baznashr

لایکا دوربین Sofort را معرفی کرد؛ لذت چاپ سریع عکس‌ ها

on .

شرکت لایکا (Leica) همیشه به تولید محصولات لوکس، گران قیمت و البته عجیب مشهور بوده است. اگر دوربین فول فریم بدون آینه این شرکت را ببینید، مسلما بیشتر این کمپانی آلمانی را خواهید شناخت. از طرفی تولید دوربین اختصاصی با همکاری جانی آیو، طراح ارشد محصولات شرکت اپل به منظور اقدامات خیر خواهانه از دیگر سوابق این شرکت است. علاوه بر آن، لایکا به تازگی پای به دنیای گوشی های هوشمند گذاشته و در حال همکاری با شرکت هواوی به منظور ارائه فناوری لنزهای اختصاصی خود است. اما این بار موضوع فرق دارد؛ در حقیقت شرکت لایکا با رونمایی از دوربین Sofort قصد دارد به رقابت تنگاتنگ با کمپانی های بزرگی همچون فوجی فیلم در عرصه دوربین های چاپ سریع (Instant Camera) بپردازد. 

بر اساس موارد ذکر شده از سوی این کمپانی آلمانی، دوربین Sofort دارای مودها و حالت های بسیار زیاد و متفاوتی است که در هنگام قرار گیری در شرایط نوری مختلف، می‌توان از آنها به شکلی نوآورانه استفاده کرد. این حالت ها شامل Automatic (خودکار) و Party & People (در شرایط نوری ضعیف) به همراه Sports & Action (با سرعت شاتر بالا) و همچنین Macro (عکاسی نزدیک به سوژه) هستند.

علاوه بر آن قابلیت ها و ویژگی های خاصی در این دوربین قرار داده شده است که به عکاس این اجازه را خواهد داد تا بتواند به صورت دستی بر روی سوژه های مورد نظر خود فوکوس کند، در عکاسی از فلاش استفاده کند، میزان نوردهی عکس ها را تنظیم کرده و یا مودهای مختلف ارائه شده را برگزیند.

این دوربین دارای یک لنز 60 میلی متری f/12.7 است؛ لنز دوربین Sofort شاید از جمله سریعترین لنزهای موجود در دوربین های عکاسی نباشد اما تمامی نیازهای روزمره شما را بر طرف خواهد کرد. حداقل و حداکثر سرعت شاتر این دوربین برابر با 1/8-1/400 ثانیه بوده و باتری آن نیز تا ثبت 100 عکس می‌تواند شارژدهی کند.

لایکا دوربین Sofort را معرفی کرد؛ لذت چاپ سریع عکس‌ ها

این دوربین در بخش جلویی خود دارای یک آینه مستطیل شکل بوده و از این رو علاقه مندان به عکاسی سلفی از این ویژگی بسیار استقبال خواهند کرد.

خبر خوب در مورد دوربین Sofort لایکا این است که می‌توانید از کاغذهای چاپ شرکت فوجی فیلم در آن استفاده نمایید. البته زمانی که تصویر به ثبت رسید و قرار شد که چاپ شود نام برند لایکا بر روی آن نقش بسته و حاشیه دوربین عکس نیز به جای سفید، به رنگ کِرِم در خواهد آمد. طراحان دوربین Sofort لایکا عقیده دارند که این طراحی و رنگ حاشیه عکس باعث می‌شود تصاویر نوستالژیک به چشم آیند.

دوربین Sofort لایکا 299 دلار قیمت داشته و قرار است در ماه نوامبر روانه بازار گردد. این دوربین در سه رنگ سفید،‌ نارنجی و آبی روشن به بازار عرضه خواهد شد. یک بسته از کاغذ چاپ رنگی این دوربین 13 دلار قیمت داشته و کاغذهای چاپ سیاه و سفید نیز 16 دلار هزینه در بر خواهند داشت. هر بسته دارای 10 عدد کاغذ چاپ است. در ادامه دیگر تصاویر دوربین Sofort لایکا را مشاهده می کنید :

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز