baznashr

گیم‌شات: 20 فیلم مورد انتظار فصل پاییز 2016 (بخش دوم)

on .

فیلم‌های با بودجه‌های نجومی و آثار بلاک باستری عظیم دیگر محدود به فصل تابستان نیستند و حال در کل سال پخش شده‌اند. حالا دیگر از فیلم‌های ابرقهرمانی گرفته تا انیمیشن‌های دیزنی (Disney)، خارج از فصل‌های سنتی مخصوص این‌ سبک‌ آثار منتشر می‌شوند. چهار فیلم از ده فیلم پرفروش باکس آفیس سال 2016 آمریکا، بین‌ ماه‌‎های فبریه و آپریل منتشر شده‌اند، یعنی ددپول (Deadpool)، زوتوپیا (Zootopia)، بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت (Batman V Superman: Dawn of Justice) و کتاب جنگل (The Jungle Book) و فیلم‌های دیگری از چهار ماه اخیر وجود دارند که احتمالأ به آسانی وارد ده فیلم پرفروش برتر خواهند شد. در ادامه با «بخش دوم» مقاله 20 فیلم مورد انتظار فصل پاییز سال 2016 با ما در گیم‌شات همراه باشید تا با این فیلم های بزرگ آشنا شوید. 

ماه سپتامبر تا دسامبر هم یک طیف بزرگ از آثار سرگرم‌کننده داریم که هرکدام‌شان را می‌توان برای دیدن انتخاب کرد. از فیلم‌هایی که ستارگان درجه یک دارند، قسمت‌های جدید از فرانچایزهای مشهور، فیلم‌های که آغازکننده یک فرانچایز هستند تا آثاری که آماده‌‌اند تا در فصل جوایز، موفقیت‌های بسیاری کسب کننده. از میان این حجم بزرگ از آثار جذاب، یک دنیای جادوگری جدید، یک دنیا ماجراجویی، یک فیلم جنگ ستارگی و آثار جدیدی از کارگردان مشهور مانند آنگ لی (Ang Lee)، به سختی 20 فیلم مورد انتظاری را که باید حتما ببینید، انتخاب کرده‌ایم.

این فیلم‌ها به ترتیب تاریخ اکران‌شان طبقه‌بنده شده‌اند، دیگر بقیه‌اش با شماست که کدام را با توجه به سلیقه‌ شخصی خود، برای دیدن انتخاب کنید. با اینکه چند فیلمی که انتخاب کرده‌ایم، در روز اول فصل زمستان اکران می‌شوند (یا کمی بعد از آن) اما در این لیست، فیلم‌هایی که برای قبول شدن در اسکار در اواخر دسامبر اکران می‌شوند را در نظر نگرفته‌ایم، برای مثال فیلم یابنده (The Founder). با این حال نگران نباشید، حتما در آینده به آن‌ها نیز خواهیم پرداخت.

با این مقدمه، حال بهتر است که با این فیلم‌های دیدنی، بیشتر آشنا شویم. در ضمن برای مطالعه بخش اول مقاله به پست «20 فیلم مورد انتظار فصل پاییز سال 2016» مراجعه فرمایید.

20 فیلم مورد انتظار فصل پاییز سال 2016 (بخش دوم)

 

      hacksaw-ridge-2016-trailers-posters

ستیغ اره‌ای (Hacksaw Ridge)

  • تاریخ اکران: 4 نوامبر (14 آبان)

مل گیبسون (Mel Gibson) در چند سال اخیر، در آثار کم بودجه و کوچکی بازی کرده است، آثار B-Movie همچون گرینگو را بگیرید (Get the Gringo) و پدر خونی (Blood Father). این بازیگر و کارگردان برنده اسکار، پس از یک دهه، سرانجام به پشت دوربین باز می‌گردد تا یک فیلم فوق العاده دیگر را کارگردانی کند. آخرین بار او را با فیلم آپوکالیپتو (Apocalypto) در سال 2006 به عنوان یک کارگردان مشاهده کرده بودیم.

فیلم ستیغ اره‌ای یک داستان درام واقعی در مورد دزموند داس (Desmond T. Doss) است، یک مخالف جنگ که حاضر نیست حتی اسلحه حمل کند اما ناگهان تبدیل به یک قهرمان بزرگ می‌شود. اندرو گارفلید (Andrew Garfield) در نقش دزموند داس بازی می‌کند و در کنار او ستارگانی همچون تریسا پالمر (Teresa Palmer)، هیو ویوینگ (Hugo Weaving) و وینس وان (Vince Vaughn) حضور دارند.

با اینکه مل گیبسون به دلیل مشکلات زندگی شخصی‌اش، مدت‌هاست که جزو ستارگان منفور هالیوود محسوب می‌شود اما فیلم جدیدش به نظر می‌رسد یک اثر تحسین برانگیز دیگر در لیست بزرگ آثار جنگ جهانی دوم باشد. با این حال، شاید نام مل گیبسون، باعث شود که فیلم نتواند در فصل جوایز، موفق ظاهر شود و اصلا هم مهم نیست که این فیلم بتواند تمامی منتقدان را راضی کند. اما در هر صورت، این فیلم قرار است یک اثر تاثیرگذار با بازی‌های خوب باشد که یک نگاه تسخیرکننده نسبت به بخش مهمی از تاریخ دارد. ستیغ اره‌ای قطعا ارزش تماشا کردن را خواهد داشت و بدون شک رقیب سرسختی در باکس آفیس برای دیگر فیلم‌های بزرگ خواهد بود.

arrival-movie-2016-amy-adams-trailers-posters

ورود (Arrival)

  • تاریخ اکران: 11 نوامبر (21 آبان)

کارگردان، دنی ولینوو (Denis Villeneuve) در چند سال اخیر، به سرعت توانسته جایگاه خودش را به عنوان یکی از بهترین‌ فیلمسازان سینما، تثبیت کند. خصوصا به خاطر فیلم‌هایی همچون زندانیان (Prisoners) در سال 2013 و سیکاریو (Sicario) در سال 2015. این فیلمساز کانادایی، امسال فیلم ورود را برای اکران آماده کرده، یک اثر درام علمی تخیلی در مورد اولین تماس و ارتباط میان بشریت و موجودات فرازمینی که شاید (یا شاید هم خیر) به صلح برسند. نقش اصلی بر عهده بازیگر زن قدرتمند سینما، امی آدامز (Amy Adams) است و در کنار او، ستارگانی همچون جرمی رنر (Jeremy Renner)، فورست ویتاکر (Forest Whitaker) و مایکل استلبرگ (Michael Stuhlbarg) حضور دارند.

فیلم Arrival به نظر می‌رسد که اثر متعادل‌تر و نرمال‌تری نسبت به فیلم علمی تخیلی دشمن (Enemy) باشد که ولینوو در سال 2014 ساخته بود. با این ‌حال، اثر از نظر بصری، چشم نواز جلوه می‌کند. با این تفاسیر، این فیلم بدون شک می‌تواند مخاطبان بیشتری را به سینما بکشاند و شاید تبدیل به پرمخاطب‌ترین اثر ولینوو تبدیل شود. ژانر علمی تخیلی، در چند سال اخیر به خوبی توانسته موفق ظاهر شود و با حضور آثاری همچون جاذبه (Gravity)، میان‌ستاره‌ای (Interstellar) و مریخی (The Martin)، می‌توان با قاطعیت گفت که مخاطبان و منتقدان از آثار خوب این سبک، با آغوش باز استقبال می‌کنند. به نظر می‌رسد که این فیلم هم بتواند راه آن‌ها را ادامه دهد و برفرض هم موفق نشود، بازهم دیدن این فیلم را پیشنهاد می‌کنیم، زیرا دنی ولینوو ثابت کرده که اگر تماشای فیلم‌هایش را از دست دهید، قطعا پیشمان خواهید شد.

fantastic-beasts-movie-poster-comic-con

جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها (Fantastic Beasts and Where to Find Them)

  • تاریخ اکران: 18 نوامبر (28 آبان)

آخرین باری که از افسانه بزرگ «پسر جادوگری که زندگی می‌کرد» چیزی در سینما دیدیم، به پنج سال پیش بازمی‌گردد که فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ بخش دوم (Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 2) اکران شد. حال، امسال یک کتاب نمایشنامه و همچنین یک نسخه فرعی از هری پاتر داریم، یعنی فیلم جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها. این فیلم قرار است ما را در دنیای سینمایی جادوگری خانم جی.کی. رولینگ (J.K. Rowling) به عقب بازگرداند و شاهد اتفاقی در دهه 1920، آن‌ هم در شهر نیویورک باشیم.

فیلم جانوران شگفت‌انگیز در مورد آمدن نیوت اسکمندر (Newton Scamander) و کیف پر جانوران شگفت‌انگیز او؛ به نیویورک دهه 1920 است. فیلم جدید، طرفداران را به ملاقات دنیای جادوگری آمریکایی می‌برد و شاهد نسخه آمریکایی هاگوارتز خواهیم بود. در کنار ردماین، در فیلم شاهد حضور بازیگرانی همچون کاترین واترسون (Katherine Waterston)، دن فاگلر (Dan Fogler)، ازرا میلر (Ezra Miller)، ران پرلمن (Ron Perlman)، جان ویت (Jon Voight) و کالین فرل (Colin Farrell) نیز خواهیم بود.

خبر خوب دیگر در مورد این فیلم این است که شرکت برادران وارنر (Warner Bros) اعلام کرده جانوران شگفت‌انگیز قرار است یک دنباله هم داشته باشد. در این دنباله شاهد بازگشت کارگردان؛ دیوید یتس (David Yates) خواهیم بود و فیلمنامه توسط خود رولینگ نوشته خواهد شد. همچنین تاریخ اکران فیلم نیز مشخص شد. دو سال دیگر در روز «16 نوامبر 2018» برابر با «25 آبان 1397».

ما از قبل می‌دانستیم که فیلم Fantastic Beasts قرار است تبدیل به یک تریلوژی شود؛ از آنجایی که رولینگ در یک توئیت اعلام کرده بود که برای سه فیلم برنامه‌ریزی کرده است. یتس همچنین خبر داد که رولینگ فیلمنامه قسمت دوم را نوشته و تکمیل کرده. قسمت دوم، نیوت اسکمندر (Newton Scamander) را در یک دوران بسیار سیاه قرار خواهد دارد. جایی که او و دیگر جادوگران باید بر سر وفاداری خود تصمیم بگیرند. با اینکه ادی ردماین (Eddie Redmayne) برای ایفای نقش اصلی بازخواهد گشت؛ اما استدیو هنوز بازیگران قسمت دوم را تأیید نکرده است.

به نظر می‌رسد که نباید این فیلم را در هیچ صورتی از دست بدهید. تماشای فیلمی از دنیای هری پاتر بدون شک غنیمت است و حالا که قرار است این نسخه فرعی تبدیل به سه‌گانه شود، طرفداران بیشتر از همیشه خوشحال به نظر می‌رسند. پس تاریخ 18 نوامبر (28 آبان) را حتما روی تقویم علامت بزنید تا فراموش‌تان نشود.

billy-lynns-long-halftime-walk-trailers-posters

پیاده ‌روی نیم‌روزی و طولانی بیلی لین (Billy Lynn’s Long Halftime Walk)

  • تاریخ اکران: 18 نوامبر (28 آبان)

آنگ لی (Ang Lee) یکی از کارگردانان مشهور جهانی محسوب می‌شود که به خاطر استعدادها و تطبیق پذیری‌اش، بدون شک مورد احترام بسیاری است. او همه نوع فیلمی ساخته است، از آثار برقهرمانی تا اقتباس رمان‌های جین آستین (Jane Austen) و آثار حماسی در مورد هنرهای رزمی. او در اثر جدیدش، تصمیم گرفته که یک ژانر دیگر را هم امتحان کند. فیلم پیاده ‌روی نیم‌روزی و طولانی بیلی لین، داستان جوانی ارتشی در جنگ عراق را روایت می‌کند. او که در یک تور پیروزی همراه با دیگر سربازان شرکت کرده و به شهرهای مختلف آمریکا سفر می‌کند، به زمان گذشته و روزهای جنگ‌اش فلش بک می‌زند. همانند فیلم قبلی آنگ لی، زندگی پای (Life of Pi) این فیلم هم از روی یک کتاب پرفروش اقتباس شده است (از روی کتابی از بن فاونتین) و ستاره آن یک بازیگر جدید است، جو آلوین (Joe Alwyn).

این فیلم همچنین، شباهت‌های دیگری هم با زندگی پای دارد، همانند آن اثر، سه بعدی (3D) فیلم‌برداری شده، آن‌ هم با 120 فریم در ثانیه، که یک احساس رئالیسم بصری شدید به مخاطب می‌دهد (کسانی که فیلم را دیده‌اند، ازعان داشتند که خصوصأ سکانس جنگ، عالی از کار در آمده است). با این همه، متاسفانه اکثر سینماها به این دلیل که مجهز به تکنولوژی‌های لازم برای پخش فیلم در 120 فریم در ثانیه نیستند، آن را در فریم معمولی پخش خواهند کرد، به همین دلیل شاید فیلم برای بسیاری مخاطبان، چندان متفاوت و خاص جلوه نکند. اما این همه چیز نیست، زیرا فیلم چیزهای مهم‌تری برای عرضه خواهد داشت.

در کنار جو آلوین که بازیگری تقریبا ناشناخته است، تیم بازیگران فیلم را ستارگان بزرگی تشکیل می‌دهند. در این فیلم شاهد هنرنمایی کریستین استیوارت (Kristen Stewart)، کریس تاکر (Chris Tucker)، وین دیزل (Vin Diesel)، استیو مارتین (Steve Martin)، بن پلت (Ben Platt)، تیم بلیک نلسون (Tim Blake Nelson) و گرت هدلاند (Garrett Hedlund) خواهیم بود.

allied-2016-trailers-posters

متفقین (Allied)

  • تاریخ اکران: 23 نوامبر (3 آذر)

کارگردان برنده اسکار و داستان‌گوی بی‌نظیر سینما، رابرت زمه کیس (Robert Zemeckis) که آثاری همچون فارست گامپ (Forrest Gump)، بازگشت به آینده (Back to the Future) و چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟ (Who Framed Roger Rabbit) را در کارنامه دارد، پس از بازگشت از دنیای انیمیشن، توانسته آثار خوب و باکیفیتی را تحویل دهد. پس از دهه 2000، که او به ساخت انیمیشن‌های موشن کپچر روی آورده بود، فیلم پرواز (Flight) را در سال 2012 و بند باز (The Walk) را در سال 2015 ساخت. حال، او امسال با فیلم متفقین، قصد دارد تا بازگشت شکوهمندی دیگری داشته باشد. این فیلم یک اثر درام تریلر در جنگ جهانی دوم است که دو بازیگر فوق العاده را در نقش‌های اصلی دارد، برد پیت (Brad Pitt) و ماریون کوتیارد (Marion Cotillard). آن‌ها نقش مأمورانی را بازی می‌کنند که وارد یک رابطه عاشقانه می‌شوند اما جنگ باعث ایجاد مشکلاتی بین آن‌ها می‌شود.

فیلم Allied توسط استیون نایت (Steven Knight) نوشته شده که موفقیت‌هایش بیشتر از شکست‌هایش بوده و آثاری همچون قول‌های شرقی (Eastern Promises)، لاک (Locke) و سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) را نوشته است. تا این لحظه، همچون دو اثر قبلی زمه کیس، هایپ و تبلیغات پیرامون فیلم (و حضورش در فصل جوایز) چندان پررنگ نبوده است. با این حال، دو اثر آخر زمه کیس آثار پخته و خوبی بوده‌اند که شاید او لزومی ندیده تا آن‌ها را وارد بازی جوایز کند، این مسئله می‌تواند برای اثر جدید این کارگردان بزرگ هم صادق باشد.

هر چه که هست، تماشای برد پیت و ماریون کوتیارد روی پرده جذابیت‌های خودش را دارد و ما پیشنهاد می‌کنیم که دیدن بازی‌های خوب این بازیگران کارکشته را در فیلمی از رابرت زمه کیس از دست ندهید.

disney-moana-poster-trailer

موآنا (Moana)

  • تاریخ اکران: 23 نوامبر (3 آذر)

سال 2016 تا همین‌جا هم یک سال بی‌نظیر برای شرکت دیزنی (Disney) بوده است و آن‌ را باید مدیون موفقیت‌های انفجاری انیمیشن زوتوپیا (Zootopia)، فیلم کتاب جنگل (The Jungle Book) و همچنین موفقیت‌های استدیوهای پیکسار (Pixar) و مارول (Marvel Studios) باشد. دومین اثر استدیوی انیمیشن والت دیزنی، انیمیشن موآنا است. این انیمیشن را کارگردانان علائدین (Aladdin) و پری دریایی کوچک (The Little Mermaid) ساخته‌اند و قرار است داستان یک راهیاب جوان و جویای نام را در سفری دریایی روایت کند. این اثر می‌تواند در کنار زوتوپیا قرار بگیرد و به یکی از بهترین انیمیشن‌های این استدیو تبدیل شود.

ران کلمنتز (Ron Clements) و جان ماسکر (John Musker) دو کارگردانی هستند که سکان هدایت این انیمیشن را برعهده دارند. همچنین فیلمنامه‌نویسان قدرتمندی همچون تایکا ویتیتی (Taika Waititi) و جرد بوش (Jared Bush) وظیفه نوشتن آن را برعهده داشته‌اند.

الی کاروالیو (Auli’i Cravalho) در نقش موآنا صداپیشگی می‌کند و در کنار او ستاره‌ای همچون دواین جانسون (Dwayne Johnson) در نقش نیمه خدا، مائوئی (Maui) حضور دارد. دیگر صداپیشگان معرفی شده‌ی انیمیشن Moana شامل این ستارگان می‌شود: ریچل هاوس (Rachel House) در نقش مادربزرگ طلا (Gramma Tala). نیکول شرزینگر (Nicole Scherzinger) در نقش مادر سینا (Mother Sina) و تمورا موریسون (Temuera Morrison) در نقش چیف تویی (Chief Tui).

در این انیمیشن همچنین صداپیشگانی از «اقیانوسیه» حضور دارند تا حال و هوای اوریجینال‌تری به اثر دهند. جان ماسکر در این مورد گفته است: « تیم صداپیشگی جمع شده برای این فیلم، فراتر از رویاهای دیوانه‌وار ماست… ما بسیار خوش‌شانس هستیم که چنین گروه بااستعدادی داریم، خصوصأ تعداد زیادی از اقیانوسیه که به شخصیت‌های این انیمیشن زندگی بخشیدند».

امیدواریم که انیمیشن Moana بتواند شادی و نشاط آثار گذشته‌ دیزنی را داشته باشد و یک بار دیگر بتوانیم مانند آثار اخیر شرکت، همچون رالف خراب‌کار (Wreck It Ralph) و زوتوپیا از آن لذت ببریم. هنگامی که این اثر اکران شد، خود طرفداران می‌توانند قضاوت کنند، اما پیشنهاد می‌کنیم که تماشای آن را از دست ندهید، حضور راک و حضور تیم سازنده‌ باتجربه‌ شرکت دیزنی کافی است تا این انیمیشن به اثری تبدیل شود که «حتما باید دید».

la-la-land-2016-trailers-posters1

لا لا لند (La La Land)

  • تاریخ اکران: 2 دسامبر (12 آذر)

دیمین شزل (Damien Chazelle) با فیلم شلاق (Whiplash) هم اسکار برد و هم خودش را به عنوان یک فیلم‌ساز مستعد، معرفی کرد. او در فیلم شلاق، به بررسی بخش سیاه ایجاد کردن جاه‌طلبی خلاقانه به وسیله یک موزیسین جوان پرداخت. حال، او در فیلم جدید‌اش، لا لا لند، یکی سری از عناصر فیلم قبلی‌اش را قرض گرفته اما به جای تعلیق، رومانس و عشق را جایگزین کرده است. این فیلم یک اثر موزیکال فوق العاده به نظر می‌رسد و اما استون (Emma Stone) و رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) را در نقش‌های اصلی دارد، یک بازیگر زن و یک پیانسیت که عاشق یکدیگر می‌شوند.

تلفیق اتمسفر رویایی فیلم La La Land با شیمی قدرتمند اما استون و رایان گاسلینگ، باعث شده که فیلم به کنار، حتی تریلرهای آن هم جذاب و هیجان انگیز به نظر برسد. همچنین فراموش نکنید که این فیلم قرار بود در ماه جولای 2016 اکران شود اما شرکت لاینزگیت (Lionsgate) تصمیم گرفت تا آن را در قلب فصل جوایز اکران کند که نشان می‌دهد آن‌ها اعتماد کاملی به این فیلم دارند. به نظر می‌رسد که لا لا لند بتواند به اندازه هایپ‌اش و انتظاراتی که از آن وجود آمده، ظاهر شود.

هر چه که باشد، پیشنهاد می‌کنیم این فیلم رومانتیک را تماشا کنید و از هنر بازیگری و موسیقی آن لذت ببرید.

rogue-one-poster1

روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان (Rogue One: A Star Wars Story)

  • تاریخ اکران: 16 دسامبر (26 آذر)

قبل از ورود به سال 2016، برای بسیاری از سینمادوستان، شاید فیلم روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان، مورد انتظارترین فیلم امسال محسوب می‌شد، هنوز هم با توجه به علاقه شدید مردم و جواب مثبتی که به تصاویر، تریلرها و تبلیغات فیلم داده‌اند، می‌توان با قاطعیت گفت که جزو مورد انتظارترین هاست. این فیلم داستان مبارزان جبهه مقاومت را روایت می‌کند که با یکدیگر متحد شده‌اند تا نقشه‌های دارت ویدر (Darth Vader) مخوف را به سرقت ببرند. فلیسیتی جونز (Felicity Jones) در نقش جین ارسو (Jyn Erso) رهبری گروه را برعهده دارد و مدس میکلسن (Mads Mikklesen) در نقش گلن ارسو (Galen Erso) نقش پدر او را بازی می‎‌کند. دیگر اعضای گروه: دیگو لونا (Diego Luna) در نقش کاپیتان کسین اندر (Captain Cassian Andor)، دانی ین (Donnie Yen) در نقش مبارز نابینا، ژیانگ ون (Jiang Wen) در نقش بهترین دوست او، ریز احمد (Riz Ahmed) در نقش خلبان بودی روک (Bodhi Rook)، به همراه فورست ویتاکر (Forest Whitaker) در نقش ساو گررا (Saw Gerrera) (این شخصیت اولین بار در جنگ ستارگان: جنگ کلون‌ها معرفی شده) و در انتها بن مندلسون (Ben Mendelsohn) در نقش شخصیت منفی داستان، آدمیرال امپراتوری، جناب اورسن کرنیک» (Orson Krennic).

حتما می‌دانید که سرانجام، حضور مرد بزرگ و افسانه‌ای مجموعه «جنگ ستارگان»، جناب «دارت ویدر» در این فیلم تأیید شده است. ما تاکنون دارت ویدرهای زیادی داشته‌ایم، چه در بازی‌ها و چه در انیمیشن‌ها، اما وقتی قصد ساخت فیلم جنگ ستارگان را دارید، تنها صداپیشه واقعی دارت ویدر می‌تواند روی او حرف بزند: آقای جیمز ارل جونز (James Earl Jones)، در نتیجه بسیار خوش حال کننده است که او را بازگردانده‌اند. البته نباید انتظار جملات طولانی و زیاد داشته باشید، کتلین کندی (Lucasfilm) رئیس استدیوی لوکاس فیلم (Lucasfilm) به مجله EW گفته است که حضور ویدر در فیلم بسیار کوتاه خواهد بود: «او (ویدر) در فیلم حضور کوتاهی خواهد داشت اما در یک لحظه کلیدی و استراتژیک، حضور او بسیار مهم و ترسناک خواهد بود».

ما همچنین امیدواریم که فیلم‌برداری دوباره بعضی از سکانس‌های فیلم به ضرر آن تمام نشده باشد. حتما به یاد دارید که مدیران دیزنی «از فیلم راضی نبودند» و برای فیلم روگ وان، در ماه جولای، چهار هفته فیلمبرداری دوباره آن هم از نوع گران قیمت‌اش انجام شد. اتفاقی که باعث شد بسیاری از طرفداران وحشت‌زده شوند! اما جای نگرانی نیست، همیشه برای یک فیلم بزرگ از آغاز کار تولید تا آخرین مرحله و تدوین نهایی، تغییرات کوچک و بزرگ انجام می‌شود و برای این سبک فیلم‌ها، این مسئله یک اتفاق معمول است. این فیلم‌برداری‌های دوباره دلیل نمی‌شود که اعتمادمان نسبت به کارگردان، کرث ادواردز (Gareth Edwards) را از دست بدهیم. فراموش نکنید که او فیلم‌های خوش‌ساختی مانند گودزیلا (Godzilla) و همچنین هیولاها (Monsters) را در کارنامه دارد. شاید همه کنجکاو باشند که این فیلم‌برداری‌های پرخرج شامل چه چیزهایی هستند، اما شاید این به این معنا باشد که کمی بیشتر از دارت ویدر در فیلم ببینیم. اتفاقی که برای طرفداران پروپاقرص مجموعه دست کمی از آرزو ندارد.

فیلم Rogue One: A Star Wars Story چه خوب باشد و چه بد، یک اثر جنگ ستارگانی است و باید آن را تماشا کرد. پس اگر طرفدار این مجموعه تاریخ‌ساز هستید یا به ژانر علمی و تخیلی علاقه دارید، حتما به سراغ‌اش بروید. البته اگر هم فراموش‌تان شد، نگران نباشید، این فیلم در هنگام اکران، آن‌قدر سر و صدا خواهد کرد و همه چیز را بهم خواهد ریخت که بدون شک از آمدن‌اش خبردار خواهید شد.

assassins-creed-2016-movie-poster

کیش یک آدم‌کش (Assassin’s Creed)

  • تاریخ اکران: 21 دسامبر (1 دی)

فیلم وارکرفت (Warcraft) آمد و رفت و با اینکه فیلم دوکن جونز (Ducan Jones) نتوانست طلسم فیلم‌‎های اقتباسی از بازی‌های ویدئویی را بشکند اما توانست یک موفقیت تجاری مناسب داشته باشد. حال نوبت به فیلم کیش یک آدم‌کش رسیده است که بتواند هم نظر منتقدان را جلب و هم باکس آفیس را منفجر کند. این فیلم همچنین اولین اثر سینمایی شرکت یوبی سافت (Ubisoft Motion Pictures) محسوب می‌شود. فیلم، داستان یک زندانی اعدامی به نام کالوم لنچ (Callum Lynch) را روایت می‌کند که به ظاهر «اعدام شده» اما در واقع توسط شرکت آبسترگو (Abstergo) نجات پیدا کرده تا در پروژه‌ انیموس (Animus) حضور پیدا کند. خانم محقق، سوفیا ریکین (Sophia Rikkin) با بازی ماریون کوتیار فرانسوی) به کالوم اطمینان می‌دهد که وقتی از خواب بیدار شد، او برای کمک کردن آنجاست اما این بدین معناست که کالوم باید به انیموس وصل شود (البته این انیموس با آنچه که در بازی دیده‌ایم کمی فرق دارد و شبیه به یک بازوی مکانیکی بزرگ می‌باشد اما کارکرد آن یکسان است و کالوم به وسیله‌ آن خواهد توانست به خاطرات جد بزرگوارش آگیلار (Aguilar) دست پیدا کند و دوباره آن‌ها را زندگی و تجربه کند. در حالی که سوفیا فکر می‌کند واقعا دارد کمک می‌کند و تحقیقات‌اش راجع به اساسین‌ها را پیش می برد، پدرش آلن ریکین (Alan Rikkin) (با بازی جرمی آیرونز) رئیس تمپلار (Templar) قرن 21 شرکت آبسترگو، یک نقشه شیطانی برای مموری‌ها و خاطرات کشیده است. به نظر می‌‎رسد دوران «تفتیش عقاید اسپانیایی» آخرین باری بوده که آگیلار توانسته با شیء بسیار معروفی به نام «آرتیفکت و ریکین» (The Artefact & Rikkin) تماس پیدا کند و حالا در زمان حال، ریکین مثل شوالیه های معبد در قرن پانزدهم این شیء را برای خودش می خواهد.

مایکل فسبندر (Michael Fassbender) بازیگر فیلم‌های مردان ایکس: آپوکالیپس (X-Men: Apocalypse) و مکبث (Macbeth) نقش اصلی را بازی‌‎ می‌کند و در کنار او بازیگرانی همچون ماریون کوتیار (Marion Cotillard)، مایکل کی. ویلیامز (Michael K. Williams)، جرمی آیرونز (Jeremy Irons) و برندان گلیسون (Brendan Gleeson) حضور دارند. جاستین کرزل (Justin Kurrzel) که قبلا با فاسبندر و کوتیار در فیلم مکبث کار کرده بود، کارگردانی این اثر را برعهده دارد.

افرادی که ساخت فیلم را از نزدیک مشاهده کرده‌اند بر این باورند که جاستین کرزل قصد دارد همه چیز را تا حد ممکن واقع‎گرایانه بسازد. با دیدن تریلر فیلم و وجود سکانس های مبارزات تن به تن و دویدن‌های مخصوص سری، چیزی که ما دیدیم قطعا Assassin’s Creed بود، اما تمرکز اصلی فیلم روی داستان‌اش است و همین باعث می‌شود که این بازی به عنوان فیلم هم کارآمد باشد.

آیا این فیلم می‌تواند طلسم را بشکند و تبدیل به بهترین فیلم اقتباسی از بازی‌ها شود؟ شاید آری، شاید هم خیر اما فعلا، بیاید و این تفکر که این نوع فیلم‌ها بد هستند را کنار بگذاریم و به تماشای فیلم بنشینیم. کیش یک آدم‌کش هرچه که باشد، بواسطه تیم بازیگری و سازندگان‌اش قطعا ارزش دیدن دارد و اگر از طرفداران مجموعه بازی هستید، قطعا شما هم دلتان می‌خواهد تا این فیلم جذاب را مشاهده کنید، پس حتما حواستان به آمدن آن باشد.

در ضمن اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی از فیلم بدست بیاورید، به مقاله «هر آنچه که باید از فیلم Assassin’s Creed بدانید» مراجعه کنید.

passengers-2016-chris-pratt-jennifer-lawrence

مسافران (Passengers)

  • تاریخ اکران: 21 دسامبر (1 دی)

فیلم مسافران تنها فیلم لیست است که هنوز تریلر رسمی آن منتشر نشده است، اما با یک نگاه سطحی به فیلم هم می‌توانید متوجه شوید که چگونه فیلمی رو به رو هستیم. این فیلم دو ستاره پرطرفدار این روزهای هالیوود را در نقش‌های اصلی دارد، جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence) و کریس پرت (Chris Pratt). مورتن تیلدم (که برای فیلم بازی تقلید، نامزد اسکار شد) این فیلم را براساس فیلم‌نامه‌ای از جان اسپتز (Jon Spaihts) ساخته است. فیلم‌نامه‌‎ی جان اسپتز برای سال‌ها در هالیوود دست به دست می‌شد و یک‌بار قرار بود که کیانو ریوز (Keanu Reeves) و ریچل مک آدامز (Rachel McAdams) در آن بازی کنند، اما سرانجام قرعه به نام پرت و لارنس افتاد و چه اتفاقی بهتر از این؟

تیلدم همچنین در توصیف فیلم گفته است: «شما خواهید خندید و اشک خواهید ریخت، نفس‌هایتان را حبس خواهید کرد و هیجان‌زده خواهید شد. این فیلم شما را بارها خواهد خنداند. می‌خواستیم یک فیلم سرگرم‌ کننده داشته باشیم و اگر کریس و جنیفر را داشته باشید، امکان ندارد چنین فیلمی نداشته باشید. آن‌ها ایده‌های زیادی در زمان فیلم‌برداری دادند و بسیار هم بامزه هستند. در این روزها که همه چیز شده بازسازی و دنباله، براین باورم که تماشای یک داستان کاملأ اورجینال با دو تا از بهترین ستارگان سینمای جهان، حس و حال خوبی خواهد داشت».

خلاصه داستان فیلم این گونه است، جیم پریستون (Jim Presto) و ارورا دان (Aurora Dunn) به خوابی عمیق و چند ساله فرو رفته‌اند تا سفینه‌شان به یک کلونی جدید برسد اما 90 سال زودتر از موعد مشخص شده، بیدار می‌شوند و در ادامه اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد… بد به نظر نمی‌رسد مگر نه؟ این فیلم که با بودجه 120 میلیون دلاری ساخته شده، قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

با این تفاسیر، فیلم Passengers پتانسیل کافی را دارد که تبدیل به فیلم مورد علاقه مخاطبان‌اش شود. این روزها فیلم‌های سفرفضایی جذاب‌تر از همیشه هستند، پس از دیدن فیلم جاذبه، میان ستاره‌ای و مریخی، امیدواریم که از این سبک فیلم‌ها خسته نشده باشید چون مسافران می‌تواند به اندازه آن‌ها سرگرم کننده باشد و چه کسی می‌داند؟ شاید یکی از بهترین‌های این ژانر شد.

inferno-movie-2016-tom-hanks

فیلم‌های دیگری که نباید آن‌ها را فراموش کنید:

  • ملکه کت وی (Queen of Katwe) / تاریخ اکران: 23 سپتامبر (2 مهر)

این فیلم براساس یک داستان واقعی ساخته شده است، یک درام الهام بخش که توسط کارگردان تحسین شده، میرا نیر ((Mira Nair) کارگردانی شده است. در این فیلم، بازیگرانی همچون دیوید ایلوو (David Oyelowo) و بازیگر برنده اسکار، لوپیتا نیونگو (Lupita Nyong’o) حضور دارند. ملکه کت وی شاید فروش خوبی نکند یا در فصل جوایز قدرتمند ظاهر نشود اما حداقل روی کاغذ، این پتانسیل را دارد تا به موفقیت خوبی برسد.

  • دیپ‌واتر هاریزون (Deepwater Horizon) / تاریخ اکران: 30 سپتامبر (9 مهر)

کارگردان فیلم تنها بازمانده (Lone Survivor) و بازیگر، مارک والبرگ (Mark Wahlberg) یکبار دیگر متحد شده‌اند تا یک اثر تعلیق آمیز، بر اساس واقعیت و یک تریلر دراماتیک را بسازند. در این فیلم بازیگران دیگری همچون کرت راسل (Kurt Russell)، جان مالکوویچ (John Malkovich)، جینا رودریگز (Gina Rodriguez) و کیت هادسن (Kate Hudson) حضور دارند. تنها سوالی که وجود دارد این است، آیا مخاطبان به دیدن یک داستان واقعی که حالا برای سینما داراماتیک شده، علاقه‌ای دارند؟ باید منتظر ماند و دید. هر چه که هست، تیم بازیگری فیلم به شدت خودنمایی می‌کند.

  • دوزخ (Inferno) / تاریخ اکران: 28 اکتبر (7 آبان)

کارگردان ران هاوارد (Ron Howard) و بازیگر تام هنکس (Tom Hank) تاکنون دو ماجراجویی از دکتر رابرت لنگدون (Robert Langdon) را به سینما آورده‌اند: کد داوینچی (The Da Vinci Code) و فرشتگان و شیاطین (Angels & Demons). هر دو فیلم موفقیت‌های تجاری بزرگی بودند و توانستند مخاطبین زیادی را به سوی خودشان جذب کنند. با این حال، ساخت قسمت جدید، هفت سال طول کشید، آیا طرفداران پس از این همه سال، هنوز به این مجموعه اهمیت می‌دهند تا آن را تماشا کنند؟ آیا فیلم دوزخ موفق خواهد بود؟ باید منتظر ماند و دید. هر چه که باشد، تام هنکس مانند همیشه، دیدنی است.

  • سانتای بد 2 (Bad Santa 2) / تاریخ اکران: 23 نوامبر (3 آذر)

طرفداران کمدی پرطرفدار «بابانوئل بد» که در سال 2003 به اکران درآمد، این شانس را پیدا کرده‌اند که امسال قسمت دوم آن را مشاهده کنند. دنباله این فیلم توسط مارک واترز (Mark Waters) ساخته شده و بیلی باب تورنتون (Billy Bob Thornton) بعد از سال‌ها، به این نقش بازگشته تا ما را بخنداند. براساس چیزهایی که تاکنون مشاهده کرده‌ایم به نظر می‌رسد که تورنتون در نقش ویلی تی. سوک (Willie T. Soke) و همکارش، مارکوس (Marcus) با بازی (Tony Cox) قرار است خیلی دیوانه‌وارتر و بدتر از قسمت اول ظاهر شوند. با توجه به چیزهایی که تاکنون از این فیلم منتشر شده، انتظارات بسیار بالاست و باید دید که آیا فیلم در ایام تعطیلات، می‌تواند موفق ظاهر شود و طرفداران را راضی کند یا خیر. اما تا اینجا می‌توانیم بگوییم که فیلم Bad Santa 2 در شوخی‌هایش، از قسمت اول هم پیشی گرفته است. قسمت اول این فیلم را تری زویگواف (Terry Zwigoff) کارگردانی کرده بود و با بودجه 23 میلیون دلاری، توانست 76 میلیون دلار بدست بیاورد. در آن فیلم، برنی مک (Bernie Mac) فقید هم نقش داشت که متاسفانه در فیلم جدید حضور ندارد و جایش خالی خواهد بود. این فیلم را به طرفداران ژانر کمدی توصیه می‌کنیم و بدون شک با تماشای آن، بارها خواهید خندید.

  • آواز (Sing) / تاریخ اکران: 21 دسامبر (1 دی)

بعد از موفقیت دیوانه‌وار انیمیشن زندگی مخفیانه حیوانات خانگی (The Secret Life of Pet)، استدیوی ایلومینیشن (Illumination Entertainment) می‌تواند با دومین اثر اوریجنال‌اش در سال 2016، تاریخ‌ساز شود. آیا آن‌ها می‌توانند با انیمیشن Sing این کار را انجام دهند؟ این اثر در واقع یک مسابقه موسیقی با حضور حیوانات است. داستان که پتانسیل دارد، اما اگر از این داستان خوشتان نمی‌آید، بهتر است نگاهی به صداپیشگان بیاندازید: متیو مک کانهی (Matthew McConaughey)، ریس ویترسپون (Reese Witherspoon)، سث مک فرلین (Seth MacFarlane)، اسکارت جوهانسون (Scarlett Johansson)، جان سی. رایلی (John C. Reilly)، توری کلی (Tori Kelly) و نیک کرول (Nick Kroll)، با حضور این بازیگران، شاید شما هم کنجکاو شوید که نگاهی به آن بیاندازید. همه چیز برای به موفقیت رسیدن این انیمیشن، آماده است. پس اگر عاشق انیمیشن‌ هستید، آواز احتمالأ می‌تواند شما را راضی کند.

نظر شما در مورد فیلم‌های فصل پاییز سال 2016 چیست؟ منتظر کدام یک از این فیلم ها هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز