baznashr

قیمت سونی اکسپریا ایکس کامپکت مشخص شد

on .

قیمت سونی اکسپریا ایکس کامپکت مشخص شد

هم اکنون نسخه آنلاک گوشی هوشمند سونی اکسپریا ایکس کامپکت (Sony Xperia X Compact) با قیمت 499 دلار به صورت مستقیم از وب سایت فروشگاه آمازون قابل خریداری است. اما سوالی که در این بین برایمان به وجود می‌آید این است که آیا پرداخت این هزینه برای یک گوشی با چنین مشخصات فنی عاقلانه خواهد بود؟ بهتر است بدانید که گوشی سطح بالاتر اکسپریا ایکس زد قیمتی برابر با 699 دلار خواهد داشت. حال آن که دیگر گوشی های میان رده موجود در بازار در سطح قیمتی 399 دلار قرار می‌گیرند. در حقیقت قیمت سونی اکسپریا ایکس کامپکت بالاتر از گوشی های میان رده و پایین تر از گوشی های پرچمدار و سطح بالا است.

بیایید نگاهی به مشخصات فنی این گوشی بیندازیم. اکسپریا ایکس کامپکت از یک نمایشگر 4.6 اینچی با دقت تصویر اچ دی استفاده می‌کند. تراشه موجود در آن از نوع اسنپدراگون 650 کوالکام بوده و میزان حافظه رم سه گیگابایتی را ارائه می‌دهد. میزان حافظه داخلی پیشفرض موجود در این گوشی نیز 32 گیگابایت است که البته این میزان از طریق شیار کارت حافظه جانبی موجود بر روی بدنه گوشی قابل ارتقا خواهد بود. اگر چه این گوشی از نظر ابعادی کوچکتر از پرچمدار سونی، اکسپریا ایکس زد است اما از نظر عملکرد دوربین یا شارژدهی باتری چیزی از آن کم ندارد.

سونی اکسپریا ایکس کامپکت از یک دوربین 23 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و می‌توانید با دقت 1080p به فیلم برداری بپردازد. ابعاد حسگر دوربین این گوشی مشابه پرچمدار شرکت ژاپنی بوده و به همین دلیل شاهد کیفیت بالای تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی این گوشی خواهیم بود. اما متاسفانه این گوشی دارای نقص و کاستی های بسیار زیادی است. فقدان وجود حسگر تشخیص دهنده اثر انگشت (در نسخه عرضه شده به امریکا) و همچنین عدم وجود مجوز مقاومت بدنه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، از این جمله هستند.

اما در هر صورت این گوشی را در چه سطحی باید قرار دهیم؟ نظر شما چیست؟ شاید “مینی پرچمدار” سونی لقبی مناسب برای اکسپریا ایکس کامپکت باشد. در هر صورت قیمت سونی اکسپریا ایکس کامپکت کمتر از پرچمداران کنونی و پیشین این کمپانی ژاپنی است. در هر حال اگر ویژگی ها و مشخصات این گوشی هوشمند، نیازهای شما را برآورده می‌کند در خریداری آن شک نکنید.

فروشگاه آمازون در هنگام پیش فروش این گوشی، برای اولین ثبت نام کنندگان 50 دلار تخفیف در نظر گرفته بود. هر چند احتمالا حالا که این مطالب را می‌خوانید، اکسپریا ایکس کامپکت با همان قیمت 499 دلار در حال به فروش رفتن است.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز