baznashr

پایان سومین دوره از ماموریت‎های شبیه ساز مریخ ناسا

on .

سومین دوره از سری ماموریت‎های شبیه ساز سفر و شرایط زندگی در مریخ پس از 365 روز به پایان رسید و فضانوردان جسور ما به زندگی عادی خود بازگشتند و تا زمان آغاز ماموریت‎های بعدی می‎توانند استراحت کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با گجت نیوز در ادامه مطلب همراه باشید. 

گاهی اوقات مشکلی برای شما به وجود می‎آید یا بنا به دلایلی مجبور می‎شوید چند روز تنها در خانه یا در روستایی دور افتاده زندگی کنید. بدون شک شرایط بسیار سختی را برای مدت محدودی تجربه خواهید کرد. سکوت و تنهایی شب شما را از درون آزار می‎دهد، اما هنگام روز برای رفتن به سرکار، دانشگاه یا هر مکان دیگری، کمی با افراد مختلف دیدار خواهید داشت و از آن انروا خارج می‎شوید. حال موضوع روستایی دور افتاده را در نظر بگیرید. به احتمال زیاد تنها نیستید و با عده‎ای معدود در ارتباط خواهید بود؛ اما کمبود امکانات باعث سخت شدن روند زندگی می‎شود.

دو مورد بالا را با یکدیگر برای یک عمر زندگی ادغام کنید. چه اتفاقی می‎افتد؟ سال‎ها زندگی در مکانی بسیار دور افتاده و خالی از هر گونه امکانات رفاهی و ساکنین بومی. تنها شما هستید و افرادی که تعدادشان به کمتر از بیست نفر می‎رسد. تا سال‎های بعد نیز امکان زاد و ولد نخواهید داشت. این شرایط بدون نیز به پرسش، سخت‎ترین نوع زندگی برای یک انسان قرن بیست و یکمی است. این شرایط و حالاتی بود که قرار است مسافرین سفر بدون بازگشت به سیاره مریخ تا آخر عمرشان تجربه کنند!

سفر آن‎ها شش ماه طول خواهد کشید که در محفظه و محیط کوچک به همراه تعداد زیادی از اشخاص به طول می‎انجامد. زندگی در حالت بی‎ ورزنی نیازمند تمرین‎های بسیار زیادی است؛ اما این شش ماه تنها آغاز ماجرا می‎باشد. فضانوردان و دانشمندان مسافر ما اگر به طور متوسط چهل سال عمر کنند، باید برای لحظه به لحظه این چهل سال آموزش ببینند. فقط آن‎ها هستند و یک سیاره به اندازه کره زمین و هیچ بازگشتی درکار نیست!

از این جهت، ناسا مکانی گنبد شکل را در تپه‌های مائونا لوا در هاوایی در نظر گرفت تا فضانوردان جسور ما 365 روز را در آن سپری کنند. 365 روز انزوا در محیطی کوچک تنها برای شش ماه سفر! حال این 365 روز به پایان رسیده و آن‎ها به زندگی واقعی خود بازگشته‎اند. شایان به ذکر است که این مورد به عنوان طولانی‎ترین ماموریت شبیه ساز مریخ شناخته شده که فضانوردان منتخب در آن مشغول به انجام کارهای روز مره و همکاری‎های متنفاوت شدند. به هر حال امیدواریم که سپری کردن یک سال در انزوای کامل، توانایی و آموزش‎های مورد نیاز را به آن‎ها داده باشد تا به هیچ مشکلی برخورد نکنند.

پروفسور کیم بنیستد که محقق اصلی این پروژه از دانشگاه هاوایی بود، اذعان داشت:

ما بسیار احساس غرور می‎کنیم که توانستیم به سازمان ناسا در از بین بردن موانع در اکتشافات فضایی بزرگ همچون سفر به سیاره سرخ (مریخ) کمک کنیم.

بودجه این ماموریت طولانی مدت دانشگاه هاوایی نیز توسط ناسا تامین شد که سومین ماموریت شبیه ساز محسوب می‎شود. ماموریت‎های گذشته که مدت زمانی کمتری همچون چهار الی شش ماه داشتند، توسط سازمان فضایی اروپا در مناطقی مانند قطب جنوب و مسکو شبیه سازی شدند که فضانوردان ماجراجوی ما را با چالش‎هایی مثل خواب و روانی مواجه نمودند.

ماموریت‎های شبیه ساز بعدی جهت اجرا در سال‎های 2017 و 2018 برنامه ریزی شده‎اند که به صورت خودکار تا زمان شروع پروژه 2017، فضانوردان کمی می‎توانند استراحت کنند و به زندگی عادی خود درکنار خانواده و مردم بازگردند.

شما می‎توانید تصویر منتشر شده را از مکان گنبد شکل را در زیر مشاهده نمایید:

57342449

نظرتان درباره پایان یافتن سومین دوره از ماموریت‎های شبیه ساز مریخ ناسا را با ما در میان بگذارید.

لینک منبع: gadgetnews.ir

پربازدیدترین مطالب - ویندوز