baznashr

باکس آفیس هفتگی گیم‌شات: فیلم دختری در قطار به ایستگاه اول رسید

on .

باکس آفیس این هفته دقیقأ به همان چیزی تبدیل شد که انتظار می‌رفت و محصول جدید شرکت یونیورسال (Universal) و دریم ورکس (DreamWorks)، فیلم دختری در قطار (The Girl on the Train) در رتبه اول قرار گرفت. میانگین فروش 12 فیلم بالای جدول، 8.7 درصد کمتر از همین تاریخ در سال گذشته است و مجموع فروشی برابر 96.4 میلیون دلار داشته است. در این هفته شاهد اکران گسترده دو فیلم دیگر نیز بودیم، فیلم تولد یک ملت (The Birth of a Nation) و فیلم دبیرستان: بدترین سال‌های زندگی من (Middle School: The Worst Years of My Life) که هیچ‌کدام نتوانستند جایگاهی بهتر از ششم و هفتم پیدا کنند. اما یک اتفاق بزرگ دیگر هم در این هفته رخ داد و آن پیوستن انیمیشن در جستجوی دوری (Finding Dory) به باشگاه میلیاردی‌ها بود. این انیمیشن، بیست و هفتمین اثری است که از مرز یک میلیارد دلار عبور می‌کند و البته سومین اثری محسوب می‌شود که در سال 2016 موفق به انجام این مهم شده است. در ادامه گیم‌شات را همراهی کنید تا به تحلیل و بررسی باکس آفیس این هفته بپردازیم.

باکس آفیس هفتگی گیم‌شات: فیلم دختری در قطار به ایستگاه اول رسید

فیلم دختری در قطار که از روی رمانی پرفروش به همین نام، به قلم پائولا هاوکینز (Paula Hawkins) اقتباس شده است، در جایگاه اول قرار گرفت. فیلم دختری در قطار توانست میانگین فروش 24.7 میلیون دلار را از 3,144 بدست بیاورد. لازم به ذکر است که فیلم می‌توانست فروش بالاتری هم کسب کند، اما نقدهای منفی منتشر شده (44 درصد در راتن تومیتوز) باعث شدند تا فیلم نتواند بیش از این خودنمایی کند. فیلم دختری در قطار از مخاطبان سینما نمره B منفی را دریافت کرد که چندان فوق العاده نیست. با این حال باید دید فیلم در هفته‌های آتی چه عملکردی از خودش نشان می‌دهد. فیلم دختری در قطار که مخاطب هدف‌اش، بزرگسالان هستند، هفته آینده با اکران فیلم حسابدار (The Accountant) که آن هم مخاطب هدف‌اش بزرگسالان است، کار بسیار سختی خواهد داشت.

فیلم دختری در قطار همان طور که انتظار می‌رفت، در جذب مخاطبان مونث موفق‌تر بود و 68 درصد مخاطبین‌اش را زنان تشکیل می‌دادند. این فیلم در بازار بین المللی هم در 34 کشور اکران شد و میانگین فروش 16.5 میلیون دلار را برای خودش ثبت کرد. انگلستان با 8.5 میلیون دلار و استرالیا با 4.4 میلیون دلار، بهترین عملکرد فیلم دختری در قطار در بازار جهانی بودند. این فیلم هفته آتی در کشورهای بیشتری روی پرده خواهد رفت.

باکس آفیس هفتگی گیم‌شات: فیلم دختری در قطار به ایستگاه اول رسید

اثر جدید تیم برتون (Tim Burton)، فیلم خانه خانم پرگین برای بچه های عجیب و غریب (Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children) که هفته گذشته در صدر جدول قرار گرفته بود، این هفته به جایگاه دوم سقوط کرد و 15 میلیون دلار فروخت. این فیلم با اُفت قابل توجه 48 درصدی، تاکنون 51 میلیون دلار فروخته است. فیلم افق آب های عمیق (Deepwater Horizon) دیگر اکران تازه هفته گذشته نیز با اُفت 42 درصدی مواجه شد و با میانگین فروش 11.75 میلیون دلار در جایگاه سوم قرار گرفت. این فیلم فعلا 38.5 میلیون دلار فروخته است.

فیلم هفت دلاور (The Magnificent Seven) در سومین هفته اکران‌اش، با فروش 9 میلیون دلاری، حالا به فروش کلی 75 میلیون دلار رسیده است. انیمیشن لک لک‌ها (Storks) نیز که سه هفته است اکران شده، با میانگین فروش 8.45 میلیون دلار، فروش کلی‌اش را به 50 میلیون دلار رساند که چندان بد نیست.

 باکس آفیس هفتگی گیم‌شات: فیلم دختری در قطار به ایستگاه اول رسید

اما همان‌طور که اشاره کردیم، دو اکران گسترده دیگر این هفته، در جایگاه ششم و هفتم قرار گرفتند و رقابت سخت و تنگاتنگی برای قرار گرفتن در رتبه ششم دارند. فیلم تولد یک ملت، میانگین 7.1 میلیون دلار از 2,105 سینما فروخت. همان‌طور که می‌دانید مدتی پیش اخباری از رسوایی کارگردان فیلم منتشر شد و احتمال می‌رود یکی از دلایل نفروختن فیلم نیز همین باشد. در هر صورت، فیلم بسیار کمتر از انتظار ظاهر شد. البته فیلم با نمره راتن 79 درصد و نمره خوب A از مخاطبین سینما، توانسته برای تماشاگران راضی کننده باشد.

فیلم دبیرستان: بدترین سال‌های عمر من، از 2,822 سینما، میانگین فروشی برابر 6.9 میلیون دلار بدست آورد و این شانس را دارد تا در روزهای آتی، جایگاه‌اش در باکس آفیس را دستخوش تغییر کند. این فیلم که برای منتقدین به نمایش گذاشته نشده بود، تا اینجا میانگین امتیاز 59 درصد را در راتن بدست آورده و مخاطبین هم امتیاز A منفی را به آن داده‌اند که احتمالأ تاثیر بسزایی در فروش هفته‌های آتی آن خواهد داشت.

باکس آفیس هفتگی گیم‌شات: فیلم دختری در قطار به ایستگاه اول رسید

فیلم سالی (Sully) با میانگین فروش 5.27 میلیون دلار، هشتم شد. این فیلم فعلا 113.4 میلیون دلار در سینمای آمریکا فروخته است. آخرین ساخته کلینت ایستوود (Clint Eastwood)، تنها فیلم فصل پاییز است که تا اینجا توانسته از مرز 100 میلیون دلار عبور کند. فیلم مغزهای متفکر (Masterminds) هم با اُفت 37 درصدی، بسیار بهتر از انتظارات ظاهر شد و توانست 4.1 میلیون دلار بفروشد و فروش کلی‌اش را به 12.7 میلیون دلار ارتقاء دهد.

فیلم ملکه کاتوی (Queen of Katwe) از شرکت دیزنی (Disney) با میانگین فروش 1.6 میلیون دلار، در جایگاه دهم قرار گرفت. این فیلم با اُفت 35 درصدی این هفته، فعلا 5.3 میلیون دلار در کل فروخته است.

در دیگر اخبار منتشر شده، انیمیشن در جستجوی دوری، حالا از مرز 1 میلیارد دلار عبور کرده است. 485 میلیون دلار از بازار آمریکا و 517 میلیون دلار از بازار جهانی، سهم این فیلم بوده است. انیمیشن دوری، دومین اثر شرکت پیکسار (Pixar) پس از داستان اسباب بازی‌ 3 (Toy Story) است که یک میلیارد دلاری می‌شود و همچنین سومین فیلم سال 2016 است که به چنین افتخاری دست پیدا می‌کند. دو اثر دیگری که امسال میلیاردی شدند، زوتوپیا (Zootopia) با 1.023 میلیارد دلار و کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) با 1.153 میلیارد دلار هستند که هر دو متعلق به شرکت دیزنی می‌باشند.

جوخه انتحار (Suicide Squad) هم این هفته فروش جهانی‌اش را به 419 میلیون دلار رساند و از فیلم ددپول (Deadpool) در بازار بین المللی عبور کرد، البته در بازار آمریکا، جوخه 40 میلیون دلار کمتر از ددپول فروش داشته است. فروش کلی جوخه 742 میلیون دلار است.

باکس آفیس هفتگی گیم‌شات: فیلم دختری در قطار به ایستگاه اول رسید

هفته آینده منتظر اکران چه فیلم‌هایی باشیم؟

فیلم حسابدار (The Accountant) در بیش از 3,200 سینما روی پرده می‌رود. نقش اصلی فیلم را بتمن این روزهای سینما، بن افلک (Ben Affleck) بازی می‌کند. او در این فیلم هم به نوعی در نقش یک قهرمان متفاوت ظاهر شده است. یک نابغه ریاضی که مدت‌ها برای سازمان‌های خطرناک جنایتکاری جهان کار کرده. فیلم یک کارگردان خوب هم دارد، گوین اوکانر (Gavin O’Connor)، کسی که فیلم‌هایی همچون معجزه (Miracle)، مبارز (Warrior) و غرور و افتخار (Pride and Glory) را در کارنامه دارد. تیم بازیگری فیلم، قدرتمند محسوب می‌شود و بازیگرانی همچون آنا کندریک (Anna Kendrick)، جی. کی. سیمونز (J.K. Simmons)، جان برنتال (Jon Bernthal) و جفری تمبر (Jeffrey Tambor) در آن حضور دارند. با چیزهایی که تاکنون از فیلم مشاهده کرده‌ایم، باید منتظر یک اثر تفکربرانگیز، بزرگسالانه و تریلری دراماتیک باشیم، از نوع فیلم‌هایی که معمولا در فصل پاییز به سینماها می‌آیند و گاهی در فصل جوایز هم تحویل گرفته می‌شوند. شخصیت اصلی این اثر که افلک نقش آن را بازی می‌کند، دارای بیماری اوتیسم است. البته بعد از دیدن تریلر، حتما شما هم به این نتیجه می‌رسید که بیماری او چندان حاد و بحرانی نیست! آیا این مسئله فیلم را دچار مشکل خواهد کرد یا خیر، بعد از اکران مشخص می‌شود. اما نتیجه هرچیزی که باشد، فیلم حسابدار با حضور گوین اوکانر در صندلی کارگردان، تیم بازیگری‌اش و البته فیلم‌نامه بیل دوبوک (Bill Dubuque) که قاضی (The Judge) را نوشته، شانس خوبی در باکس آفیس خواهد داشت. باید تا هفته آتی منتظر بمانیم و ببینیم افلک، بعد از بتمن، چه دستپختی برای طرفداران‌اش آماده کرده است.

کمدین محبوب این روزها، کوین هارت (Kevin Hart)، اثر جدیدش، کوین هارت: حالا چی؟ (Kevin Hart: What Now?) را در بیش از 2,500 سینما اکران می‌کند. فیلم مکس استیل (Max Steel) از شرکت اوپن رُد (Open Road) دیگر فیلمی است که 2,000 سینما در اختیار خواهد داشت و باید دید تا چه اندازه می‌تواند موفق باشد.

جدول کامل باکس آفیس را در زیر مشاهده فرمایید:

نظر شما در مورد باکس آفیس این هفته چیست؟ آیا فیلم دختری در قطار به موفقیت‌اش ادامه خواهد داد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز