baznashr

گیم‌شات: فیلم نفس نکش به صدرنشینی ادامه داد

on .

پایان هفته‌ «روز کارگر» تابستان 2016 چندان برای سینماهای آمریکا پررونق نبود، اما با این حال نمی‌توان گفت همه ناامیدکننده ظاهر شدند. با اینکه دو اکران جدید این هفته، فیلم نور بین اقیانوس‌ها (The Light Between Oceans) و مورگان (Morgan) شکست خوردند و نتوانستند تاثیری در فروش آخر هفته داشته باشند، فیلم ترسناک / تریلر شرکت سونی (Sony)، نقش نکش (Don’t Breathe) تبدیل به دومین فیلم ژانر ترسناک شد که از سال 2014، توانسته برای دو هفته پیاپی، جایگاه اول باکس آفیس را بدست بیاورد. بعلاوه، فیلم مامان‌های بد (Bad Moms) توانست از مرز 100 میلیون دلار عبور کند و جوخه انتحار (Suicide Squad) به زودی از مرز 300 میلیون دلار عبور خواهد کرد. انیمیشن زندگی مخفیانه حیوانات خانگی (The Secret Life of Pets) کمی در لیست پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ بالا رفت و انیمیشن در جستجوی دوری (Finding Dory) به پیشروی‌اش ادامه داد. در ادامه با تحلیل کامل باکس آفیس، گیم‌شات را همراهی فرمایید.

  گیم‌شات: فیلم نفس نکش به صدرنشینی ادامه داد

فیلم نفس نکش از شرکت اسکرین جمز (Screen Gems)، با میانگین فروش 15.7 میلیون دلار از سه روز، توانست برای دومین هفته متوالی صدر جدول را برای خودش کند. این فیلم تنها 41 درصد اُفت فروش تجربه کرد و حالا فروش کلی‌اش پس از 10 روز، به 51 میلیون دلار رسیده است. این فیلم که بودجه 10 میلیون دلاری دارد، احتمالأ تا پایان روز دوشنبه، 3.7 میلیون دلار دیگر خواهد فروخت تا فروش 4 روزه‌اش را به 20 میلیون دلار برساند و به مرز 55 میلیون دلار برسد.

فیلم جوخه انتحار در پنجمین هفته اکران‌اش، 18 درصد اُفت فروش داشت و با میانگین فروش 10 میلیون دلار، در جایگاه دوم قرار گرفت. این فیلم تا پایان روز دوشنبه، 3 میلیون دلار دیگر کسب خواهد کرد و فروش کلی‌اش را به 300 میلیون دلار خواهد رساند. با عبور از این نقطه، جوخه انتحار تبدیل به هشتمین فیلم سال 2016 خواهد شد که از این مرز عبور می‌کند و تبدیل به پانزدهمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ خواهد شد، جلوتر از فیلم مرد فولادین (Man of Steel) که 291 میلیون دلار فروخته بود.

در بازار بین‌ المللی، جوخه انتحار 11.8 میلیون دلار از 65 کشور بدست آورد تا فروش جهانی‌اش را به 375 میلیون دلار و فروش کلی‌اش را به 672.9 میلیون دلار برساند. این فیلم هفته آینده در کشور ژاپن هم به اکران در خواهد آمد.

گیم‌شات: فیلم نفس نکش به صدرنشینی ادامه داد

دو فیلم خانوادگی، توانستند جایگاه سوم و چهارم را بدست بیاورند. فیلم اژدهای پیت (Pete’s Dragon) با 13 درصد اُفت فروش در چهارمین هفته اکران‌اش و با میانگین فروش 6.47 میلیون دلار سوم شد. انیمیشن کوبو و دو تار (Kubo and the Two Strings) هم با اُفت فروش مناسب 17.6 درصدی، 6.46 میلیون دلار فروخت تا در جایگاه چهارم قرار بگیرد. انیمیشن بزرگسالانه شرکت سونی، پارتی سوسیس (Sausage Party) با میانگین فروش 5.3 میلیون دلاری در رتبه پنجم جای گرفت و فروش کلی‌اش را به 88.4 میلیون دلار رساند.

گیم‌شات: فیلم نفس نکش به صدرنشینی ادامه داد

جایگاه ششم، جایی است که اولین اکران تازه این هفته را پیدا می‌کنید، یعنی فیلم نور بین اقیانوس‌ها ، اکران جدید دیزنی و دریم ورکس (Dreamworks). با میانگین فروش 4.9 میلیون دلار از سه روز و 1500 سینما، فیلم نور بین اقیانوس‌ها از انتظارات، بسیار پایین‌تر ظاهر شد. فیلم نور بین اقیانوس‌ها تا پایان روز دوشنبه احتمالأ فروش‌اش را به 6.3 میلیون دلار خواهد رساند. فیلم نور بین اقیانوس‌ها از مخاطبین سینما، نمره B مثبت را دریافت کرد و 66 درصد تماشاگران‌اش، زنان بودند. در فیلم نور بین اقیانوس‌ها بازیگرانی همچون مایکل فسبندر (Michael Fassbender) و آلیسیا ویکاندر (Alicia Vikander) حضور دارند و بودجه 20 میلیون دلاری دارد.

گیم‌شات: فیلم نفس نکش به صدرنشینی ادامه داد

 دیگر اکران گسترده این هفته، فیلم تریلر علمی تخیلی شرکت فاکس (Fox)، مورگان است که فاجعه ظاهر شد. این فیلم که توسط لوک اسکات (Luke Scott) پسر ریدلی اسکات (Ridley Scott) ساخته شده، در جایگاه هفدهم قرار گرفت و با داشتن کمی بیش از 2000 سینما، توانست تنها 1.96 میلیون دلار بفروشد. این هفتمین فروش بد تاریخ برای فیلمی که بیشتر از 2000 سینما در اختیار دارد، محسوب می‌شود. این فیلم در پشت سر، ما دوستان تو هستیم (We are Your Friends) قرار می‌گیرد که سال گذشته اکران شده بود. مورگان، 8 میلیون دلار بودجه دارد و انتظار می‌رفت که در این هفته حداقل 6 میلیون دلار بفروشد، اما حال در بهترین حالت، شاید به 2.4 میلیون دلار برسد. مخاطبینی که فیلم را دیده‌‎اند، به آن نمره C مثبت را داده‌اند که اتفاق خوبی برای فیلم نیست و بدون شک مخاطبین، آدم‌های بیشتری را برای تماشای این فیلم تشویق نخواهند کرد.

 

یک بار دیگر به ده فیلم بالای جدول بازمی‌گردیم، فیلم مامان‌های بد حالا نوزدهمین فیلم 2016 به حساب می‌آید که از مرز 100 میلیون دلار عبور کرده است. این فیلم همچنین اولین اثر شرکت اس تی ایکس (STX) است که از مرز 100 میلیون دلار عبور کرده. البته این شرکت تقریبا یک سال است که وارد تجارت اکران فیلم شده و اولین اکران‌اش هم فیلم هدیه (The Gift) بود که آگوست سال قبل اکران شد.

 گیم‌شات: فیلم نفس نکش به صدرنشینی ادامه داد

در جایگاه نهم، محصول جدید شرکت سی بی اس (CBS) و لاینزگیت (Lionsgate)، فیلم‌ هرچقدر می‌خواد سخت باشه (Hell or High Water) توانست راه را به خوبی برای خود هموار کند و با قدرت جلو برود. این فیلم میانگین 4.5 میلیون دلار از 1,303 سینما بدست آورد. این اولین بار است که فیلم‌ هرچقدر می‌خواد سخت باشه وارد لیست ده فیلم بالای جدول شده است. این اثر توانست با نقدهای قدرتمند و تشویق مخاطبان، در چهار هفته اکران‌اش پیشرفت مناسبی داشت باشد. اکران فیلم با 32 سینما در اواسط ماه آگوست آغاز شد و حالا 14.6 میلیون دلار فروخته است.

انیمیشن زندگی مخفیانه حیوانات خانگی، محصول استدیوی ایلومینیشن (Illumination) حال 358.5 میلیون دلار فروخته و تبدیل به هشتمین انیمیشن پرفروش تاریخ شده و از پشت و رو (Inside Out) شرکت پیکسار عبور کرده است. این انیمیشن از بازار بین المللی 403 میلیون دلار بدست آورده تا فروش جهانی‌ و کلی‌اش را به 761.5 میلیون دلار برساند.

از انیمیشن صحبت کردیم، در جستجوی دوری، یک بار دیگر به اکران گسترده بازگشت و 1.9 میلیون دلار فروخت، انتظار می‌رود که تا پایان دوشنبه 700 هزار دلار دیگر بفروشد و فروش داخلی‌اش را به 482 میلیون دلار برساند. این اثر با اقتدار و فاصله مناسب، پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ آمریکاست.

فیلم پیشتازان فضا: فراتر (Star Trek Beyond) در کشور چین اکران شد و توانست به میانگین فروش خوب 31.3 میلیون دلار دست یابد. اگر بخواهیم با قسمت‌های قبلی مقایسه کنیم، فیلم پیشتازان فضا به سوی تاریکی، در هفته اول اکران‌اش در چین، 25.8 میلیون دلار فروخته بود. فیلم فراتر هنوز کارش با بازار بین المللی به پایان نرسیده و البته تاکنون 131.1 میلیون دلار فروخته است. در حالی که به سوی تاریکی، 238.6 میلیون دلار در بازار بین المللی فروخته بود. با این حال، فیلم فراتر توانسته از میزان فروش جهانی قسمت اول (سال 2009) عبور کند اما به طور کلی، 100 میلیون دلار کمتر از آن فروخته است و باید دید آیا می‌تواند به آن برسد یا خیر.

مجموع فروش دوازده فیلم بالای جدول در این هفته 75 میلیون دلار بود که 24 درصد کمتر از هفته گذشته و 13 درصد کمتر از همین تاریخ در سال گذشته، محسوب می‌شود.

گیم‌شات: فیلم نفس نکش به صدرنشینی ادامه داد

هفته آینده منتظر اکران چه فیلم‌های باشیم؟

در هفته آتی، اثر جدید کلینت ایستوود، فیلم سالی (Sully) به اکران در می‌آید. تام هنکس (Tom Hanks) در این سال‌ها با بسیاری از کارگردان‌های مشهور سینما همکاری داشته، خصوصا استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) و رابرت زمه‌کیس (Robert Zemeckis). با این حال، کلینت ایستوود هرگز یکی از آن‌ها نبود، اما حال شاهد همکاری این دو هستیم. این فیلم یک درام بیوگرافیکال در مورد چلسی – سالی– سالنبرگر است، یک خلبان واقعی که که برای «معجزه‌ در هادسن» مشهور است، جایی که او یک هواپیمای دچار نقص فنی را روی آب‌های رودخانه هادسن، سالم فرود آورد و زندگی بیش از 150 نفر را نجات داد.

فیلم ترسناک تاخیرخورده اتاق ناامیدی‌ها (The Disappointments Room) با بازی کیت بکینسل (Kate Beckinsale) و انیمیشن جدید شرکت لاینزگیت، زندگی وحشی (The Wild Life) دیگر آثاری هستند که فرصت خودنمایی در باکس آفیس را دارند.

جدول کامل باکس آفیس را در زیر می‌توانید مشاهده کنید (برای بزرگنمایی کلیک کنید):

نظر شما در مورد باکس آفیس این هفته چیست؟ چرا فیلم نور بین اقیانوس‌ها ناامید کننده ظاهر شد؟ آیا هفته آینده فیلم سالی می‌تواند در جایگاه اول قرار بگیرد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز