baznashr

گیم‌شات: هر آنچه که باید درمورد دموی بازی Resident Evil 7 بدانید

on .

آنچه که در ادامه می‌خوانید مقاله ترجمه شده‌ای از تجربیات یکی از منتقدان درمورد دموی بازی Resident Evil 7  است. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیم‌شات در ادامه این مطلب همراه باشید.

حقیقتش را بخواهید از نمایش پخش شده از بازی Resident Evil 7 در نمایشگاه E3 امسال بسیار راضی بودم، بنابراین به محض اینکه دموی آن برای دانلود در دسترس قرار گرفت، آن را دانلود کردم. هرچند قبل از انجام دادن دموی آن، اطلاعات زیادی از دمو در اینترنت کسب کرده بودم، اما باز هم تجربه جنبه‌های مختلف آن بسیار لذت بخش بود. باوجود اینکه از نمایش بازی در نمایشگاه E3 لذت بردم، اما تجربه این دمو در نمایشگاه با یک مشکل همراه بود.

این مشکل چیزی نبود جز هدست واقعیت مجازی پلی استیشن! اشتباه نکنید. پلی استیشن وی آر دستگاه فوق العاده‌ای است و لحظات شگفت انگیزی را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد، اما تجربه دموی بازی Resident Evil 7 با این هدست، باعث شد که حالت تهوع به من دست بدهد.

دقیقا نمی‌دانم که چه چیزی باعث به وجود آمدن این حس در من شده بود. شاید سبک واقعی بازی که با رزولوشن پایین پلی استیشن وی آر ترکیب شده بود، یا تاریک بودن فضای بازی، و یا حساسیت زیاد هدست به حرکات سر و چرخش‌های زیاد دوربین (هرچند در بازی‌های دیگر این مشکل برای من وجود نداشت)، اما هر چه که بود؛ چیزی در مورد تجربه دموی بازی با پلی استیشن وی آر وجود  داشت که باعث شد حالت تهوع بگیرم. بعد از تجربه دموی بازی Resident Evil 7  برای مدتی در بخش VIP شرکت کپ کام ایستادم تا به حالت اول برگردم، ولی اگر از حق نگذریم، تجربه دمو واقعا خوب بود.

بازی Resident Evil 7

در نمایشگاه گیمزکام موفق به تجربه بخش دیگری از بازی که Lantern داشت، شدم و جالب است بدانید که این‌بار روی تلویزیون‌های عادی اجرا می‌شد و من بابت این قضیه واقعا خوشحال شدم. هرچند این دمو نیز به سوالات زیاد طرفداران پاسخ نداد، اما باری دیگر مشخص کرد که تا چه حد بازی Resident Evil 7 در القای ترس‌های روحی روانی می‌تواند موفق باشد.

گیم پلی بازی از طریق فیلم‌ها و محتواهای پیدا شده در بازی پیشرفت می‌کند و حس و حال تماشای یک فیلم ترسناک را به بازیکنان منتقل می‌کند.

تجربه دومین دموی منتشر شده، شبیه به اولین دمو است و به نظر می‌رسد در بازی نهایی نیز شاهد اینگونه محتواها به عنوان آیتم‌های قابل جمع آوری باشیم. در دموی بازی ممکن است که نواری را پیدا کنید و هنگامی که نوار را در پلیر قرار می‌دهید، باید به باز کردن محتوای موجود در نوار بپردازید. شخصیت موجود در این نوار میا نام داشته و در یک خانه مرموز به دنبال چیزی می‌گردد.

اولین بازی از مجموعه Resident Evil به صورت کاملا مشخصی از مجموعه Romero’s Dawn of the Dead الهام گرفته بود و در سال 1996 منتشر شد. همچنین الهاماتی که سازندگان بازی Resident Evil 7  از دموی PT گرفته‌اند نیز بر کسی پوشیده نیست.

بازی فقط یک دستورالعمل را به بازیکنان یاد می‌دهد و آن این است که فرار کنند و گیر نیفتند. بعد از این دستورالعمل شما وارد بازی و خانه مروموزی شده و باید از پیرزن دیوانه‌ای که قصد جان شما را دارد دوری کنید.

بازی Resident Evil 7

همانطور که در اولین دمو از بازی Resident Evil 7 مشاهده کردیم، در دموی دوم نیز مبارزاتی وجود ندارند. زامبی هم در دموی نمایش داده شده مشاهده نشده است و تا اینجای کار این بازی بیشتر به یک فیلم اسلشر شباهت دارد تا یک بازی زامبی کشی، هرچند مطمئنا در آینده اتفاقات زیادی ممکن است در بازی رخ بدهد. اگر پیرزن موجود در بازی به وسیله فانوسش شما را پیدا کند، خواهید مرد. هیچ وسیله دفاعی در اختیار ندارید و دیر یا زود پیرزن را در حال جیغ کشیدن در بالای سر خود پیدا خواهید کرد.

رویارویی با پیرزن مورد نظر می‌تواند لحظات فراموش نشدنی(!) را برای شما رقم بزند.  فرض کنید در حال گذشتن از راهرو هستید و از سوسو زدن نور و شنیدن رجزخوانی‌های پیرزن متوجه می‌شوید که به شما نزدیک شده است و مجبور هستید تا دنبال جایی برای پنهان شدن بگردید. اگر بمیرید، مجبور هستید تا از اول بازی را شروع کنید.

بازی مرموز قایم باشک موجود در دمو واقعا جالب از آب درآمده است و حس تنش خاصی را در بازیکن ایجاد می‌کند. با اینکه در کیوسک کپ‌کام و در شلوغی جمعیت تمرکز درستی روی بازی نداشتم و یکی از کارمندان داشت من را راهنمایی می‌کرد، اما فقط یک بار در طول بازی مرگ را تجربه کردم که ظاهرا رکورد خوبی به حساب می‌آید.

بعد از قایم باشک بازی، به اولین معمای بازی می‌رسیم که در آن باید به وسیله یک پروژکتور و یک شی خاص سایه مخصوصی را روی دیوار ایجاد کنیم و در مخفی را باز کنیم. این معما خاطرات Resident Evilهای اولیه روی پلی استیشن 1 را برای من زنده کرد. امیدواریم که در بازی نهایی نیز شاهد چنین معماهای منطقی باشیم.

این یک Resident Evil کاملا متفاوت است، اما باز هم دوستش داریم. این بازی برخلاف گذشته کند است و لازم است تا از یک شیوه خاص برای پیشروی در بازی استفاده کنیم. جدای از این‌ها دارای چنان حس ترسی است که حتی در بازی‌های اولیه این مجموعه نیز احساس نکرده‌ایم.

جالب است بدانید که هیچ چیز غیر منطقی درمورد پیرزن فانوس به دست وجود ندارد. او فقط یک دیوانه است، اما از بسیاری از زامبی‌ها و دشمنانی که داخل خانه‌ها از عینک آفتابی استفاده می‌کنند، ترسناک‌تر به نظر می‌رسد.

بازی Resident Evil 7

شاید صحنه دستگیر شدن و مردن روی کاغذ برای خوانندگان کمی غیر عادی و پیش پا افتاده جلوه کند و شاید در بازی نهایی شاهد چنین صحنه‌هایی نباشیم، اما در این دمو واقعا این صحنه‌ها خوب از کار درآمده‌اند و پیش پا افتاده به نظر نمی‌رسند. در دموی 10 دقیقه‌ای بازی همیشه باید پشت صندوق‌ها و اشیای دیگر پنهان شوید و سعی کنید تا از یک قاتل فانوس به دست که قصد دارد شما را شکار کند، پنهان شوید، اما همین عوامل هستند که لحظات هیجان انگیزی را در بازی ایجاد می‌کنند.

همه سوالاتی که از نمایشگاه E3 در ذهن داشتید هنوز هم بی‌جواب باقی مانده‌اند. اخیرا سایت رتبه بندی ESRB در توضیح این بازی نوشت که هسته اصلی این بازی با مبارزاتی در مقابل موجودات جهش یافته‌ای ادغام شده است که برای از بین بردن آن‌ها باید از سلاح‌هایی مانند اره برقی و غیره استفاده کنید. همچنین کارمندان شرکت کپ کام اعلام کرده‌اند که این بازی ادامه‌ای بر قسمت‌های قبلی این مجموعه خواهد بود و نباید به چشم یک ریبوت به آن نگاه کرد. از همین الان نسبت به ارتباط موجود بین قسمت قبلی این مجموعه که یک عنوان زامبی محور بود، با این قسمت که بیشتر شبیه به فیلم‌های ترسناک اسلشر شده است، هیجان زده هستیم. هنوز نمی‌توان به طور قطعی موفقیت بازی Resident Evil 7 را تضمین کرد، اما به نظر می‌رسد که تا الان توانسته است به خوبی انتظارات را برآورده سازد.

نظر شما در رابطه با اطلاعاتی که تاکنون از بازی Resident Evil 7 منتشر شده است چیست؟
 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز