baznashr

گیم‌شات: پلی استیشن 4 اسلیم یا ایکس باکس وان اس ؛ کدام را بخریم؟

on .

مدل 1 ترابایتی ایکس باکس وان اس اوایل ماه جاری بود که با قیمت 350 دلار صورت رسمی روانه بازار شد که نسبت به مدل استاندارد این کنسول نسل هشتمی 40 درصد کوچکتر بوده و از منبع تغذیه داخلی بهره می‌برد و شامل یک کنترلر با ساختاری زیباتر و بلوتوث نیز می‌شود. مدل‌های 2 ترابایتی و 500 گیگابایتی این دستگاه نیز به ترتیب با قیمت 399 و 299 دلار در 23 آگوست مصادف با 2 شهریور 1395 در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفتند. حال سوالی که برای آن دسته از بازی‌بازان که در فکر تهیه یک کنسول نسل هشتمی هستند پیش می‌آید، این است که پلی استیشن 4 را تهیه کنند یا ایکس باکس وان اس؟ به همین خاطر در گیم شات قصد داریم تا به صورت ویدیویی به بررسی دقیق عملکرد و ویژگی‌های این دو دستگاه بپردازیم تا در تصمیم‌گیری نهایی کار شما آسان‌تر باشد. با ما همراه باشید.

ایکس باکس وان استاندارد مقدار قابل توجه‌های از پلی استیشن 4 بزرگتر بود اما در ایکس باکس وان اس، این اختلاف به حداقل رسیده است. و اینک پلی استیشن 4 اندکی عریض تر و ایکس باکس وان اس نسبت به کنسول سونی اندکی ضخیم تر است. هر دو دستگاه قابلیت ایستاده کار کردن را دارند و در قسمت جلویی پلی استیشن 4 دو پورت یو اس بی (USB) و در جلوی ایکس باکس وان اس یک پورت وجود دارد که در صورت نیاز به وردی‌های بیشتر به هنگام استفاده از وان اس می‌‌بایست از پشت دستگاه استفاده کنید. همچنین در زمینه کنترل هر دو کنترل کم نقص هستند. ویژگی منحصر به فرد دسته ایکس باکس وان اس طراحی خوب محل قرار گیری انگشتان است است و کنترل پلی استیشن 4 نیز از صفحه لمسی بهره می‌برد.

مسلما مهم‌ترین قسمت یک کنسول بازی، اجرای بازی‌ها است! از زمان آغاز نسل هشتم تا به امروز تعدادی از عناوین مولتی‌پلتفرم با رزولوشن و نرخ فریم بهتری بر روی پلی استیشن 4 اجرا می شوند. اما اینک در ایکس باکس وان اس به واسطه سخت افزار قوی‌تر نسبت به نسخه استاندارد، شاهد رزولوشن 4K و کیفیتی بهتر هستیم. اما نباید از یاد برد که کماکان پلی استیشن 4 در ارائه جزئیات با کیفیت 1080p فوق‌العاده است.

در این زمینه سجاد محمدی‌پور اعتقاد داره:

پلی استیشن 4 نئو یا ایکس‌ باکس وان اسکورپیو؟ مسئله این است. انتخاب از میان دو کنسول خانگی مهم، دقیقا همون جمله‌ای که با قدم گذاشتن تو نسل هشتمِ بازی‌ها به راحتی همه رو به فکر فرو برد و حالا تبدیل به یکی از بزرگترین معضلاتِ موجود در نسل حاضر شده. اگر بخوام به دور از سلیقه و سوابق فعلیِ این دو کمپانی نظر بدم، با این‌حال احساس می‌کنم که پلی استیشن نئو با وجود قحطی‌زدگی اطلاعات و جزئیاتش، بازهم میزبان انحصاری‌ها و عناوین درخشان‌تری نسبت به کنسول نسل هشت و نیمی مایکروسافت داشته باشه! اما اگر مقیاس انتخاب کردن بین این دو کنسول رو کیفیت و بازدهی اون‌ها در نظر بگیریم، مطمعناً هر دو حرف‌ها و توانایی‌های چشم‌گیری از لحاظ فنی ارائه می‌دن و با توجه به چیزی که مایکروسافت پیش از این به نمایش گذاشته، از لحاظ فنی، گوی موفقیت به سمت اسکورپیو منحرف میشه. با تمامی این اوصاف، بازهم پلی استیشن نئو رو به هر کنسولی که قراره در نسل حاضر منتشر بشه ترجیح میدم. اگرچه به‌نظرم سیاستِ «کنسول‌های میان‌نسلی» چندان ضروری و مخاطب‌پسند نیست.

در این زمینه سید ایمان احمدیان اعتقاد داره:

به شخصه به ایکس باکس علاقه‌ای نه داشتم و نه دارم! و اگرم شرایطشو داشته باشم شاید پلی استیشن 4 بگیرم اونم بخاطر عشق بازی با بازی‌های انحصاری پلی استیشن از قدیم ندیما و دیترویت که نمیشه ازش گذشت، ولی کلا دیگه خیلی وقته با بازی‌های AAA و عناوینی که الکی اسم در کرده باشن، حال نمیکنم چون فقط طبل تو خالین و اگر پول بیشتر داشته باشم گوشی بهتری میخرم تا بازی‌ها رو راحت اجرا کنم و از عناوین ساده و مفهومی لذت بیشتری ببرم.

در این زمینه علیرضا آریایی اعتقاد داره:

خرید هر یک از نسخه‌های بهبود یافته کنسول‌های نسل هشتمی علاوه بر علاقه به خود کنسول و عناوین انحصاری اون، نیازمند بررسی شرایط محل و شرایط زندگی است. بنده به شخصه از آنجایی که می‌دانم عناوین انحصاری قدرتمند ایکس باکس وان نیازمند اینترنت دائمی و قدرتمند بوده و در محلی با پورت‌های اینترنتی بسیار شلوغ که سبب کاهش سرعت می‌شود، زندگی می‌کنم، ترجیح می‌دهم کنسولی داشته باشم که عناوین انحصاری آفلاین قدرتمند داشته باشد تا ضرورت زیادی حول استفاده از اینترنت نداشته باشم. در نقطه مقابل نیز علاوه بر تجربه عناوین زیبا همچون GOW و LTOU، بازی های مولتی‌پلتفرم آنلاین موفق و جذاب مثل  Overwatch رو در لیست خودم دارم که به لطف سرورهای خوب بلیزارد، نیازمند اینترنتی با سرعت بسیار زیاد نیست.

در پایان شما را به دریافت این ویدیو اختصاصی گیم شات دعوت می‌نماییم تا بیشتر با این دو کنسول نسل هشتمی آشنا شوید.

پلی استیشن 4 Vs ایکس باکس وان اس؟

دانلود ویدیو با کیفیت 720p

دانلود ویدیو با کیفیت 480p

حال نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

 

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز