baznashr

تماشا کنید: ناسا بزرگ‌ترین و شفاف‌ترین تصویر ثبت شده از جهان هستی را منتشر کرد

on .

ناسا تصویری با رزولوشن ۶۹٫۵۳۶ در ۲۲٫۲۳۰ پیکسل منتشر کرده که نزدیک‌ترین کهکشان به کهکشان راه‌شیری را به تصویر می‌کشد. این تصویر که ۱.۵ میلیارد پیکسل را در خود جای داده، کهکشان اندرومِدا را به تصویر کشیده و بزرگ‌ترین تصویری است که توسط تلسکوپ هابل ثبت شده است.

ناسا بزرگ‌ترین تصویر ثبت شده با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل را که مربوط به کهکشان آندرومدا است، منتشر کرده. هرچند کهکشان آندرومدا لقب نزدیک‌ترین کهکشان همسایه را آز آن خود کرده، اما فاصله‌ی آن با کره‌ی زمین ۲ میلیون سال نوری است.

کهکشان راه‌شیری در یک شب روشن و شفاف توسط انسان‌ باستان رویت شده است. همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، این کهکشان بصورت ناحیه‌ی بسیار کوچک روشنی در سمت راست و بالای تصویر مشاهده می‌شود.

Andromeda 1

با زوم در این تصویر عظیم‌الجثه می‌توان تصویر روشن‌تری از آندرومدا را دید. همانطور که در تصویر زیر نیز با یک کادر قرمز رنگ مشخص شده، تمرکز اصلی بر روی این ناحیه از کهکشان است.

Andromeda 2

به لطف قدرت تلسکوپ فضایی هابل می‌توان در این تصویر حتی ستارگان شناخته شده و مشخص را نیز شناسایی کرد. آندرومدا در مقایسه با کهکشان راه شیری تعداد بیشتری ستاره را در خود جای داده است و براساس برآوردهای انجام شده تعداد ستارگان این کهکشان دوبرابر کهکشان راه شیری است. برای درک بهتر قدرت تلسکوپ هابل فرض کنید که تصویری از ساحل شنی را ثبت کرده‌اید و سپس یک به یک به مشاهده‌ی دانه‌های شن می‌پردازید.

Andromeda 3

این تصویر مسحور کننده حاصل ثبت بیش از ۷٫۳۹۸ تصویر از ۴۱۱ زاویه‌ی مختلف است. در ادامه‌ می‌توانید ویدئویی تهیه شده از این تصویر را مشاهده کنید که طی آن سفری به طول ۴۰٫۰۰۰ میلیون سال نوری داشته و ۱۰۰ میلیون ستاره را مشاهده خواهید کرد.

لینک منبع

پربازدیدترین مطالب - ویندوز