baznashr

IBM از هوش مصنوعی مشابه مغز انسان برای تکنولوژی خود بهره می برد

on .

IBM از هوش مصنوعی مشابه مغز انسان برای تکنولوژی خود بهره می برد

از زمانی که یکی از مدیران شرکت HP به IBM پیوسته بود، صحبتی از Numenta مطرح نشده و اخبارهای زیادی پیرامون آن منتشر نشده بود. حال کمپانی دیگر روال این تکنولوژی را در پیش گرفته است؛ IBM ساز و کار خود را بر روی Numenta شروع کرده و با استفاده از آن به تحلیل اطلاعات آن می پردازد. این تکنولوژی بیشتر شبیه به هوش مصنوعی مغز انسان عمل می‌کند.

طبق آخرین اخبار، شرکت IBM در حال کار بر روی تکنولوژی Numenta است، این تکنولوژی از لحاظ ساختار و الگوریتم شباهت زیادی به هوش مصنوعی انسان دارد. بر اساس Technology Review دانشگاه MIT، اخیرا کمپانی IBM فعالیت‌های خود را بر روی الگوریتم‌های Numenta شروع کرده و قرار است با استفاده از آن‌ها به تحلیل اطلاعات‌های ویژه بپردازد. به عنوان مثال این اطلاعات ویژه و خاص شامل تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای از مزارع و زمین‌های کشاورزی و مشاهده‌ی عملکرد تجهیزات مرتبط است. شرکت IBM علاقه‌ی زیادی به Numenta نشان داده زیرا این فناوری بیشتر مشابه مغز انسان است تا یک هوش مصنوعی. وینفرید ویلک یکی از محققان IBM، تیم ۱۰۰ نفره‌ی جدید از این شرکت را برای مورد بررسی قرار دادن الگوریتم‌های تکنولوژی Numenta مدیریت می‌کند. همچنین پیش از این وینفرید ویلک در ماه فوریه در چندین کنفرانس مرتبط با این تکنولوژی شرکت کرده بود.

وینفرید ویلک به تکنولوژی Numenta به دلیل نزدیک‌تر بودن به واقعیت بیولوژیکی تا دیگر نرم افزارهای یادگیرنده ماشینی علاقه‌ی بیشتری نشان می‌دهد؛ می‌توان گفت نرم افزار Numenta از رقبای خود به مراتب بیشتر طبیعی‌تر و بهتر عمل می‌کند. نتیجه‌ی استفاده از الگوریتم‌های این تکنولوژی، تولید نرم افزارهای هوشمند‌تر بیشتر خواهد بود. شاید Numenta هنوز نظر شرکت‌های بزرگی را جلب نکرده اما افراد بسیاری نظرات خوبی درباره‌ی آن دارند. گری مارکوس پروفسور در دانشگاه نیویورک و نویسنده‌ی مقاله‌ای در یک استارت‌آپ، به سایت Tech Review اعلام کرده که علاوه بر اینکه این تکنولوژی شباهت زیادی با مغز انسان دارد، می‌توان آن را به مراتب ساده‌تر هم کرد. هنوز تکنولوژی‌های آینده‌ی IBM که با Numenta توسعه خواهند شد مشخص نیست، اما این نکته کاملا واضح است که این تکنولوژی پیشرفت‌های بسیاری را برای این شرکت رقم خواهد زد.

لینک منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز