادی دست پیدا کند؛ به طوری که این بازی همچنان رکوردها را جا به جا می‌کند. کمتر کسی وجود دارد که نام بازی Clash Of Clans به گوشش نخورده باشد؛ یک بازی استراتژیک که برروی جنگِ میان‌ قبایل و ارتقا آیتم‌های موجود در نقشه تمرکز دارد. خبر درآمدزایی‌هایِ میلیاردیِ این بازی نشان‌ دهنده میزان موفقیت آن بوده است. در این بازی شما موظف هستید که بخش‌های مختلف موجود در نقشه را ارتقا دهید تا در حملاتِ سایر قبایل توانایی دفاع از ساختمان‌های خود را داشته باشید و در فاز دوم، سربازانِ خود را برای حمله به سایر قبیله‌ها آماده‌سازی کنید. این بازی همانطور که می‌دانید همانند Clash Royal نیازمند دسترسیِ دائم به اینترنت است و مبنای حملاتِ صورت گرفته در بازی، اشتراکِ آن با سایر بازیکنانِ حاضر در سرتاسر جهان قلمداد می‌شود. امکان ندارد که حرف از بازی‌های اعتیاد آور باشد و نام Clash Of Clans در آن لیست خودنمایی نکند.

لینک دانلود

photo_2016-10-16_22-06-39

5- GTA: Liberty City Stories

کم و بیش نام سری بازی‌های Grand Theft Auto به گوشتان خورده است و همانطور که می‌دانید، این بازی به عنوان یکی از پرطرفدارترین عناوینِ حاضر در عرصه سرگرمی شناخته می‌شود. GTA: Liberty City Stories نام یکی از اعتیادآورترین بازی‌های اندروید بوده که متعلق به فرانچایز محبوب GTA است. مسئولیتِ انتشار این بازی به دست Capcom، خالق مجموعه بازی‌های Resident Evil، سپرده شده که تا بدین لحظه لقب یکی از اعتیادآورترین بازی‌های حاضر برای پلتفرم‌های همراه را به خود اختصاص داده است. این بازی در ابتدا برای پلتفرم‌ پلی استیشن 2، پلی استیشن 3 و PSP منتشر شده بود و به درخواست سیل عظیمی از طرفداران، پس از یک سال بلاخره شاهد پورتِ این بازی بر روی گوشی‌های هوشمند بودیم. همان‌طور که انتظار می‌رفت، پس از انتشار این بازی توانست به مانند سایر پلتفرم‌ها، برروی گوشی‌های هوشمند نیز مور حمایت و توجهِ کاربران قرار بگیرد. میانگینِ نمراتِ این بازی 4.1 از 5 در سرویس‌های مختلف ارزیابی شده است. تجربه این بازی برای طرفدارانِ سری GTA همان‌قدر که جذاب به نظر می‌رسد، ضروری نیز تلقی می‌شود.

لینک دانلود

pokemon-go-wallpaper-hd11

6- Pokemon Go

Pokemon Go نام موفق‌ترین نسخه از سری بازی‌های Pokemon است که در نیمه پایانی سال 2016 به صورت رسمی عرضه شد و در ابتدا، موج عظیمی از طرفدارانِ حاضر در سرتاسر جهان را مجذوبِ طبیعتِ خود کرد. Pokemon Go یک بازی واقعیت افزوده است که از طریق جا به جا شدن در محیط‌های مختلف قابل ارتقا خواهد بود. هدف اصلی بازی یافتنِ Pokemonهای موجود در اطراف شما است و با همین هدف ساده، شما را مجبور به گشت و گذار در طبیعتِ اطرافتان می‌کند و در عین حال ماجراجویی جذابی را برای‌تان رقم خواهد زد. این بازی رکوردِ فروشِ هفتگی در روز اول را نیز به خود اختصاص داده و از این حیث، رکوردهای Clash Royal را چند سطح ارتقا بخشیده است. فروشِ نجومیِ این بازی باعث شده است که در سال 2016 لقب اعتیادآورترین بازی را به آن اختصاص دهیم.

screenshot-268

7- Smash hit

Smash hit جزو آن دسته بازی‌های اعصاب خوردکنی است که المان‌های جذابی را با خود یدک می‌کشد. زمانی که پای‌تان را به دنیای بازی می‌گذارید بدون شک تحت تأثیر اکوسیستم و گیم‌پلی خیره‌کننده آن قرار خواهید گرفت. از صداگذاری و تحریب‌پذیری بازی گرفته تا چینش مراحل، همه و همه در تعالی این بازی نقش به سزایی داشته‌اند. گیم‌پلیِ Smash hit برپایه‌ شکستنِ موانع در جهت عبور از مسیر پر پیچ و خمِ موجود استوار است و حال شما موظف هستید که با استفاده از توپ‌های موجود (که البته آن‌ها نیز محدود هستند) این موانع را تخریب کرده و از آن عبور کنید. این بازی قدرت محاسبه و سرعتِ شما را بارها و بارها مورذ سنجش قرار می‌دهد تا عبور از موانعِ جذابِ موجود در بازی علاوه بر سخت بودن، جذاب نیز به نظر برسند. گرافیک و جلوه‌های بصری موجود در بازی نیز با توجه به سیستم عاملی که از آن پشتیبانی می‌کند، خیره کننده بوده و به جرعت می‌توان گفت که هر بازیکنی را مجذوبِ طبیعت چشم‌ نوازش خواهد کرد. Smash hit نیز به راحتی در رده‌بندی اعتیادآورترین بازی‌های منتشر شده بر روی سیستم عامل اندروید قرار می‌گیرد.

لینک دانلود از بازار

5heliur

8- Plants vs Zombies 2

کم و بیش با نام فرانچایز محبوب Plants Vs Zombies کمپانی الکرونیک آرتز آشنایی داریم و همان‌طور که می‌دانید، نسخه ابتدایی این بازی برای اولین بار بر روی سیستم عامل ویندوز منتشر گردید و با استقبال بی‌نظیر هواداران مواجه شد. دقیقا چند سال پس از عرضه اولین نسخه از این بازی شاهد انتشار Plants vs Zombies 2 این‌بار برای پلتفرم اندروید و IOS بودیم. برخلاف سال گذشته که مکانیزم‌های گیم‌پلی به استراتژی و سرعت‌ عمل بازیکنان ختم می‌شد، امسال چاشنی تنوع نیز به موجودات بازی اضافه شد تا باری دیگر شاهد انفجار جامعه مجازی در پشتِ نامِ این بازی باشیم. به طور کلی همان‌طور که از اسم بازی مشهود است، در بازی شما نقش گیاهان را دارید که طبق سنت‌های نسخه اول، قصد محافظت از خانه‌ای را دارند و هر یک از این گیاهان توانایی خاصی برای مقابله با زامبی‌های موجود در بازی ارائه می‌دهند. در نتجه شما برای نابودی دشمنانی که از قضا تنوع بالایی دارند، نیازمند استفاده از این گیاهان در بخشی از نقشه بازی هستید تا از ورود این زامبی‌ها به خانه جلوگیری کنید. گیم‌پلی این بازی رفته رفته دچار تغییرات زیادی خواهد شد و مدام به یک صفحه مختوم نمی‌شود؛ در نتیجه نمی‌توان از اکثر استراتژی‌های موجود در نسخه اول پیروی کرد. تجربه بازی Plants vs Zombies 2 برای تمامی دارندگان گوشی‌های هوشمند به شدت ضروری تلقی می‌شود.

لینک دانلود از بازار

kbefrjs

9- Dont Starve

اگر از آن دسته بازیکنانی هستید که دلتان یک چالش درست و حسابی می‌خواهد، باید بگویم که بهترین گزینه موجود در لیست متعلق به این بازی است؛ Dont Starve! همان‌طور که از نام این بازی پیداست، شما در روند گیم‌پلی تنها کاری که باید انجام دهید زنده ماندن در یک طبیعتِ به شدت بی‌‌رحم است. بازی Dont Starve برای اولین بار برای رایانه‌های شخصی منتشر شد و با توجه به المان‌هایی که در بازی تعریف کرده بود، در همان ابتدای کار نگاه بسیاری از منتقدینِ جامعه مجازی را به سمت خودش جلب کرد. عنوانی که روایت‌گر زندگی فردی به نام «ویلسون» بوده و عاقبت زندگی او را در دو جمله خلاصه می‌کند. برچسب یکی از چذاب‌ترین بازی‌های ماجراجویی و بقا را به راحتی می‌توان به طبیعت بازی Dont Starve نسبت داد. اساس گیم‌پلی در بازی به گونه‌ای است که هر یک از بازیکنان باید به دنبال منابع بگردند تا به وسیله‌ آن دست به تولید کارخانه‌های مختلفی کنند و از این طریق؛ سلاخ، غذا و وسایل خانگیِ خود را طراحی کنند. دشمنان بسیار متنوعی در بازی طراحی شده است که حضورشان در طبیعت اطراف شما هر لحظه جان‌تان را تهدید می‌کند. Dont Starve به راحتی می‌تواند یکی از جذاب‌ترین سرفصل‌های ماجراجویی یک گیمر را برای‌تان روایت کند. تجربه این بازی را به تمامی دوست‌دارانِ سبکِ ماجراجویی و بقا پیشنهاد می‌کنم.

2-cars

10- 2Cars

آخرین بازی موجود در لیستِ 10 بازی اعتیادآور نیز تعلق می‌گیرد به یک ایده‌ فوق‌العاده و جذاب به اسم 2Cars! در این بازی فوق‌العاده شما وظیفه کنترل دو ماشین به صورت هم‌زمان را دارید که برخلاف آنچه تصور می‌شود، حتی در دقایق ابتدایی خود نیز به شدت چالش سختی را برای بازیکنان رقم می‌زند. تسلط بر روی این بازی به قدری سخت است که حتی بزرگ‌ترین بازیکنان را هم می‌تواند به چالش بکشد و آن‌ها را رفوزه کند. این بازی برخلاف سایر عناوینِ نام‌برده، فقط و فقط به جنبه «تمرکز» می‌پردازد و اگر لحظه‌ای نسبت به این موضوع کنترلتان را از دست دهید، بدون شک قافیه را خواهید باخت. به طور کلی دو ماشین در بازی قرار دارد که با سرعتِ همزمان از یک خیابانِ چهار بانده عبور خواهند کرد و وظیفه بازیکنان عبور از اشیای مربعی شکل و در عین حال گزینش اجسامِ دایره‌ای است. حال هریک از این ماشین‌ها با دردست داشتنِ دو باند از چهار باندِ موجود در صفحه، باید موانع را رد کرده و در عین حال از پسِ مأموریت داده شده بر بیایند. 2Cars را می‌توان یک شاهکارِ اعصاب خردکن و در عین حال اعتیار آور نامید که تجربه‌ای لذت بخش را برای بازیکنان به ارمغان خواهد آورد.

لینک دانلود از بازار

 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز